Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Her er forøvrig LN-NOS i nye farger, men fortsatt med norsk registrering.

Og her er LN-NOS - parkert ved siden av bussgaten i Montreal sist lørdag ..

LNNOS.jpg

Fløy OSL - AMS i går kveld. 2P i kapteins-setet, hans siste med 2 striper ( ingen 3-striper piloter i DY?), 737-300.
Purseren ( det heter vel ikke purser i DY?), sa at de vil bli kvitt de resterende 300, og at de i stedet vil ha inn 600-serien i stedet. Jeg trodde ikke DY var interessert i slike maskiner, og at de ville ha en flåte i DY bestående av kun 737-800. ( foruten DU)

Joda, det er noen 3-striper piloter i DY. Det er styrmenn som har vært i selskapet i 3 år++

DY har fortsatt 300maskiner, ble senest brukt på HAU-OSL-HAU i dag. Står også oppført med LN-KHC senere i dag til HAU ser jeg.

Purseren ( det heter vel ikke purser i DY?), sa at de vil bli kvitt de resterende 300, og at de i stedet vil ha inn 600-serien i stedet. Jeg trodde ikke DY var interessert i slike maskiner, og at de ville ha en flåte i DY bestående av kun 737-800. ( foruten DU)

Nå er det vel ikke alltid (snarere tvert i mot) at flåteplanleggingsryktene til de ansatte ombord stemmer.....

Nå vet jeg ingenting om dette bare så det er sagt, men ingen logikk tilsvarer av DY skal gå for -600

Nå er det vel ikke alltid (snarere tvert i mot) at flåteplanleggingsryktene til de ansatte ombord stemmer.....

Nå vet jeg ingenting om dette bare så det er sagt, men ingen logikk tilsvarer av DY skal gå for -600

Skal -300 erstattes med mindre fly må vel det i så fall dreie seg om -700...

Er ikke -300 og -700 ganske like i størrelse?

Ser at jeg kan misforståes her... Det jeg mente var at hvis -300 skal erstattes med ett mindre fly enn -800 må det bli -700...

Hehe sånn kan det gå. :)

Det er vel ikke noen spesielle ønsker om -700 i Norwegian (foruten piloter og kabinpersonale som ønsker å bli kvitt gamle -300)

Men, det er jo endel flyplasser som behøver noe mindre en -800 på vinterstid så hva det blir til i fremtiden er det nok ingen som vet enda ;)

De enda jag har hört är väl de som DY alltid sagt.

De 737-300 som är kvar i flottan ska ersättas med nya 737-800 :)

Någon gång under 2014 har jag för mig att alla 737-300 ska vara utfasad.

NOL er 'utlånt' til Nowegian Long Haul for sertifisering. Dette utføres av HEL-basert crew. Derfor blir nok kjerra der inntil AOC'et og den første Dreamlineren er på plass.

Är utlåningen av NOL klar nu? Då hon nu sen några dagar tillbaka flyger från ARN-basen.

Jeg tror ikke LN-NOL har vært utleid til Norwegian Long Haul siden EI-LNA ble levert.

Last edited:

Har LN-KHB gått i "vintervila" nu eller är den bara på service?
Gick som NAX1A den 5/9 Oslo-Lasham

Back