Norwegian til Dubai

Har hentet litt data fra forskjelligs steder:
737-800:

Max takeoff vekt: 79.015
Max zero fuel vekt: 67.721 (+ takeoff fuel 21.350 = 89.071)
Max landingsvekt: 65300 (+ trip fuel 18.300 = 83.600)

Begrensningen er selvfølgelig takeoff vekten på 79.015kg (laveste tallet)

Dry operating weight: 41145
+ 21500 fuel
= operation weight: 62645

- operation vekt: 62.645
Allowed traffic load: 16.370

Pax 160 voksne x 84 kg = 13.440 kg
160 bags x 13 kg = 2.080 kg
Totalt 15.520 kg

Flyet kan altså ha med 16.370 kg og har med 15520kg og kan da ha med 850 kg til.
Så med disse tallene skal dette gå fint det ;)
(med forbehold om feil)

IMM

Last edited:
Har hentet litt data fra forskjelligs steder:
737-800:

Max zero fuel vekt: 67.721 (+ takeoff fuel 21.350 = 89.071)
Max landingsvekt: 65300 (+ trip fuel 18.300 = 83.600)

Begrensningen er selvfølgelig takeoff vekten på 79.015kg (laveste tallet)

Dry operating weight: 41145
+ 21500 fuel
= operation weight: 62645

- operation vekt: 62.645
Allowed traffic load: 16.370

Pax 160 voksne x 84 kg = 13.440 kg
160 bags x 13 kg = 2.080 kg
Totalt 15.520 kg

Flyet kan altså ha med 16.370 kg og har med 15520kg og kan da ha med 850 kg til.
Så med disse tallene skal dette gå fint det ;)
(med forbehold om feil)

IMM

Nå er jeg ikke sikker på om den bag'en du tenker på er håndbagasje eller cargo bagasje, men hvis folk reiser så langt så planlegger de sannsynligvis å være en stund der nede. Og da har de vel med seg både håndbagasje og cargo bagasje så da må du legge til min 15 kg til. Og da blir det 2400kg ekstra på 160 pax.

Etter mine beregninger så går det selv ikke om 150 pax tar med seg 1bag i cargo pluss 1 bag ombord. Vel å merke hvis alle tar med seg max av det de kan. Men alle kommer vel ikke til å ta med seg max.

Og da har de vel med seg både håndbagasje og cargo bagasje så da må du legge til min 15 kg til. Og da blir det 2400kg ekstra på 160 pax.

Nå kan jeg bare snakke for hvordan SAS gjør det ... 87 kg (84 her) pr pax er inkl håndbaggasje, 13 kilo pr baggasje er innsjekket baggasje. Regnes på dette ikke hva de faktisk veier, da statistikken tillsier at dette er gjennomsnittet. Vet som sagt ikke hvordan DY regner ut sin baggasje vekt.

Nå er jeg ikke sikker på om den bag'en du tenker på er håndbagasje eller cargo bagasje, men hvis folk reiser så langt så planlegger de sannsynligvis å være en stund der nede. Og da har de vel med seg både håndbagasje og cargo bagasje så da må du legge til min 15 kg til. Og da blir det 2400kg ekstra på 160 pax.

Etter mine beregninger så går det selv ikke om 150 pax tar med seg 1bag i cargo pluss 1 bag ombord. Vel å merke hvis alle tar med seg max av det de kan. Men alle kommer vel ikke til å ta med seg max.

1 innsjekket bagasje pr. passasjer er nok ganske nær reelt. Vekt på håndbagasje ligger allerede innbakt i vekten på passasjeren. 84 kg eller 87 kilo, hva nå Norwegian måtte bruke.
Hvis fuel tallene er reelle, har de ikke store marginer før de må gå ned på veien for å fylle tankene ihvertfall, hvis man går ut fra at flyet er fullt.

K,

Om du går utifra:

BLOCK: 21500
TRIP: 18300
TAXI 150

Lykke til! :)

Kunne ikke legge inn 21350 i blockfuel på DY's 738 i codeco...
Maxfuel hos DY's 738 ligger på 15880, tror jeg det var...
Så da blir det evt. en manuell loadsheet.
Men får aldri i verden med 189pax... er 85,3% sikker på dèt.

Hvor mye koster en 30 min fuelstop opp i mot salg av 39 til 50 seter mer ? Bare spør, aner ikke hvor mye de forventer i revenue pr. pax på gjennomsnitt !

30 min on ground er heaven sammenlignet med å løpe fra Pier B til Pier C på CPH. Spesielt fra C til B med lang securityline !:angry:

Senest sist mandag kom vi inn på Pier C på CPH og skulle til pier B ( til OSL ).

Den danske security tok nærmere 25 min med lang kø før passkontroll før vi kom oss ut i terminalen ( til SK-loungen like utenfor til venstre ). Merk det er kun security inn i Schengen. Ikke ut, da kun passkontroll i pier C, og da går de greiere. Passkontrollen er rask.

De er nøye på sceurity i CPH og tar laaang tid. De som går av i CPH går selvfølgelig rett ut ( rett fram, vi til høyere ).

Opprinnelig hadde vi en time til OSL-flighten, men vi booket om til en senere flight et par uker før avgang slik at vi kunne kose oss litt i loungen og handle.

Så mange som skulle videre til GOT, KRS, ARN ETC. var helstressa.

Skal til ORD 15. mai og hjem hadde vi opprinnelig da 55 min til OSL-flighten. Men booket om til SK 462 kl 16.10 så vi kan ta det helt rolig.^_^

Aahh, bare jeg som roter på en søndag. Hadde helt glemt den security sjekken når man kommer inn til C-piren fra Non-EU land (har ikke noe med Schengen å gjøre da man slipper security hvis man kommer fra UK, itillegg til Sveits)

Av naturlige grunner har jeg om dagen sjelden transfer i CPH så vet ikke hvordan sikkerhetskontrollen er på C-piren, men hoved sikkerhetskontrollen har faktisk blitt meget bra etter den nye sentrale åpnet i fjor sommer og har aldri brukt lenger tid en 12 minutter for å komme gjennom. Normalt tar det meg 5.

Yeah, uansett takk for metro/trikk-tipset da vi var i CPH i 6 timer 4. desember . Sparte oss for mye tid !!;) Siden vi ikke hadde vært i CPH siden 1999 hadde vi sikkert funnet på noe "dumt" !!:cry:

Jeg ligger i løypa, så hvis noen kjøper kan vi informere hverandre om resultat av ev. kjøp og seating :9:

Skuffende, kun 3 avganger frem til februar er priset 998kr, resten ligger på nesten det dobbelte. Ingen returer er nede i 998! Kan de virkelig gjøre det? Det kan jo ikke ha blitt utsolgt etter 1 min heller så..

Kan de virkelig gjøre det? Selvfølgelig kan dem det. Hvorfor begynne med å "gi bort" alle setene dersom det viser seg at man ikke trenger det? Det er business vi snakker om.

Jepp de kan gjøre det.....og GJØR det også....:)

Men enig i at det burde ha vært NOEN billige å få fatt i, ettersom at det er en nystarta rute vi snakker om.....:angry:

Det stemmer ikke helt, foerste returen (29. oktober) er priset til 927 kroner, saa det er vel enda billigere enn foerst reklamert. Passer glimrende for oss som bor her nede:) Problemet er dog at jeg har ingen anelse naar jeg kan faa ferie til hoesten, saa maa nok vente litt foer jeg bestiller....

Back