Norwegian større enn BA til NYC

Re: Norwegian større enn BA til NYC

Det er vel egentlig ikke så rart, i og med at de flyr fra flere baser i Europa. Konkurentene flyr stort sett fra sin ene hub.
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Imponerende dette, og ikke noe "småprat"-mat spør du meg.
Jeg som putta den dit, skjønner aldri når ting skal hvor, men våre eminente moderatorer dytter det rundtomkring.

Bare så det er sagt, så er jeg ikke nevneverdig Pro hverken det ene eller andre!

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Mange som er fornærma på forumet til Airliners.net nå … De mener at om det skal være en korrekt sammenligning så burde det våre Norwegian vs IAG ...
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Hvor mange daglige avgang har egentlig DY vs. BA?

DY flyr fra mange flyplasser, men BA sin NYC-rute har jo også en god drøss med avganger hver dag.
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Hvor mange daglige avgang har egentlig DY vs. BA?

DY flyr fra mange flyplasser, men BA sin NYC-rute har jo også en god drøss med avganger hver dag.

Om vi bare ser på London-New York, har Norwegian tre daglige avganger fra Gatwick (til JFK), mens British Airways har tolv, én fra Gatwick (til JFK), ti fra Heathrow (to til EWR, åtte til JFK) og én fra City (til JFK).
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Norwegian har vel nå totalt 14 daglige til NYC fra vinterprogrammets start.

7 x JFK (Hvorav 3 daglige fra LGW)
3 x EWR
4 x SWF
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Norwegian endte med over 2 millioner passasjerer fra New York, da JFK og EWR, i 2018 og ble således det største ikke amerikanske selskapet

https://media.us.norwegian.com/pres...irline-to-serve-new-york-city-in-2018-2838579

NEW YORK CITY (February 20, 2019) – Norwegian, the World’s Best Low-Cost Long-Haul Airline, has sealed its residence in New York City as the largest non-North American airline to serve the New York and New Jersey area with 2,004,896 passengers carried in 2018. Edging out all other European carriers and overtaking British Airways, Norwegian became the leading airline in transatlantic traffic in a record-breaking year for the Port Authority of New York and New Jersey, surpassing 50 million international travelers for the first time
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Det er vel egentlig ikke så rart, i og med at de flyr fra flere baser i Europa. Konkurentene flyr stort sett fra sin ene hub.
Nå er jo det også en vesentlig del av forretningsmodellen til DY; point-to-point operasjoner istedenfor 1 og 2-stop via en eller annen hub for å fylle opp fly.
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Nå er jo det også en vesentlig del av forretningsmodellen til DY; point-to-point operasjoner istedenfor 1 og 2-stop via en eller annen hub for å fylle opp fly.



Ja, selv om endel av nettverket deres jo er avhengig av feed og videreforbindelser.
Norwegian er jo langt fra et rent point-to-point selskap, selv om store deler av operasjonene deres er det
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Nå er jo det også en vesentlig del av forretningsmodellen til DY; point-to-point operasjoner istedenfor 1 og 2-stop via en eller annen hub for å fylle opp fly.

Nå er vel etterhvert en ikke uvesentlig del av DY’s langrutetrafikk feed inn fra andre flyplasser ... og det er vel ikke akkurat minkende. Og ikke glem innland-utland og Europa ...
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Det er vel egentlig ikke så rart, i og med at de flyr fra flere baser i Europa. Konkurentene flyr stort sett fra sin ene hub.
Amerikanske flyselskap, flyr også fra flere baser, i USA, til London. Lufthansa, og BA, blant flere, flyr fra flere europeiske baser til New York. -Likevel, Norwegian frakter flest. Ganske imponerende.
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Amerikanske flyselskap, flyr også fra flere baser, i USA, til London.

Joa. Men her var det altså fra Europa til NYC det var snakk om.

Lufthansa, og BA, blant flere, flyr fra flere europeiske baser til New York. -Likevel, Norwegian frakter flest. Ganske imponerende.

Jeg har ikke sagt det ikke er imponerende, bare at det ikke er så rart. Hvis du får selge ølet ditt på flere puber, får du antageligvis solgt mere øl.
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Joa. Men her var det altså fra Europa til NYC det var snakk om.



Jeg har ikke sagt det ikke er imponerende, bare at det ikke er så rart. Hvis du får selge ølet ditt på flere puber, får du antageligvis solgt mere øl.
Det har du rett i. Men det har alle selskap anledning til å gjøre. Og jeg antar at både BA og Lufthansa, «selger øl» fra mer enn ett sted, til Ny York?
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Det har du rett i. Men det har alle selskap anledning til å gjøre. Og jeg antar at både BA og Lufthansa, «selger øl» fra mer enn ett sted, til Ny York?

Tja, Lufthansa fra 2 (FRA og MUC) og BA fra 2 (LGW, LHR)
 
Re: Norwegian større enn BA til NYC

Om man skal være litt økonom oppi det hele, så er det jo ikke så imponerende å fly mange passasjerer til NY i seg selv. Det er først når du flyr en masse passasjerer OG tjener penger på det, at det er grunn til å bli imponert - rent bedriftsøkonomisk, altså.
 
Back
Top