• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Her sier Kjos at de bør opp i 25-30 Dreamlinere for å ha en optimal flåte. Det tror jeg styrker argumentet for at han selger bit for bit ordren på 100 Airbus. Tror det finnes grenser for hvilken vekst også Kjos&Co makter håndtere. Tiden får vise.....
 
Re: DY's flåte

Her sier Kjos at de bør opp i 25-30 Dreamlinere for å ha en optimal flåte. Det tror jeg styrker argumentet for at han selger bit for bit ordren på 100 Airbus..


Jeg klarer ikke helt å se en sammenheng her?
 
Re: DY's flåte

Det kan vel også hende at A320neo er inne som en forsikring hvis Boeing fortsetter å tabbe seg ut med ekstreme forsinkelser på 737Max a la 787. Det kan også være at P&W Geared Fan kan vise seg å være mye bedre enn CFM Leap for visse segmentlengder at en blanding vil være så mye bedre økonomisk. Den tredje årsaken til at A320neo kommer inn i flåten kan være at tilgangen på Airbus-piloter kan være bedre enn Boeing-piloter.

Med andre ord er det ikke bare en begrunnelse for at Norwegian vil/må fly Airbus, og ikke bare være en aircraft trader.
 
Re: DY's flåte

Boeing 737 -36N 28564 2936 LN-KKJ Norwegian ferried 22mar14 QLA-SEN for paint into all white, to stay in fleet during summer ex N564SR
LN-KKJ forsvinner da sikkert til høsten...(?)
 
Re: DY's flåte

Stemmer det at DYH og DYI ikke har sky interior? isåfall hvorfor ikke?

Det stemmer som HenrikL92 sier, men grunnen til det er at DYF (og DYG) som er DYs første (og andre) SkyInterior-fly ble levert etter DYH og DYI...
 
Re: DY's flåte

isåfall hvorfor ikke?

Både DYH og DYI ble levert fra Boeing før første 737NG med Sky Interior ble levert. Første med Sky Interior var flydubais A6-FDJ som ble levert selskapet 13 dager etter DYI, den 26. oktober 2010.
 
Re: DY's flåte

Mulig det har blitt postet andre steder, men er det noen grunn til at LN-NGP,Q og R ikke har halehelt?

Det samme gjelder EI-LNC, prøvde å søke gjennom forumet men er det planer om å få halehelt på disse 4 flyene?
 
Re: DY's flåte

Mulig det har blitt postet andre steder, men er det noen grunn til at LN-NGP,Q og R ikke har halehelt?

Det samme gjelder EI-LNC, prøvde å søke gjennom forumet men er det planer om å få halehelt på disse 4 flyene?

Skulle tippa på tidsbrist.
 
Re: DY's flåte

Mulig det har blitt postet andre steder, men er det noen grunn til at LN-NGP,Q og R ikke har halehelt?

Det samme gjelder EI-LNC, prøvde å søke gjennom forumet men er det planer om å få halehelt på disse 4 flyene?

LN-NGP har det. LN-NGQ och NGR vet jag dock icke.

DSC_80863-PS.jpg
 
Back
Top