Gitt dette regnestykket, hvor mange fly sitter så Kjos&Co med ved utgangen av 2014?
For å gjøre det klarere - i løpet 2014 blir det følgende endringer:
+ 14 stk 737-800 blir levert fra Boeing
- 3 stk eldre 737-800 blir levert tilbake til utleier
- 5 stk 737-300 blir levert tilbake til utleier
+ 4 stk 787-8 Dreamliner blir levert fra Boeing (3 stk leid fra ILFC)
De beste kandidatene for de tre 738ene som går ut er vel NOC, NOM og NON; alle vil passere 7 års lease i begynnelsen av 2015 og dessuten er de også de tre med lavest line no.
Bare en tanke. Kanskje helt feil.
Grunnleggern av EasyJet har satset på Afrika ,hvorvidt det går bra vites ikke. Mange land er plaget med utbredt korrupsjon.
Tror dere Norwegian kommer til å fase inn Airbus 320-maskinene? Eller vil Kjos&Co selge kontraktene videre. Det er vel lang ventetid på disse flyene, så det kan bli god forretning å selge flyene "på rot".
Så kjører de i stedet videre med enhetsflåte fra Boeing og demper veksten litt på kort-og mellomdistanse de neste årene.
Da kan de frigjøre kapital til å satse ytterligere på langdistanse om det viser seg at det forretningsområdet gir penger i kassa. Bare en tanke. Kanskje helt feil.
Det har vært nevnt før ..![]()
Personlig tror jeg Dy vil ha det travelt nok med å innfase alle de nye 737'ene de skal motta. Vil imidlertid ikke se bort fra at vi vil få se et nytt underselskap, f.eks. i Asia, motta disse ... Eller kanskje i Afrika?
Norwegian har även beställt hundra nya Boeing 737 MAX. Denna nya version av Boeings 737 ska användas för trafik inom Europa. Men eftersom den är bränslesnål kan den även användas till interkontinentala sträckor, som Stockholm-Boston, uppger Kjos för Svenska Dagbladet. - See more at: http://www.travelreport.se/2014/03/13/norwegian-storkoper-ny-boeing/#sthash.pIkYHhnt.dpuf
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.