Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians første longhaul-flight (OSL-JFK)

Passerer Warszawa nå. Er ikke det fullstendig feil kurs, dersom målet er Bangkok? Er det noen overflygningsavtaler som ikke er i orden?

Det er ikke alltid russerne er like medgjørlige.

Ja ser de befinner seg over Polen nå. Det blir da mye lenger vei enn over Russland.

Og her er den på takeoff, beklager litt stor bilde men ville vise hvor lav den var ved enden av rullebanen. (Se merking på banen) :colgate:

8913616065_7146c64f2a_b.jpg
[/url][/IMG]

Sånn går det med stinn brakke og MYE fuel. :up:

"The Airbus 340 climbs like the curve of the earth"

Sånn går det når det er en full A340-300 som jo kommer i lufta takket vare jordens krumning ;)

Edit: Thomas var raskere her...

Skuggenheimer: tror du må sjekke fakta litt bedre før du uttaler deg. De aller fleste såkalte legacies tjener penger på long haul. Mange svært godt også. Såvidt jeg vet tjener til og med selskaper som SAS og Air France isolert sett penger på long haul, og selskaper som Lufthansa og BA tjener store summer her. Der de taper penger er på short haul. Så å hevde legacies ikke tjener penger på long haul er så feil det kunne bli. Faktisk hadde mange av de vært konk uten long haul

Det samme gjelder stort sett amerikanske og asiatiske selskaper også

Joda kan være enig deler av dette selvfølgelig men man ikke se bort ifra at selskapene totalt sett taper penger(jeg er ute etter businessdeals). Pin pointing innlegg som treffer direkte kan synes vanskelig her og det er heller det folk blir opptatt av en å diskutere de faktiske forhold. Jeg har rett til å ha min mening som alle andre her inne og jeg trenger ikke mange "likes" for å utrykke den. Som en jevn(kanskje litt pluss forbruker av flytjenester) kan jeg mene noe uten eksakt å vite alt innad i denne hemmelige unionen kalt fly ansatte. Jeg pin pointer kun i mitt innlegg at Norwegian som selskap går med overskudd og, vel ja jeg sliter faktisk med å finne andre selskap som gjør dette. Med unntak da av visse asiatiske og sandkasse selskap. Easyjet og Ryanair. Vel kan nok dette mitt innlegg sikkert plasseres andre steder men er ment som en support til Norwegian da jeg syns det de gjør er fantastisk bra. Ikke minst hvis man har invistert en krone el 2 i selskapet

Den gikk ut av flygradars dekning på sydgående kurs ved Ankara, for noen minutter siden. Skal de til Dubai for å tanke/mellomlande, eller noe sånt?

En 340 har vel ikke problemer med OSL-BKK, selv med litt omveier? Eller tar jeg feil :)?

Næh, det var nok ikke bare jordens krumming som gjorde at den brukte mye bane.....

Ser at det er endel Thai'er blandt kabinpersonalet allerede. Er disse ansatt i Norge? Trodde Norwegian ikke hatt fått medhold i å kunne bruke dem på turer vestover fra Norge.

En 340 har vel ikke problemer med OSL-BKK, selv med litt omveier? Eller tar jeg feil :)?

Ingen grunn til bekymring, OSL-BKK er ca 5400 miles (ikke nautiske) mens en a343 klarer 8500 :)

i godt sig nedover og passerer straks jaipur. litt spes å se en maskin på de breddegrader med nax-prefix.. artig :-)

i godt sig nedover og passerer straks jaipur. litt spes å se en maskin på de breddegrader med nax-prefix.. artig :-)

Jepp. Var gøy å høre på ATC fra JFK i går når den tok av. "Noooor Shuttle 7002 heavy" :)

Etter rutetida så skulle den hatt ett bakkeopphold i BKK i dag tidlig på 2 timer og 10 min. Kanskje det blir gjort raskere etter forsinkelsen i går? Og den forsinkelsen dras med videre hele dagen i dag. Også avgangen fra OSL til JFK i ettermiddag står oppført med en stor forsinkelse.

Når det gjelder forbud mot Thaicrew,så gjelder det bare på fly som er registrert i Norge

Status
Not open for further replies.
Back