Norwegian stevnes for Arbeidsretten

Rådet for service og samferdsel vil ikke ta stilling til striden rundt lærlingene i Norwegian. Nå går det trolig mot en ny runde i Fylkesopplæringsnemda før ordningens fremtid blir avklart. – Jeg er utrolig skuffet, sier Børje Furunes fra Handel og Kontor.

http://www.boarding.no/art.asp?id=25405

Originally posted by ThomAAs

Nå begynner jeg bare å syns synd på de som jobber i DY, det kan da ikke være så stas å jobbe i et selskap som for tiden bare får pepper... :white

gi dem et tørt knekkebrød:D hehe

bedre ein pepper:p

Originally posted by Rednose

Det at et flyselskap har mange innleide i kabinen er absolut ikke enestående for DY.
FlyNordic har f.eks kun 8 fast ansatte, resten er ansatt gjennom Proffice,
som også Norwegian benytter seg av.
Det samme er også tilfelle med FlyMe.
DY har det siste året økt flåten sin med 5 fly, og samtidig ansatt 45 nye kabinansatte i Polen.
Disse kommer i tillegg til de 12 norske som er på kurs nå.

Lærlinger, innleide svensker og vi fast ansatte stortrives i kabinen hos DY, det er jo en grunn
til at "ingen" slutter. Selvsagt finnes det også her unntak som i samtlige andre bedrifter, men
stort sett er alle veldig godt fornøyd med det meste.
Mange av oss har nå meldt oss ut av Parat ettersom vi mener at hele lærlingestriden er et
oppgulp fra SAS. Eliasson i Parat som uttalte seg så høylytt på nyhetene idag er kabinansatt i SK,
og hele "hetsen" mot samtlige ansatte i DY begynte i foreningen som skulle tale vår sak.
Vi VIL HA lærlinger, og stortrives sammen med dem. Vi anser dem ikke som noen trussel, men som
et positivt supplement i miljøet.
Det vår egen forening har gjort mot oss er å sette hele selskapet og vår arbeidsplass i et dårlig lys.
Det kan være et tankekors at NK (Norwegian kabinforening) som er en underavdeling av Parat ikke
har uttalt seg offentlig i denne striden.
Vi er ca 200 medlemmer, mens SKBU har ca 1200 medlemmer i Parat. Er det noen som har begynt
å lukte lunta...?

Det er ikke populært at vi poster på dette forumet, men vil at sannheten skal komme fram.
Tilslutt vil jeg bare si at 90 prosent av oss stortrives i DY, og synes det er veldig synd at Parat løper
vår konkurrents ærend.

Nå får rednose slutte å snakke på vegne av alle kabinansatte i DY - de som jobber i kabinen vet MEGET godt hvem dette er. Velkommen til Forumet skal du være - jeg forholder meg taus om interne forhold som instruert, det foreslår jeg at du også gjør selv om dine uttalelser er pro firma. Og det er faktisk IKKE mange som har meldt seg ut av parat, de kan telles på EN hånd. Så da vet vi det.

Originally posted by DY Tech

Har hørt fra sikre kilder i dag at denne "medlemsflukten" fra Parat bare er oppspinn.

Originally posted by oppgulp

Og det er faktisk IKKE mange som har meldt seg ut av parat, de kan telles på EN hånd. Så da vet vi det.

Hva var det jeg sa?

Originally posted by ThomAAs

Nå begynner jeg bare å syns synd på de som jobber i DY, det kan da ikke være så stas å jobbe i et selskap som for tiden bare får pepper... :white

vi som har jobbet noen år i SAS-konsernet kjenner til følelsen....:)

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by EB

Honnør til Rednos - bra innspill...:clap

Ja well ? , Rednos toucher ikke kjernen i problemet , statlig subsidiering av DY kabinen.

Nå er vel alle lærlinger statlig subsidiert.....kanskje brødet du kjøper hos Bakeren er subsidiert av deg selv....

Originally posted by Hurum

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by EB

Honnør til Rednos - bra innspill...:clap

Ja well ? , Rednos toucher ikke kjernen i problemet , statlig subsidiering av DY kabinen.

Nå er vel alle lærlinger statlig subsidiert.....kanskje brødet du kjøper hos Bakeren er subsidiert av deg selv....

Men hvorfor skal de subsidieres , de er ferdig utlært og myndighetsgodkjente !
De er _ikke_ under opplæring .

Back