Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians første longhaul-flight (OSL-JFK)

På descent nå. Selvfølgelig er det problemer med ATC streamen akkurat nå...

Hvorfor går den som NAX/DY7001 og ikke NLH/DU7001?
Er det først med egne fly de tar i bruk "Norstar" AOC?

Om jeg har forstått det rett er leasingkontrakten signert mellom HiFly og Norwegian, og ikke Norwegian Long Haul, derfor brukes NAX/NorShuttle under denne perioden.

Ble videresendt en kommentar fra en bekjent som var ombord i går. Han var ikke så veldig imponert .......

Om jeg har forstått det rett er leasingkontrakten signert mellom HiFly og Norwegian, og ikke Norwegian Long Haul, derfor brukes NAX/NorShuttle under denne perioden.

Det er korrekt, og tilsvarende kontrakt er signert mellom NLH og DY, så de vil nok bruke Norshuttle etter omlegging til 787 også.

DU vil aldri bli brukt som kommersielt flightnummer uansett - det er jo DY som selger flightene. Det eneste er hvis de selger charter i egen regi - da kan det være DU vil dukke opp..

Service og opplegg ombord.

Ikke overraskende akkurat.. Service ombord har vel aldri vært Norwegians beste egenskap? Det sammen med et crew som muligens mangler litt trening, så skal det vel mye til for at det kan bli bra?

Tror IFE'n ruska litt, vet ikke om de fikk fart i den, men jeg skjønner at det fort kan bli litt stusselig i 8 timer uten fungerende underholdning.

Den flyr OSL-JFK-ARN-JFK-OSL-BKK-OSL-JFK-ARN... and the list goes on.

Den flyr OSL-JFK-ARN-JFK-OSL-BKK-OSL-JFK-ARN... and the list goes on.

Ser at den har ganske lang layover i ARN. Er dette en måte for dem å kunne innhente en eventuell forsinkelse ettersom de bare har ett fly?

Regner med alle andre enn DY har dette på stellførste gang..... Sorry kunne ikke DY meg........:stir

Nei, det er neppe uvanlig. Men jeg formidler et førstehåndsinntrykk, det er alt. Hadde ikke hatt noe problemt med å formidle 'Terningkast 6 - alle danset på bordene' heller ... ;)

Status
Not open for further replies.
Back