Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Stått på QLA siden 22.10. Ukjent hvorfor. Tilbake i trafikk på torsdag som DY192.
 
Re: DY's flåte

Hvis en tar en titt på Q3-2013-presentasjonen så viser den 5 gjenværende 300 ved utgangen av 2014 og også 2015. Det skal ikke mye til for å gjette at KHA, KHB, KHC, KKX og KKW blir de som fortsetter ut 2015. LN-KKD har vel også forlatt DY med sin return test flight den 30. fra QLA (NAX1D) og da blir det 9 stk 300 som den samme kvartalsrapporten sier at det skal være ved utgangen av 2013.
 
Re: DY's flåte

Hvis en tar en titt på Q3-2013-presentasjonen så viser den 5 gjenværende 300 ved utgangen av 2014 og også 2015. Det skal ikke mye til for å gjette at KHA, KHB, KHC, KKX og KKW blir de som fortsetter ut 2015. LN-KKD har vel også forlatt DY med sin return test flight den 30. fra QLA (NAX1D) og da blir det 9 stk 300 som den samme kvartalsrapporten sier at det skal være ved utgangen av 2013.

När var -KKD´s sista flight med pax för DY?
 
Re: DY's flåte

KKW flyr til QLA nå, regner med de samme pilotene tar KKD på returen tilbake til OSL? :)
 
Re: DY's flåte

KKD tillbaka nu på OSL sen igår ser jag, är det tack vare att NIF blev skadad under bird striken, så man behöver extra backup?
 
Re: DY's flåte

Ser at DY i forbindelsene med Q4 presentasjonen oppdaterte flåteplanen og utvidet den til 2016.

De planlagte bevegelsene:
2014: +11 737-800 -5 737-300 og +4 787-8
2015: +10 737-800 -5 737-300, 2 (leasede) 737-800 og +1 787-8
2016: +17 737-800 +4 A320neo, -7 (leasede) 737-800 +2 787-9

Nå skjer det vel raskt endringer, men ser ut som 2015 blir et lite hvileår i veksten?
 
Re: DY's flåte

Noen som vet:
-reg på de 5 -300ene som skal ut i år?
-planlagt reg. serier for A320NEO?
-hvilke -800er som forlater flåten i 2015 og 2016?
 
Re: DY's flåte

For å gjøre det klarere - i løpet 2014 blir det følgende endringer:

+ 14 stk 737-800 blir levert fra Boeing
- 3 stk eldre 737-800 blir levert tilbake til utleier
- 5 stk 737-300 blir levert tilbake til utleier
+ 4 stk 787-8 Dreamliner blir levert fra Boeing (3 stk leid fra ILFC)

De beste kandidatene for de tre 738ene som går ut er vel NOC, NOM og NON; alle vil passere 7 års lease i begynnelsen av 2015 og dessuten er de også de tre med lavest line no.

De fem 733ene som leveres tilbake er temmelig klare: KKD, KKJ, KKL, KKM og KKN. Men skulle Norwegian ønske tror jeg nok utleirne vil se positivt på videre korttidsleie så lenge alternativet er at de blir flåtefornyere for Jet2 eller havner hos høgger'n.
 
Re: DY's flåte

De beste kandidatene for de tre 738ene som går ut er vel NOC, NOM og NON; alle vil passere 7 års lease i begynnelsen av 2015 og dessuten er de også de tre med lavest line no.


du nevner noe med "lavest line". hva vil dette si? (lite erfaring og kunnskap her)
 
Back
Top