Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Kjørte en liten test 3 - 10 dec 13, kom opp via ARN, sikkert tidlig, men det jeg stusset på var de stive prisene, de dyreste er jo bare 3 lapper mindre en f.eks LH i C.
Nå må en riktignok ha 2 bytte med LH, men alligavel..

Kjørte en liten test 3 - 10 dec 13, kom opp via ARN, sikkert tidlig, men det jeg stusset på var de stive prisene, de dyreste er jo bare 3 lapper mindre en f.eks LH i C.

To bytter med LH er verdt noen lapper etter mitt skjønn, men hver sin lyst :-) En gledens dag for oss som liker Florida!

Hvis den skal gå via ARN og CPH så passer jo denne her dårlig:

30. november letter første Florida-fly fra Gardermoen, og planen er at ruten skal flys med den nye Dreamlineren.
- En gledens dag både for oss og passasjerene, sier Nic Nilsen, sjefen på Oslo Lufthavn, som dermed kan glede seg over enda en direktelangrute fra det som begynner å ligne en virkelig knutepunkt-flyplass.

Dette tror jeg er en rute mange har ventet paa... Disse flyene maa det vel ogsaa bli en del charter selskaper som booker plasser paa?

Verdien av direkte er det MANGE som setter pris paa - spesielt barnefamilier. Dette gjoer jo ogsaa at man kan vurdere ovale weekeneder i Florida som er supert.

Dette tror jeg er en rute mange har ventet paa... Disse flyene maa det vel ogsaa bli en del charter selskaper som booker plasser paa?
.

Det er vel også ganske sannsynlig at de har noen avtaler med de som driver disse "småbåtene" de bruker til besøk av ymse "Romholmer" der nede

fra VG.no

Avgangstidene fra Oslo blir klokken 15.10, med ankomst i Fort Lauderdale 19.30 lokal tid.

Hvor lang er flytiden. Disse tidene tyder vel paa nonstop. Det tar vel ihvertfall et par timer mer enn til New York.

Last edited:
Flytid på 09.40 er kortere enn den flytiden LH har fra FRA og DUS ( til MIA ), sist jeg fløy LH til MIA, brukte vi 10.30

RCCL og NCL har allerede i flere år hatt fly & cruisepakker i samarbeid med Norwegian til Middelhavet, nå kommer de sikkert med det samme konseptet for cruise fra Florida

Gitt at DU fortsetter med LN-... en av de bedre nyhetene fra OSL på lang tid :)
Også at DU går opp nye veier med IC . Sikkert endel Cruise og Orlando familier som velger denne. Nå ble Icenlandair endel mindre interessant til Florida.

Verdien av direkte er det MANGE som setter pris paa - spesielt barnefamilier. Dette gjoer jo ogsaa at man kan vurdere ovale weekeneder i Florida som er supert.

Helt klart, ruta dekker et godt behov hos mange. Dog tror jeg ikke barnefamilier er de største aktørene i det dyreste segmentet. Det var bare en pris illustrasjon jeg bragte.

Så fint da....
FLL er som kjent utgangsporten til mange rute- og charterflyginger til The Bahamas og andre destinasjoner i Karibien. Har savnet flights som ikke gjør at jeg må gå av flyet i New York (New Jersey) eller London.

Scooter01

Back