Norwegian utvider på Torp

Re: Norwegian utvider på Torp.

Er ikke kl 0750 litt sent for forretningskunder? Da er man vel ikke fremme i sentrum i Bergen og Trondheim før kl 10?
Riktig det, også årsaken til at nedgangen innenriks fra Rygge dalte når flyene ble flyttet til BGO og TRD.
Kjenner mange som da måtte benytte seg av avganger fra OSL for og rekke møter.
( men vi kan jo glede oss til tidligavganger når rødnesene blir borte )

Avgangene til TRD og BGO skal flys av basene der, derav litt senere morgenavganger. Dette er fantastiske nyheter for Vestfold og Telemark som nå får gode tilbud på på innland og utland:D

Det er nok for at Tommy777 skal kunne fly med DY hjem til Harstad når man kommer flygende til TRF med KLM...:)

Jeg reagerte også på Evenes, men de hevder jo selv i den delen av nord at befolkningsgrunnlaget er mye større der enn i Tromsø-regionen.

Tja, isåfall burde jo Evenes ha langt hyppigere frekvenser til OSL og kanskje også TRD og BOO. Men så er jo ikke tilfelle.

Jeg har mine tvil ift om ruten TRD-EVE skal bli regningssvarende, så lenge den ikke også går via BOO el TOS.

Som kommer via TRF? Hvor mange kan det være?

Det er jo folk som kommer med fly fra alle destinsjonene til TRF det da...
Wizzair har jo nå et ganske stort rutenett til TRF så en del fra Øst-Europa som kansje ikke vet hvor de skal vi dra til lofoten. Kansje?

tja, de kommer vel fra kontinentet, via Torp? Det var bare en antagelse:fly

Fra 2012 "strømmer" charter-fly inn til Evenes, fra europeiske storbyer, med turister som vil til Lofoten.

Men som noen har sagt her. Så bor det flere rundt Evenes, enn rundt Tromsø eller Bodø.

Det er jo folk som kommer med fly fra alle destinsjonene til TRF det da...
Wizzair har jo nå et ganske stort rutenett til TRF så en del fra Øst-Europa som kansje ikke vet hvor de skal vi dra til lofoten. Kansje?

Jeg krangler ikke på at det vil finnes en og annen slenger. Jeg har imidlertid store problemer med å se at det skal være det helt store volumet.

Ikke meningen å være Negative Nils her, vi får håpe DY vet noe jeg/vi ikke vet og at ruten blir en heidundrende suksess.

Artig at de satser, selv om jeg hadde håpet på Bodø og ikke Evenes, så kunne forsvaret sendt meg med fly helt hjem og ikke bare til Oslo... ;)

Nei, håper satsingen går bra, og at det kommer gode tilbud så jeg kan vurdere å bruke Norwegian og ikke id-billetter.

Han skrøt mye om Rygge når Norwegian etablerte seg der..
Blir aldri helt klok på den mannen der. :drunk:

[...]
Torp - Berlin: mandager og fredager 12.30
[...]
Torp - Trondheim: mandag-fredag 07.50 og 18.55. Søndager 11.40 og 18.55.
Kveldsruten til Trondhjem synes jeg er midt i blinken, selv om det nesten utelukkende er i fritidssammenheng jeg drar dit.

Det er flott at de satser på Berlin, men tidspunktene kan jeg styre meg for. De betyr at man må ta fri både fredag og mandag for å ta en helg i Berlin, om man reiser via Torp begge veier.

Kan valg av innenriks destinasjoner ha noe med Forsvaret å gjøre?
Er vel operativ enda basen i Horten, og så passer det jo godt med BGO/TRD/EVE.

OT - BU startet jo i sin tid OSL-HAU p.g.a kontrakt med HYDRO

Kan ikke se for meg at hvalfanger byen klarer å fylle både DY og WF, tidene har forandret seg siden BU prøvde seg på TRF, men så har sete antallet ob også

Han skrøt mye om Rygge når Norwegian etablerte seg der..
Blir aldri helt klok på den mannen der. :drunk:

Han prater litt mot seg selv, om hva som skal til for å ha en effektiv base, det med basefly og slinge de hit og dit.
Ryanair er vi ikke redde for " de vet vi hvor vi har " osv
Bare å søke i gamle aviser så ser vi hvordan ord og handling ikke bestandig henger sammen.
Kanskje det har noe med alderen å gjøre :):)
Uansett jeg ønsker de hell og lykke på TRF !

Mon tro om Ryanair vil svare på dette?

Under 2-3 års forhandlinger mellom Norwegain og Torp har nok Norwegian passet på å sikre at Torp ikke kan snu seg rundt til Ryanair slik som Rygge gjorde. Ektepakten er nok bedre sikret denne gangen.

Back