Norwegian til Dubai

..

Hvorfor ikke. Rask 30 min stopp gjør vel ikke så mye fra eller til ??

Det oeker tripkostnaden betraktlig ..

- du brenner mer fuel
- ekstra landingsavgifter
- handlingkostnad (selv om man bare stopper for fuel, maa man ha trapper, pushback, muligens soeppeltoemming, vann og toalettservice osv)

Marginene er smaa, saa det skal ikke mye til aa bikke ruta over i roedt hvis den er planlagt med overskudd.

Vel forskjellen er pitchen, servicen og underholdningen (CO er full gang med å innstallere AVOD i sine 757).

:(

Kunne ikke sagt det bedre selv!:) For min del er defintivt de to første viktigst og der har DY en utfordring på så lange turer. Men for all del; for mange betyr det lite.

Hva med jorda rundt?

OSL-DXB - DY
DXB-Cochin - Jazeera
Cochin-SIN - Tiger
SIN-Hong Kong - Jetstar
Hong Kong-Vancouver - Oasis
Vancouver-Toronto - Westjet
Toronto-Gatwick - Zoom
Gatwick-Oslo - .. standsmessig avslutning med DY!

Hva med jorda rundt?

OSL-DXB - DY
DXB-Cochin - Jazeera
Cochin-SIN - Tiger
SIN-Hong Kong - Jetstar
Hong Kong-Vancouver - Oasis
Vancouver-Toronto - Westjet
Toronto-Gatwick - Zoom
Gatwick-Oslo - .. standsmessig avslutning med DY!

Er alle disse med B737 el lignende? Hadde vært kult med en RTW og kun fly B737 el lignende.

Er alle disse med B737 el lignende? Hadde vært kult med en RTW og kun fly B737 el lignende.

Etter hukommelsen .. korriger meg gjerne.

OSL-DXB - DY 738
DXB-Cochin - Jazeera A320
Cochin-SIN - Tiger A320
SIN-Hong Kong - Jetstar A320
Hong Kong-Vancouver - Oasis B744
Vancouver-Toronto - Westjet B737
Toronto-Gatwick - Zoom B767
Gatwick-Oslo - DY B733

Ville en slik routing bli så billig? Eller har det etablerte kanskje et bedre og billigere tilbud jorda rundt...

Glem ikke Stillehavet med 737 ! Vestkysten til Hawaii med Aloha Air 737-700 ( mange varianter ). Fra HNL til MNL med CO 738 med 6 stops i Micronesia via Guam !

Eksotisk hvis en har tid. Så Jorda Rundt med 737 går fint.:lol:

De skal kun selge 150 seter på denne ruten, så da er det jo
store muligheter for at man får et ledig sete ved siden av seg.

Vel forskjellen er pitchen, servicen og underholdningen (CO er full gang med å innstallere AVOD i sine 757).

Hva er pitch på CO sine 757? Jeg mente det var 31".

Dersom de får liv i videoskjermene sine, så begynner produktet å ligne ganske mye på f.eks. Lufthansa sitt langdistanseprodukt. Riktignok må må man vel regne med å kjøpe mat, men det er jo et regnestykke som ikke gir så mye mening uten å samtidig sammenligne billettpris.

Et annet regnestyke, nå leker jeg tallknekker ^_^

Vitsen med å fly en relativ trang 738 ( samtidig som DY tar betalt for vann, sprit mat, etc ) er jo prisen.

Dersom de reduserer seteantallet fra 189 til 150 , dvs. 20.634 %, blir pitchen den samme og de må ha høyere pris i snitt pr. pax.

For å sette dette helt på spissen burde SK , dersom de var helt våkne ( men de er jo i en Tornerosesøvn fortsatt ), kunne sette inn sin 150 seter på samme ruta , ta samme pris som DY og ta hele markedet fra DY ved å fortelle alle at de har bedre beinplass (og t.o.m. C-klasse foran ) inkludert et chickenmåltid og en gratis spritdrink og gratis vann/brus !!

Det DY burde gjøre er jo å la 39 tresetere gå til "first come, first served " ved booking til to pax , par eller to single med et tomt mellomsete !

OK, guys, er våken midt på natta og har intet å gjøre akkurat nå !:nor

CNN spekulerer i Clinton versus Obama på tirsdag, jeg DY versus SK ...:angry:

Behøver ikke ta ut setene... Selge 150 og gi alle helt foran fritt midtsete og selge disse "business" setene til en langt høyere pris...

Back