Norwegians erstatningsfly på longhaul (A340)

Re: Norwegians erstatningsfly på longhaul (A340)

-TQY flyr alle flighter frem til 20/6 da kommer også -TQZ inn og starter med ARN-BKK

Hvordan er kabin crew sammensettningen på de kommende flightene
Er det ren DU:BKK cabin, eller Hifly med DU:BKK service crew ?

Har DY trent opp cabin crew kun for å fly Airbus i noen få uker?

Var noen som skrev om det i vinter at crew var på airbus trening i Bangkok(?). Man har kanskje gjort en grei deal med Hi Fly om byttefly ved teknisk/service og då er det vel greit med inhouse crew som kan eget konsept :)

Besetning kan jo være så mangt. Om det er flightdeck man mener så er det vel ikke direkte feil?

Wetlease er hele crewet. Damplease (eller moist lease) er cockpit only. Dette er klart definert av luftfartsmyndighetene og det er ingen rom for fortolkning.

DU's eget crew som flyr på HiFly maskinen....

DYA'n

DU's eget crew som flyr på HiFly maskinen....

DYA'n

Det jeg finner litt rart er at det hos Tilsynet kun finnes søknad om wetlease. Men siden crewet er fra DU, så er det kanskje en klausul om at hvis Hi-Fly leier inn cabin fra tredjepart (som vel egentlig er ett eller ennet vikarbyrå..?) så regnes det likevel som wetlease .. ? I dunno - jeg er ikke advokat - det bare ser litt rart ut.

Norwegians erstatningsfly på longhaul (A340)

Wetlease er hele crewet. Damplease (eller moist lease) er cockpit only. Dette er klart definert av luftfartsmyndighetene og det er ingen rom for fortolkning.

I det norske regelverket skilles det bare mellom dry lease (hvor både det operasjonelle, tekniske og kommersielle ansvaret ligger hos innleier) og wet lease (hvor utleier har det operasjonelle og tekniske ansvaret, mens innleier har det kommersielle). Damp/moist blir en variant av wet lease.

Last edited:

Jeg er 190...følte meg som en barnehage-onkel.
Men, det var 2 i kabinen fra HiFly - litt av noen damer. :)

blir det no tilstelning for bangkokflighten på lørdag eller var det bare i dag?

Jeg kan godt banka på ei tromme å synge hola hola, mulig Michael tar med gitaren.
Har i seriøsitetens navn ikke hørt at det blir noe tilstedning, men hva vet jeg :)

Få med dere et par av disse traineejentene i hulaskjørt, så kommer det sikkert noen og ser på! :D

Back