• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 787-flåte

L-1011

ScanFlyer Gold
Hej.

Sedan ett par dagar cirkulerar det ett rykte på Arlanda(ARN) att 787-9 är påväg till Norwegian.
Konkret säger ryktet att Boeing erbjudit Kjos att utan någon extra kostnad få konvertera två av nuvarande 787-8 ordrarna till 787-9 orders som kompensation för alla kostsamma problem de krånglande -8 har kostat Kjos.
 
Norwegian has signed an agreement to acquire two new Boeing 787-9 Dreamliners.

Both aircraft will be delivered in the first quarter of 2016. The 787-9 is larger than the 787-8 that Norwegian currently operates on its long-haul routes.

Norwegian continues to expand its international operations by signing an agreement with MG Aviation to lease two new Boeing 787-9 Dreamliner aircraft. Both aircraft are scheduled to be in operation during the first quarter of 2016. Today, Norwegian has three 787-8 Dreamliner aircraft in its long-haul fleet, as well as five more on order. The company will have 10 long-haul aircraft in its fleet, where of four will be delivered in 2014, one in 2015 and two in 2016.

Facts about Boeing 787-9 Dreamliner:

Accommodates up to 20 % more passengers than the 787-8 Dreamliner
6 meters (20 feet) longer than the 787-8
Significantly lighter than the 787-8, making it even more efficient
Significantly increased cargo capacity compared to the 787-8
8 % lower fuel consumption per seat than today’s model, which also means lower emissions
Can fly longer than the 787-8 (depending on cabin configuration)
 
Last edited:
Har vel ligget i kortene en stund, allikevel interesant at de velger gå bort fra en enhetsflåte på longhaul. Jeg blir også overrasket hvis disse blir de eneste -9 som kommer
 
Selskapet satser friskt videre. Imponerende.
5-10 år frem i tid vil DY være en betydelig aktør i det internasjonale markedet slik jeg ser det.
 
Morsomt! Hvordan kan det ha seg at en 787-9 er lettere enn en 787-8?

Ja, det kan du spørre om!

Den er lettere i forhold til størrelsen, ikke totalt sett. Men det høres ikke like bra ut i en pressemelding

Det er bare et typisk eksempel på en setning fra flymiljøet. Jeg leser daglig artikler og innlegg på forskjellige nettsteder med brukergenerert innhold og det som alt for ofte slår meg er hvor store språklige mangler det er i akkurat flymiljøet.
Jeg vet ikke om dette skyldes dårlig tid hos de som sitter bak tastaturene eller om flyinteressen har en tendens til å oppstå hyppigere blant de som også er svært svake skriftlig, men god underholdning for en lingvist er det absolutt!
 
Har vel ligget i kortene en stund, allikevel interesant at de velger gå bort fra en enhetsflåte på longhaul. Jeg blir også overrasket hvis disse blir de eneste -9 som kommer

Jeg blir ikke overrasket om man på sikt kvitter seg med 787-8 og blir sittende med en enhetsflåte av 787-9 for å kunne ha mest mulig fleksibilitet på anvendelsen av materiellet.
 
Norwegian has signed an agreement to acquire four new Boeing 787-9 Dreamliners. This means that the company has ordered 14 wide-body aircraft in total; three of which are already in service. The 787-9 is larger than the 787-8 that Norwegian currently operates on its long-haul routes.
Norwegian continues to expand its international operations by entering into an agreement with International Lease Finance Corporation (ILFC) to lease four Boeing 787-9 Dreamliners. The new Dreamliners are expected to enter service in 2017 and 2018.
Norwegian currently has three 787-8 Dreamliners in its fleet, with an additional five on order. The company also has two 787-9 Dreamliners on order for delivery in the first quarter of 2016. In total, Norwegian has ordered a fleet of 14 long-haul aircraft, where of four will enter service in 2014; one in 2014; two in 2016; two in 2017 and two in 2018.
“In order to run a competitive long-haul operation, we are dependent on brand new, cost-efficient aircraft. I´m very satisfied to have secured an additional four 787-9 Dreamliners. This is a great airplane with high passenger comfort, long range and low fuel burn,” said Norwegian’s CEO Bjørn Kjos.
The 787-9 Dreamliner accommodates more passengers, is even more fuel efficient and more environmentally friendly than the 787-8. Boeing has performed several successful test flights with this aircraft type, which is scheduled to enter commercial service this year.
Norwegian and ILFC already have an extended partnership as the latter owns several of the aircraft in Norwegian’s fleet, both Boeing 737-800s and 787-8 Dreamliners.
Facts about Boeing 787-9 Dreamliner:
• Accommodates up to 20 % more passengers than the 787-8 Dreamliner
• 6 meters (20 feet) longer than the 787-8
• Significantly lighter than the 787-8, making it even more efficient
• Significantly increased cargo capacity compared to the 787-8
• 8 % lower fuel consumption per seat than today’s model, which also means lower emissions
• Can fly longer than the 787-8 (depending on cabin configuration)

Media Contact:
Norwegian’s Press Office, tlf. + 47 815 11 816.


http://network.mynewsdesk.com/wf/cl...1iVCvooUs6W4Kcy5hnWim-2BztbvgE-2FTz-2FA-3D-3D
 
Last edited by a moderator:
Last edited by a moderator:
Re: Norwegian acquires four new 787-9 Dreamliners

Så var visst ikke dreamlineren så ille likevel, da?
 
Re: Norwegian acquires four new 787-9 Dreamliners

Så var visst ikke dreamlineren så ille likevel, da?

Tror ikke Dreamlineren er så ille. Det er vel mere en rekke uheldige omstendigheter og noen mandagsfly som har klusset til. Jeg har lest/hørt svært lite negativt om 787 som produkt.
 
Back
Top