• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Hvordan er det med -300 maksinene som går ut av DY flåten. Finnes det et marked for disse videre? Eller blir de stående i storage?

Faktisk har alle funnet seg ny operatør, hvis vi ser bort fra KKI som plutselig kom tilbake. KKF sto lagret en stund i GYR, men er nå tatt av Somon Air i Tajikistan.
Listene i airlinerlist.com virker å være ganske oppdaterte, du finner dem alle der.
 
Re: DY's flåte

Faktisk har alle funnet seg ny operatør, hvis vi ser bort fra KKI som plutselig kom tilbake. KKF sto lagret en stund i GYR, men er nå tatt av Somon Air i Tajikistan.
Listene i airlinerlist.com virker å være ganske oppdaterte, du finner dem alle der.

Så då har Somon Air övertagit både KKF & KKV från DY då?.

Någon som har någon uppgift om KKB & KKQ ska vidare till någon annan operatör samt vilken nästa 733 blir att lämna DY´s flotta :)
 
Re: DY's flåte

Så då har Somon Air övertagit både KKF & KKV från DY då?.

Någon som har någon uppgift om KKB & KKQ ska vidare till någon annan operatör samt vilken nästa 733 blir att lämna DY´s flotta :)

De blir vel stående på lagring til noen viser interresse!? :)
 
Re: DY's flåte

Någon som har någon uppgift om KKB & KKQ ska vidare till någon annan operatör samt vilken nästa 733 blir att lämna DY´s flotta :)
CH-aviation har lenge påstått at KKB skal til vivaAerobus i Mexico. Den vil i så fall slutte seg til KKE (XA-VIR) og KKZ (XA-VIN) der. Alle tre er jo 737-33A, så spec'en bør være forholdsvis lik.
KKQ vet jeg ingenting om.
 
Re: DY's flåte

Skal DY beholde disse, eller skal de også skiftes ut ?
I henhold til Airfleets.net har de kun 2 stk. -800 i bestilling.

Tror ikke du skal stole på Airfleets når det kommer til bestillinger. På Norwegian så viser de bare fly som er bygget/nesten ferdig/i ferd med å leveres og ikke faktiske bestillinger. Norwegian har et femtitalls eller deromkring -800 i bestilling
 
Re: DY's flåte

Skal DY beholde disse, eller skal de også skiftes ut ?
I henhold til Airfleets.net har de kun 2 stk. -800 i bestilling.

Alla DY´s 737-300 ska fasas ut :)

De 2 som ligger under beställning på airfleets är NOY & DYW och är som sagt sådana som strax ska fasas in, så är lite dum rubrik där på airfleets om att det är 2 på beställning
 
Re: DY's flåte

Ja DY mottar vel ca. 15 nye fly også i 2012, omtrent det samme antallet som i 2011 om jeg ikke husker helt feil.
 
Re: DY's flåte

Planen har sett slik ut:
2011: 15
2012: 12
2013: 10
2014: 11
2015. 5
2016: 4

Det ble 16 stykk nå i år siden DY tok over den ene maskinen fra Air Berlin.
Kanskje det er flere endringer også men ikke som jeg vet om
 
Re: DY's flåte

Planen har sett slik ut:
2011: 15
2012: 12
2013: 10
2014: 11
2015. 5
2016: 4

Det ble 16 stykk nå i år siden DY tok over den ene maskinen fra Air Berlin.
Kanskje det er flere endringer også men ikke som jeg vet om

Ikke utenkelig at flate-planen blir justert. Spesielt dersom det oppstar marked-sjanser som man egentlig ikke kan vise tilbake. Men rett na jager en god del selskaper tidlige leveranse-slots, sa blir dette vel en dyr eventyr... Jeg har liten tro at DY far nok en deal a la D-ABMA...

I verste fall sa blir de -300 som DY eier staende en del lengre. De er forsatt fine fly og har en Performance Faktor som er ikke sa veldig verst (dersom man ser bort fra KKW, den gamle traver).
 
Re: DY's flåte

KKC er ute ja.

Og så stemmer vel ikke den lille oversikten over leveringer helt heller.
Tror det skal være slik:

2012: 13
2013: 10
2014: 11
2015: 7
2016: 10
2017: 5
2018: 2
 
Re: DY's flåte

Så vidt jeg kan se så er det 13 300-maskiner igjen i DY nå? 2 av de er på service eller noe, har flydd til England som NAX1D. Pussig, det er samme rutenummer som de nye fra Seattle bruker. Noen som vet noe om videre utfasing av disse maskinene utover året?
 
Re: DY's flåte

Så vidt jeg kan se så er det 13 300-maskiner igjen i DY nå? 2 av de er på service eller noe, har flydd til England som NAX1D. Pussig, det er samme rutenummer som de nye fra Seattle bruker. Noen som vet noe om videre utfasing av disse maskinene utover året?

3 300-maskiner skal forsvinne nå i Januar er det meningen etter det jeg vet.
 
Back
Top