Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians første longhaul-flight (OSL-JFK)

Nei, det er neppe uvanlig.
Selv på LH F går det på halv tolv når alt er nytt, hadde A380-førstereiscrew på LH F for noen år siden. En del episoder var bare komiske, andre pinlige.

Men nok om det, de kom seg frem og sikkert tilbake. Lykke til på den videre ferd!

Hmm.. Var ikke så kritisk som fryktet. (Dette er jo en skribent som ikke hører til DY/DU "laget"). Blir artig å se når noen av oss forståsegpåere her på forumet har første rapporten. Det skal jeg love blir et blodbad ;) Da bør champisen være fra riktig årgang.

Jeg hadde blitt skuffet over IFEen og maten dog, men det virker som folk stort sett foretrekker iPad og buy on board for tiden.

Og første fly til Bangkok har ny tid 16.15 ser jeg på osl.no. For tight timeplan tro?

Og første fly til Bangkok har ny tid 16.15 ser jeg på osl.no. For tight timeplan tro?

Det kan ikke være for tight timeplan som er skylden for DY7002 fra JFK landet i følge osl.no i rute litt over kl 11 idag.

ikke den beste on-time statistikk for dy long-haul så langt.. har de vært i rute ut ifra jfk og arn tro? uvant for røros med widebodies kanskje?

He he tipper endel "lovers of SAS" ønsker dette LH prosjektet til Kjos ad dundas. Vet dog ikke hvor mange promille av de faktisk reisende dette forumet faktisk fanger. Om det skulle vise seg at det er litt start hick ups vil jeg tro den jevne forbruker er fornøyd med rutetilbudet til Kjosern. Dette er jo en mann som i motsetning til sine fleste konkurrenter(ingen nevnt ingen glemt men vel vet vi at de færreste selskaper såkallt legacy carriers går godt) vet å gjøre god business. Som en noe over snittet interessert aksjespekulant varmer ihvertfall dette mitt hjerte.
Regner med at ved første instillte DY/DU fly at folk vil ta opp blodøksen og hugge i vei. Er som vanlig sikkert også en el annen som vil sende et tips til VG desken via en el annen duppedings for å skrike ut sin vemmelige opplevelse ala "strandet i NY", "ingen hjelp å få", "min datter/sønn trodde alt skulle være ok men ble overlatt til seg selv" osv. Etter det tipper jeg at DU/DY fortsetter å tjene penger mens de andre taper. Jeg er forundret, og har vært dette i minimum 10 år, hvordan selskap, ofte med en stats godkjennelse, kan fortsette å tape penger på hver kilometer de flyr mens andre mer kostnadseffektive tjener. El la oss si går med med mye mindre underskudd. Fra kun en "investors" ståsted hvordan kan man holde på slik? Skjønner at den spisse delen av forumister her elsker "miles" og bonuspoeng. Det er selve livet kan det synes som.
Er det andre ute der(det vet jeg det er) som kun ønsker en kvikk og kjapp tur fra A til B som tom reiser uten noe særlig bagasje. Jeg reiser LH flights ganske mye men med kun håndbagasje og en Ipad stort sett. Har ikke bestillt DU/DY ennå men når ruten til Florida er oppe og går er jeg med der da den passer fint. Mon tro om ikke andre tenker slik. NB! Jeg er nøytral ift luftfart og har ingen interesse bortsett fra en og annen spekulasjon. Ønsker nettverksselskapene alt godt men det var dette med å tjene penger igjen da som synes vanskelig. For enkelthetens skyld har jeg innimellom sammenlignet endel selskapers årsrapporter som det å eie/drive en fotballklubb. Ikke bra business men skal ikke dra den lenger:-) Lykke til DU/DY med LH satsingen..

@Skuggenheimer

Oj, det var slitsomt å lese faktisk.

Ser heller ikke hva dette har å gjøre i denne tråden?

Norwegians første longhaul-flight (OSL-JFK)

Skuggenheimer: tror du må sjekke fakta litt bedre før du uttaler deg. De aller fleste såkalte legacies tjener penger på long haul. Mange svært godt også. Såvidt jeg vet tjener til og med selskaper som SAS og Air France isolert sett penger på long haul, og selskaper som Lufthansa og BA tjener store summer her. Der de taper penger er på short haul. Så å hevde legacies ikke tjener penger på long haul er så feil det kunne bli. Faktisk hadde mange av de vært konk uten long haul

Det samme gjelder stort sett amerikanske og asiatiske selskaper også

ikke den beste on-time statistikk for dy long-haul så langt.. har de vært i rute ut ifra jfk og arn tro? uvant for røros med widebodies kanskje?

Jeg kom akkurat tilbake fra BKK gaten.
Det som gikk tregt i dag var at flyet måtte i hangar etter de kom fra JFK og få på Norwegian dekaler. Dette tok 1:30 minutter.
Crewet er også veldig nytt, så det tok tid før de var klare for boarding.

Ja, vi er ikke vant med widebodies i RFLY, men alt går som det skal hos oss.

Norwegians første longhaul-flight (OSL-JFK)

Det som gikk tregt i dag var at flyet måtte i hangar etter de kom fra JFK og få på Norwegian dekaler.

Bilder? :)

Hvorfor ble ikke dette gjort tidligere, eller var det noe som ble funnet på i siste liten?

De kunne visstnok ikke fly til Thailand med helt hvitt fly, så de måtte få på en Norwegian-logo "to comply with Thai regulations" som kapteinen så fint ordla seg til paxen.

Thomas var i hangaren, så han sitter på PCen bak meg og fyrer opp noen bilder as we speak. :)

Tah'tah!

IMG_2536.jpg

Schål!

...og det er det eneste merket. Ett på hver side. Resten av flyet er ennå hvitt.

Bedre med et klistremerke, å fly stinn brakke til BKK enn helhvit og ikke få lande.

Last edited:

Ser på flightradar24 og det ser ut som om de prøver å unngå Russland. Kommer straks inn over Polen nå....

Passerer Warszawa nå. Er ikke det fullstendig feil kurs, dersom målet er Bangkok? Er det noen overflygningsavtaler som ikke er i orden?

Ikke takeoff, men var ihvertfall så heldig å få sitte i cockpit på vei opp fra hangar til G48 etter "lakkeringen":

Img_2539.jpg

Img_2544.jpg

Img_2546.jpg

Img_2550.jpg

Img_2556.jpg

Status
Not open for further replies.
Back