Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Ok, som real-life facts:


C-Check intervall for 737CL is 4.000 flight-hours // 4.000 cycles // 18 months, whatever is met first. Operators my customize those intervals if required by operation.

NAX can't do heavy MX on their line MX, hence any more complex repair will have to be handed to an external MRO provider. ATC Lasham did in the past all the -300s.

The marked for 737CL is very mixed. The marked for -500s is more or less dead. BRJ was scrapped as no-one wanted to take the bird and pay for expensive modification (window-belt replacement).

The marked for -300s is going up, lease.rates have increased as quiet a number of younger aircraft have been placed in Mexico, Brazil and Indonesia, while older birds have been consequently scrapped, thereby limitting the supply of metall to the marked.

Will KKJ come back??? Think so;)
 
Re: DY's flåte

Så DY verkar ju ha både KKJ & KKR på check nu då?

För KKR flög som NAX1D i mitten av Sept. och KKJ idag.
 
Re: DY's flåte

KKR har vært tilbake i trafikk en stund nå, KKJ i trafikk igjen denne helga.
Forsvinner KKB nå så er det 16 300-maskiner igjen.
 
Re: DY's flåte

Har du uppgift om "last service" för LN-KKB ? DY1851 29 oktober ?

Ja, det var siste revenue service. Hvis ikke de finner på noe sprell før den går til QLA i morgen.... men det tviler jeg på..:)
 
Re: DY's flåte

LN-KKQ flyr SVG-SEN søndag kl 14:40, om noen vil ha siste bilde av henne - men det blir vel neppe vær til det.
 
Re: DY's flåte

Fredagens 8733 var en posflight OSL-SVG for motorskifte. Søndagens 8733 er posisjonering SVG-SEN for End-of-lease-check.
 
Re: DY's flåte

Fredagens 8733 var en posflight OSL-SVG for motorskifte. Søndagens 8733 er posisjonering SVG-SEN for End-of-lease-check.

Hvordan er det med -300 maksinene som går ut av DY flåten. Finnes det et marked for disse videre? Eller blir de stående i storage?
 
Back
Top