Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
DYL på villspor. hva kan det komme av?
Det går rykter om at vår gode gamle venn LN-KKN har flydd sin siste tur for dy og er ute av flåten, stemmer dette? ""
Som tidligere opplyst blir det 5 stk -300 igjen i flåten etter oktober (de skal dog ha vinterpause men kommer sterkt tilbake utpå våren)
KKW skal jo ikke ut i år? Hva er grunnen til at den så tidlig blir hvit?
Uten at jeg kan bekrefte at dette stemmer 100%, men har hørt to av pilotene våre hevde at disse flyene har blitt / eller skal bli solgt. KKW, KKJ og KKM er alle ganske slitne i kabinen, spesielt Whiskey og Mike produsert henholdsvis i 1989 og 1990.
KKW har også en annerledes layout og bare to toaletter (ett foran og ett helt bakerst i galley). Galley bak er forøvrig ubrukelig da skapene for oppbevaring av serveringstraller er for små til fullsize-trallene og samtidig for store for halfsize-traller (!), KKW er blandt oss crew ikke så populær å fly på og man gleder seg til hun skal ut av flåten![]()
KKW har også en annerledes layout og bare to toaletter (ett foran og ett helt bakerst i galley). Galley bak er forøvrig ubrukelig da skapene for oppbevaring av serveringstraller er for små til fullsize-trallene og samtidig for store for halfsize-traller (!), KKW er blandt oss crew ikke så populær å fly på og man gleder seg til hun skal ut av flåten![]()
men har hørt to av pilotene...
Kan ikke høre på piloter...![]()
Ikke glem at KKW er den eneste uten friskluftsdyser under hattehyllene i DY-flåten
KKW går i alle fall til stadighet til Kristiansand, senest observert for en time siden så den er fortsatt i trafikk..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.