Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Gitt dette regnestykket, hvor mange fly sitter så Kjos&Co med ved utgangen av 2014?
 
Re: DY's flåte

For å gjøre det klarere - i løpet 2014 blir det følgende endringer:

+ 14 stk 737-800 blir levert fra Boeing
- 3 stk eldre 737-800 blir levert tilbake til utleier
- 5 stk 737-300 blir levert tilbake til utleier
+ 4 stk 787-8 Dreamliner blir levert fra Boeing (3 stk leid fra ILFC)

De beste kandidatene for de tre 738ene som går ut er vel NOC, NOM og NON; alle vil passere 7 års lease i begynnelsen av 2015 og dessuten er de også de tre med lavest line no.

Kan vel også tenkes at NOU og NOV ligger nokså tynt an med tanke på det at de fremdeles ikke har skiboks på taket? Mener å ha lest et sted at de skulle ut av flåten.
 
Re: DY's flåte

Ser at KHA har gått som 1D sørover i dag, mens KKL i skrivende stund har samme retning som 5D. Check på begge kanskje? Eller er det takk for denne gang for KKL?
 
Re: DY's flåte

Begge skal tilbake i trafikk i slutten av måneden så de er nok bare på sjekk der borte
 
Re: DY's flåte

Tror dere Norwegian kommer til å fase inn Airbus 320-maskinene? Eller vil Kjos&Co selge kontraktene videre. Det er vel lang ventetid på disse flyene, så det kan bli god forretning å selge flyene "på rot".
Så kjører de i stedet videre med enhetsflåte fra Boeing og demper veksten litt på kort-og mellomdistanse de neste årene.
Da kan de frigjøre kapital til å satse ytterligere på langdistanse om det viser seg at det forretningsområdet gir penger i kassa. Bare en tanke. Kanskje helt feil.
 
Re: DY's flåte

Bare en tanke. Kanskje helt feil.

Det har vært nevnt før .. ;)

Personlig tror jeg Dy vil ha det travelt nok med å innfase alle de nye 737'ene de skal motta. Vil imidlertid ikke se bort fra at vi vil få se et nytt underselskap, f.eks. i Asia, motta disse ... Eller kanskje i Afrika?
 
Re: DY's flåte

Spennende tanke. Særlig Afrika vil jeg tippe. Mange av landene sør for Sahara opplever kraftig økonomisk vekst og, vil jeg jeg tro...sitter ikke med statistikk, økende antall personer som har råd til å reise med fly. Fyller en på med litt skrantende sikkerhetskultur hos enkelte flyselskap på kontinentet, vil nok Norwegian med sin merkevare og bakgrunn kunne bli en suksess...kanskje. Risiko er det selvfølgelig i bøtter og spann, men Kjos virker ikke lettskremt på det området.
 
Re: DY's flåte

Risiko, byråkrati og trafikkrestriksjoner taler i mot det. Vekst og potensiale taler for. Det samme gjelder forsåvidt for Asia. Det viktige er at selskapet er at seskapet kan fungere på egne ben uten å være avhengig av støtte eller feed fra moderselskap og NLH ...
 
Re: DY's flåte

Grunnleggern av EasyJet har satset på Afrika ,hvorvidt det går bra vites ikke. Mange land er plaget med utbredt korrupsjon.
 
Re: DY's flåte

Grunnleggern av EasyJet har satset på Afrika ,hvorvidt det går bra vites ikke. Mange land er plaget med utbredt korrupsjon.

FastJet er vel navnet - tror det forsvant noen Ryanair folk dit for å assistere under oppstarten. Det har vært veldig stille rundt FastJet i det siste.... De opererer visst pr øyeblikk 3 stk 319, så det er jo ikke helt det volumet man gjerne forbinder med lowcost ops....
 
Re: DY's flåte

Tror dere Norwegian kommer til å fase inn Airbus 320-maskinene? Eller vil Kjos&Co selge kontraktene videre. Det er vel lang ventetid på disse flyene, så det kan bli god forretning å selge flyene "på rot".
Så kjører de i stedet videre med enhetsflåte fra Boeing og demper veksten litt på kort-og mellomdistanse de neste årene.
Da kan de frigjøre kapital til å satse ytterligere på langdistanse om det viser seg at det forretningsområdet gir penger i kassa. Bare en tanke. Kanskje helt feil.

ja, fullstendig..........
 
Re: DY's flåte

Det har vært nevnt før .. ;)

Personlig tror jeg Dy vil ha det travelt nok med å innfase alle de nye 737'ene de skal motta. Vil imidlertid ikke se bort fra at vi vil få se et nytt underselskap, f.eks. i Asia, motta disse ... Eller kanskje i Afrika?

Afrika er nok "far fetched".......
 
Re: DY's flåte

Her er atikkelen ang IC med MAX fra TravelReport.se der Kjos selv presenterer ARN-BOS som en mulighet:

Norwegian har även beställt hundra nya Boeing 737 MAX. Denna nya version av Boeings 737 ska användas för trafik inom Europa. Men eftersom den är bränslesnål kan den även användas till interkontinentala sträckor, som Stockholm-Boston, uppger Kjos för Svenska Dagbladet. - See more at: http://www.travelreport.se/2014/03/13/norwegian-storkoper-ny-boeing/#sthash.pIkYHhnt.dpuf

http://www.travelreport.se/2014/03/13/norwegian-storkoper-ny-boeing/
 
Back
Top