Norwegian utvider Sola-basen - Eller ikke allikevel

Re: Utvider Sola-basen

DY har sviktet i SVG de siste årene som f.eks. å legge ned ruter til Orly og Praha. Tviler på at det kommer noen utvidelser med det første. Ikke så rart at Wizzair har begynt å satse på flyvninger til SVG.
 
Re: Utvider Sola-basen

DY har sviktet i SVG de siste årene som f.eks. å legge ned ruter til Orly og Praha. Tviler på at det kommer noen utvidelser med det første. Ikke så rart at Wizzair har begynt å satse på flyvninger til SVG.

Sviktet?

De hadde vel ikke lagt ned disse rutene hvis de var pengemaskiner?
 
Re: Utvider Sola-basen

Sviktet?

De hadde vel ikke lagt ned disse rutene hvis de var pengemaskiner?

Mistenker at du har rett i det. Når et selskap legger ned en rute er det som regel fordi det er kundene som svikter.
Men om det blir en satsing på SVG fra Norwegian fremover så er det selvfølgelig gledelig.
SAS åpner nye ruter i år og hvis DY m.fl. følger etter så lover det godt for de som bor der. Så håper jeg folk også er flinke til å benytte seg av det.
 
For dyrt i Stavanger!

Norwegian vegrer seg for å starte nye ruter fra / til SVG fordi prisnivået i Stavanger er for høyt !

Fra Stavanger Aftenblad :
Vi har en liste over veldig mange byer hvor vi ser potensialet, men hvis prisene i Stavanger-regionen baserer seg på oljelønningene, så er ikke det et prisnivå som kan favne den brede borger i Europa, mener Skjeldam.

For å trekke turister, må en ha et velfungerende og stort reiseliv. Og det er her Stavanger-regionen får problemer, mener Norwegian-direktøren.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Norwegian---For-dyrt-i-Stavanger-2942506.html
 
Re: For dyrt i Stavanger!

Hvorfor skal norwegian bry seg om prisnivået i Stavanger når passasjertrafikken for SVG var opp 28 % i februar i forhold til i fjor.


Edit.

Blir litt svimmel :p tråder flettes i sammen, slettes og flyttes..
 
Re: For dyrt i Stavanger!

Hvorfor skal norwegian bry seg om prisnivået i Stavanger når passasjertrafikken for SVG var opp 28 % i februar i forhold til i fjor.

Kanskje fordi de i stor grad baserer seg på å fly passasjerer i et prissensitivt marked - altså fritidsmarkedet, og da også det utenlandske fritidsmarkedet. Det hjelper lite om flyturen er billig dersom man ikke har råd til å overnatte - slik jeg har inntrykk av at det ofte vil være i Stavanger.
 
Nå uttaler jeg meg på tynt grunnlag, men vil tro at en stor andel av trafikken til SVG er turisme ut, forretningsturer, og ikke turisme inn. Det burde da fint være mulig å sette opp billigturer fra SVG med godt belegg.

Jeg ser heller på prisnivået i Stavanger som at folk flest har god økonomi og derfor unner seg en utenlandstur eller to ekstra (dersom prisen er god).
 
Det hjelper jo heller ikke at enkelte politikere i Stavanger ikke vil ha turisme ...

Du tenker på vedkommende som ikke ville tillate flere cruiceskip til Stavanger ?
Helt utrolig utspill ja.
Finner ikke saken på nett, men det var på radioen på fredag (?).

Forøvrig så er Stavanger den cruicedestinasjonen i Norge som vokser mest, så det forundrer meg at det ikke skulle være et marked også for DY.
 
Du tenker på vedkommende som ikke ville tillate flere cruiceskip til Stavanger ?
Helt utrolig utspill ja.
Finner ikke saken på nett, men det var på radioen på fredag (?).

Forøvrig så er Stavanger den cruicedestinasjonen i Norge som vokser mest, så det forundrer meg at det ikke skulle være et marked også for DY.
... for ikke å nevne sandvolleyballen som ble avviklet etter ørten år.
 
Du tenker på vedkommende som ikke ville tillate flere cruiceskip til Stavanger ?
Helt utrolig utspill ja.
Finner ikke saken på nett, men det var på radioen på fredag (?).

Forøvrig så er Stavanger den cruicedestinasjonen i Norge som vokser mest, så det forundrer meg at det ikke skulle være et marked også for DY.

Litt "off topic" kanskje, men jeg mener det er en sammenheng,
her er saken om cruiseskipene :
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/nord-jaeren/1.8026933
 
Nå uttaler jeg meg på tynt grunnlag, men vil tro at en stor andel av trafikken til SVG er turisme ut, forretningsturer, og ikke turisme inn. Det burde da fint være mulig å sette opp billigturer fra SVG med godt belegg.

Jeg ser heller på prisnivået i Stavanger som at folk flest har god økonomi og derfor unner seg en utenlandstur eller to ekstra (dersom prisen er god).

Prisnivea i SVG omrade er en stor problem. Denne delen av marked hvor man kan indusere etterspörelse og dermed generere vekst er svaert pris-sensibel. "Generation easyJet" som jeg kalle dette vil ikke legge 1.200 per natt i hotel pa bordet, men heller flyr for lite penge, bo for lite penger og oppleve en spennende by. Det finnes seg rett og slett ikke nok B&B / billige hoteller i SVG omradet. Og kanske ogsa litt for lite attraksjoner / happenings.

Det hjelper selvsagt ikke at sandvolley som #1 sommer-arrangement i SVG ble na avvikled. Gladmat er en lokal affaere som ikke kan tiltrekke seg turister i stor stil fra Europa. Sa forblir Tall ships race som eneste stor happening som har potensial a trekke turister fra Europa, dersom man reklamerer riktig.

De ruter som DY har na lever entydelig av Nordmen som skal pa ferie / city-break og en visst andel av jobb-commuting. Men, dersom man vil starte vekst-raketen, sa ma man legge betingelser til rette slik at man kan generere inbound traffic og henter turister fra Europa til SVG...
 
Jeg ser heller på prisnivået i Stavanger som at folk flest har god økonomi og derfor unner seg en utenlandstur eller to ekstra (dersom prisen er god).

Nå er det neppe folk fra Stavanger som først og fremst driver hotellprisene i Stavanger oppover.

C130 said:
Forøvrig så er Stavanger den cruicedestinasjonen i Norge som vokser mest, så det forundrer meg at det ikke skulle være et marked også for DY.

Cruiseturistene har nå en gang med seg både hotellet og restauranten og trenger således ikke å bekymre seg nevneverdig for prisnivået.
 
Det at reiselivsdirektøren i regionen mener at Norwegian tar feil tar jeg nesten som en selvfølge. Muligens sannheten ligger et sted i midten. Jeg tror det ligger veldig mye i det BU662 skriver. Det er nok muligens ikke den samme kundegruppen som reiselivsnæringen og Norwegian appellerer til.
 
Back
Top