Så nå blir maskinen stående til i morgen tidlig for en ukristelig tidlig avgang til BKK, med derpå like elendig ankomsttid i BKK, er det slik å forstå?
Gæsterne får vel noget at spise og drikke,,men hvor meget ???
ER der nogen der kan sige, om de kompenseres på anden måde , en 6 timers delay skal vel kompenseres økonomisk.
Hilsen Ole
Tjae - de skal vel egentligt iht. de seneste domme have 600EUR pr. person + "care" når forsinkelsen er over 4 timer.
Om Norwegian så følger disse regler er så spørgsmålet. En del flyselskaber gør ihvertfald hvad de kan for at gøre det svært for kunderne at få erstatningen og afviser kategorisk enhvert krav i første omgang. Det plejer at hjælpe hvis man hyrer en advokat eller en jurist til at kræve erstatningen.
Hvordan forholder DY sig til dette? De siger jo selv de kompenserer pax iht. EU-reglerne, men det siger alle jo. Henholder de sig til de seneste domme eller tolker de EU-reglerne anderledes, så pax skal kæmpe for erstatning?
Jeg håper for DU sine passasjerer at selskapet er bedre på å følge regelverket for kompensasjon enn DY er innenriks. Sist jeg hadde en forsinkelse fulgte de ikke regelverket. Jeg tok dette opp med selskapet i ettertid, og fikk ingen beklagelse, men i stedet en bortforklaring som var syltynn.
Ukristelig tidlig avgang er vel å overdrive, alt som forlater OSL før 06:30, er i mine øyne ukristelig, men 08:30 er helt greit innafor. Ulempe for de som evt. kommer med conected flight, de må dra ukristelig tidlig for å komme seg med DY7201.
Ankomst BKK derimot er festlig, litt som ankomstene til LH, LX og noen fler til BOM fra Europa. De ankommer gjerne rett rundt midnatt og med avgang noen timer senere. "Fordelen" er at landing i Europa er ukristelig tidlig, så man kommer seg greit videre til sluttdestinasjon.
Hvordan er transportmulighetene fra BKK natterstider, sånn bortsett fra Taxi? Går det buss og bane døgnet rundt?
Den går til BKK i morgen tidlig 08:30.
Er nok ikke så mye annet å velg i en taxi når man lander så seint. DY lander jo 00:30 , siste toget går 24:00. Litt usikker på hvilke tider skytrain til Bangkok har, men skal man andre steder så er man enten avhenging av taxi eller overnatte.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10110876(VG) De første langdistanseflygningene til New York og Bangkok ble flere timer forsinket. Norwegian lover bot og bedring.
Herlig… som ventet blir dette en typisk norsk klisjé noen måneder før man ser at det er ikke så ille allikevel.. For et klagete folkeslag vi er? ”Kundene RASER” – det skal mye til for at jeg RASER over et produkt. Tror som nevnt tidligere at folk gleder seg til å kritisere dette i likhet med første ukene nye Gardermoen åpnet.
Raser er rimelig tabloid, men Norwegian visste GARANTERT paa forhaand at IFE ikke var tilgjengelig via HiFly, de visste det for flere maaneder siden og har med vilje latt vaere aa informere passasjerene om det til rett foer avgang. Du sa selv hvor viktig det var for deg i en tidligere traad. .
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.