Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Akkurat. Omtrent det jeg betaler for BA WT+ denne uken uten loerdagsstay. Dog er mine flighter i biz for 10K poeng hver vei..

Om en får 5400 kr en vei, er jo det Ok. LH til Florida, så skal jeg sikkert få sove i premiumsetene til DY på vei hjem.

Mitt spørsmål er; Er det egentlig marked for direkteruter til FLL fra hele skandinavia ?

Ja, det er det. Husk at Norwegian har totalt seks flyvninger per uke fra hele Skandinavia, så det er ikke mange seter vi snakker om. I tillegg vil jeg tro at de har en del avtaler med cruiseselskap.

Hørt VELDIG mange som jubler over dette de siste dagene altså. Florida har blitt utrolig populært virker det som.

Mitt spørsmål er; Er det egentlig marked for direkteruter til FLL fra hele skandinavia ?

Med rätt pris kan man om inte annat skapa efterfrågan.

Jag tycker det är jätteskoj att Norwegian faktiskt satsar på Norge också och inte bara ARN och CPH.

Med rätt pris kan man om inte annat skapa efterfrågan.

Jag tycker det är jätteskoj att Norwegian faktiskt satsar på Norge också och inte bara ARN och CPH.

Det er vel litt feil å skrive at det er jätteskoj at Norwegian faktisk satser på Norge også og ikke bare ARN og CPH.

Det burde vel stått motsatt for Norwegian er faktisk STØRST i Norge. I Norge er Norwegian utrolig mye større enn Sverige og Danmark.

Så jeg ville vel heler skrevet at det er jätteskoj at Norwegian faktisk satser på Danmark og Sverige og ikke bare Norge :-))

Synes ikke at prisene til Norwegian er noe spesiellt billige til FLL.
De har noe ytterst få bill. på enkelte avganger som er svært billige. Dette blir igjen brukt i PR for det det er verd.

Var selv i Florida i feb. i barnas skoleferie og fikk bill. med KLM ut fra Torp(bor selv i Vestfold) for 4.500 T/R.
Bonuspoeng opptjent, kan ta med et helt flyttelass gratis. gratis mat og drikke, plenty med pledd og puter for de som trengte det.
Jeg liker dessuten å fly med legacy carriers, kall meg gjerne en snobb.

Mvh, trimmet

De har noe ytterst få bill. på enkelte avganger som er svært billige. Dette blir igjen brukt i PR for det det er verd.

Var selv i Florida i feb. i barnas skoleferie og fikk bill. med KLM ut fra Torp(bor selv i Vestfold) for 4.500 T/R.
Bonuspoeng opptjent, kan ta med et helt flyttelass gratis. gratis mat og drikke, plenty med pledd og puter for de som trengte det.

Mvh, trimmet

Enig i at de prisene nok gjør at FLLtour2.0 til jul ikke blir med DU.

Mvh, trimmet

Nåja, jeg sjekket for morro skyld reise tur/retur fra den 28jan-14 til den 7 feb-14 mellom NAX og KLM, fikk pris på 4000 uten pluss pakker begge veier, med pluss pakkene er mat og bagasje inkludert. med plusspakke kostet det 5017kr.

KLM skulle ha 6200 for samme datoer til Florida, og da har du gleden av å bytte fly også på AMS.

Satt på spissen kan du fly til Florida for 2200 kr rimeligere uten mat og bagasje. Men de fleste trenger jo det, men du sparer altså 1200 kr på å velge NAX disse dagene.

Jeg som er flygal kan finne på å betale 1200 kr ekstra for og fly med KLM og bytte fly på AMS, men nå er jeg spessielt inntresert og syns det er morro med forskjellige flytyper. Men for OLA DUNK på tur vil en direkte rute og 1200 kr spart veie tyngst, det er tross alt noen kalde budds ekstra du får for 1200:drink

En kollega av meg skal på cruise i februar neste år, og endte opp med å bestille med SAS og Virgin fra SVG via LHR til MIA.
Pris Kr. 6300,- pr- pers.
Med DY fra SVG via OSL til FLL ble prisen Kr. 7371,- (inkl. pluss)

Last edited:
Selv om det ikke er ruten til Florida ser jeg en stor fordel "å slippe mat" hjem fra NY om natten.
Generelt er det jo slik at DY ofte ikke er billigst også i Norge og Europa.
For oss som helst flyr fra TRF er faktisk KLM som oftest det beste alternativet totalt sett. Tiden på toget til OSL kan like gjerne benyttes på AMS
Heldigvis er det slik at kunden står fritt i å velge flyselskap

Nei, og det må vel være flott?

Har ikke svært mange her inne etterlyst at prisene 'må opp' ?

Jeg er helt klart for bærekraftige priser og ryddige forhold i arbeidslivet.
Som sagt jeg synes selv 4.500.- T/R med KLM var billig og valgte å benytte meg av det tilbudet.

Litt av poenget i mitt mitt forrige innlegg var nettopp det at Norwegian slett ikke er så billig,
men som du sikkert også har fått med deg så har de stadig vekk vært ute i media de siste 3-4 årene med uttalelser som "revolusjon av long-haul markedet" etc.
Men som nevt så er det kun et svært begrenset antall bill. som brukes for det det er verd i reklame/ media.

Som kunde har jeg heldigvis valg, og jeg velger når det er mulig KLM,SAS og andre legacy carriers.

Som kunde har jeg også valgt bort å fly med Ryanair, har aldri fløyet med selskapet og kommer heller aldri til å fly med de.
Mitt valg.

Mvh, Trimmet

Akkurat. Omtrent det jeg betaler for BA WT+ denne uken uten loerdagsstay. Dog er mine flighter i biz for 10K poeng hver vei..

For oss som er opptatt av tid - hva er kjappeste alternativ med BA til Florida? Jeg synes Icelandair til Orlando gikk smidig, men også BA til Atlanta (for oss som liker å kjøre litt) kan kanskje også været et godt alternativ til Norwegian? Siden jeg ikke fikser 31cm pitch så lenge, blir det nok egentlig likevel et spørsmål om hvor godt dette premium-produktet til Norwegian blir. Det blir spennende med trip-reports!

Back