Re: Norwegian til New York
jeg har selv hørt mange merkverdige tanker når det gjelder hvilke destinasjoner DY har til/fra OSL, og ikke minst hvor mange utenlandske flyselskaper fra fjerne himmelstrøk som opererer på OSL. At Krabi Air flyr OSL-BKK og Feel Air flyr OSL-BKK + OSL-NYC er det en stund siden jeg har hørt påstander om, men at DY flyr til både BKK og NYC fra OSL opplever jeg ofte at folk faktisk tror på. Like fullt er det også mange som tror at man kan komme seg non-stop fra OSL til destinasjoner TYO, SIN, HKG, SFO, LAX, ORD, SYD (!!!) etc med selskaper som SQ, UA, SK etc... Ja, fra tid til annen opplever jeg faktisk at mange tror at SK flyr til et tosifret antall oversjøiske destinasjoner fra OSL. Har en bekjent som senest for et par uker siden fortalte at han planla en NYC tur i sommer, men han ville vente med å bestille billetter for DY's direkterute var like om hjørnet med billetter helt ned i 2-3000 kr.
Men når det er sagt, jeg er selv varsom med å gjøre narr av disse menneskene. I motsetning til flypratere, ser ikke disse menneskene på fly som annet enn et transportmiddel fra punkt A-B, og når interessen er som sådan er vel kunnskapen ofte deretter. Man vet aldri når man selv står overfor en situasjon hvor man er underlegen hva kunnskap angår, og da hjelper det lite å være flynerd. Uansett, det er godt vi er forskjellige!