• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Så forresten det sto en helhvit DY med stickers på gate på OSL i går, men klarte ikke å se reg. Hvilken maskin er dette? Det så nesten ut som LN-KKN. Kan det stemme?
 
Re: DY's flåte

Jo det er KKI som er helhvit. Det har den vært siden den kom inn igjen i sommer etter og ha vært faset ut. Ser ut som den ikke er i daglig bruk nå lenger.
Såg ett bilde av KKN datert 15. januar, og den maskinen har vanlige DY farger.
 
Re: DY's flåte

LN-NON er akkurat nå på vei fra Shannon til Gardermoen som NAX8857. Det er grunn til å tro at Norwegian har funnet grunn til å spandere ny lakk på flyet. Løp og ta bilder!
 
Re: DY's flåte

Beklager hvis dette har vært opp tidligere - har ikke alltid så god tid til å følge med på forumet.

Noen som vet msn på disse som er nevnt i postlista til tilsynet ?

LN-NGA - flyteknisk mappe LN-NGA - Søknad om tildeling av ICAO 24-biters kode 2011/04762 1 LT 04.11.2011 FROM:
Norwegian Air Shuttle ASA

LN-NGB - flyteknisk mappe LN-NGB - Søknad om tildeling av ICAO 24-biters kode 2011/04763 1 LT 04.11.2011 FROM:
Norwegian Air Shuttle ASA

LN-NGC - flyteknisk mappe LN-NGC - Søknad om tildeling av ICAO 24-biters kode 2011/04764 1 LT 04.11.2011 FROM:
Norwegian Air Shuttle A
 
Re: DY's flåte

Enligt airfleets.net så ska LN-KKC gå till Jet2 den 1/3 och då behålla sitt reg LN-KKC, kan det stämma?

LN-KKQ ska också enligt airfleets.net gå till Jet2 men den får nytt reg (G-GDFG)
 
Re: DY's flåte

KKC er ute ja.

Og så stemmer vel ikke den lille oversikten over leveringer helt heller.
Tror det skal være slik:

2012: 13
2013: 10
2014: 11
2015: 7
2016: 10
2017: 5
2018: 2
Hvordan ser denne oversikten ut nå da? de skal ha 22 738 ekstra dermed totalt 79 738 og fra 2017 kommer 737MAX i tileg kommer A320NEO fra 2016.

Blir det noe slikt? Dette er laget bare på spek. skulle gjerne sett den korrekte.
ÅR -738 MAX NEO
2012: 15
2013: 15
2014: 15
2015: 15
2016: 15 -0 -5
2017: -4 -5 -10
2018: 0 -10 -10
2019: 0 -12 -10
2020: 0 -12 -10
2021: 0 -12 -10
2022: 0 -12 -10
2023: 0 -12 -10
2024: 0 -12 -12
2025: 0 -13 -13
Total:79 100 100

Når MAX og NEO begynner å komme inn i flåten, vil også mange 738 gå ut, skal man anta en netto tilvekst på 5-8 maskiner i året?
Opsjonen på 100 MAX og 50 NEO er ikke tatt med i denne oversikten. Benytter man seg av disse opsjonenen vil de få nye maskiner til ca 2030. Og de vil igjen være i trafikk hos DY til nesten 2040 Da har 737 skroget vært i trafikk i 82år!!!!
Har DY forhandlet frem sin siste 737?? rundt 2025 har komposit flyet 787 vært i drift i 14 år. Da bør de ha klart å overføre den erfaringen til en 737 etterfølger.
 
Last edited:
Re: DY's flåte

Nå kommer vel ikke Neo fi produksjon før i slutten av 2016, så kanskje fem maskiner da er litt optimistisk? Jeg har dessuten sterk tvil på om både Boeing og Airbus klarer å holde tidsplanen, selv om det ikke er snakk om noe nytt fly denne gangen
 
Re: DY's flåte

Er det noen som har oversikt over leveringer for februar? Hvor mange -800 skal inn og hvor mange -300 skal ut?
 
Re: DY's flåte

Og da er LN-NOS ferdig med sitt oppdrag hos Norwegian. Skal gå til Lasham i morgen 20.2.
 
Back
Top