• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian starter BOO-LPA

Tjorven

Newcomer
Da er det vel bare å gratulere Norwegian med sin første direkte utenlandsrute fra BOO :)
Ser de skal ha avgang fredag morgen og retur utpå ettermiddagen. Blir spennende å se om dette blir med en sesong eller om det er en rute som fortsetter.

Forøvrig blir dette Norwegians nest lengste flygning.

Kilde: http://www.an.no/nyheter/article5708293.ece
 
Må nok det ja.

BOO - LPA
09:35 - 15:15

LPA - BOO
16:05 - 23:45

Flere stopp på LPA er neppe crewet seg så veldig lei for.
5.40 til LPA og 7.40 på returen. Kan det stemme? 5.40 høres kort ut.

Hva er egentlig max lengde på arbeidsdag for crew?
 
6.40 begge veier er vel mer riktig, er tidsforskjell (en time bak Norge)

14timer er vel maks, hvis jeg ikke husker feil?
 
med briefing og turnaround så klarer man jo ikke å tyne en flyvertinne t/r BOO-LPA, men å fly aktivt til BOO for så å fly LPA etterpå går jo finfint :-)
 
Är detta den längsta non-stop linjen till LPA? BOO-LPA är en lååång 73H flight...
Finnair flyr OUL-LPA-->5000km
BOO-LPA-->4810km

DY sin rute OSL-DXB er 5140km.
Alle tall er henta ifra Great Circle Mapper og er omtrentlige :D

EDIT: OUL er OULU. Veit ikke hvorfor det kommer opp med feil flyplass
Nelson Lagoon er NLG
 
Last edited:
Jeg som benytter Bodø Lufthavn som hjemflyplass, vil si dette er en tøff satsing. Ikke en superoptimistisk, men spennende.
For all del. Kjempegøy med utenlandsrute av et norsk flyselskap, men har ikke hørt innbyggere i Salten-området kjempe om utenlandsruter.
Folk har vært fornøyd med charterselskapene.

Frister med prisen!
Bare sette seg ombord på flyet "fra egen stuedør", kjenne den deilige varmlufta som blåser mot kroppen når man går ut flydøra. :)

Konklusjon: jeg tror mange er fornøyd, men spesielt den eldre garde i vårt distrikt! :D
Synd bestefaren min ikke fikk oppleve dette.
 
Når vi først er inne på lange flyvninger, kan jeg nevne at
DY`s OSL-DXB er verdens lengste kommersielle flyrute med B737
 
Spennende satsing - Gran Canaria er jo en sikker destinasjon om vinteren og betalingsvilligheten for litt sol er ganske stor. Om ruten blir en suksess, tror jeg vi vil se destinasjoner som Alicante og Nice til sommeren.
 
Dette er en god nyhet for folk i regionen. Jeg har faktisk tro på denne ruten, imotsetning til enkelte andre nye ruter Norwegian skal åpne til vinteren.

Ønsker uansett Norwegian lykke til! :)
 
Har Norwegian satt upp en bas på LPA?
Jag ser att de har omfattande trafik dit från Sverige, Norge och Danmark.

OSL-DXB-OSL non-stop måste vara en av de absolut längsta kommersiella flygningarna i världen med 737-800.
 
Har Norwegian satt upp en bas på LPA?
Jag ser att de har omfattande trafik dit från Sverige, Norge och Danmark.

OSL-DXB-OSL non-stop måste vara en av de absolut längsta kommersiella flygningarna i världen med 737-800.

Ingen base på LPA, rutene flys fra basene i Norden. Trafikken er for liten, sesongvariert og konsentrert til at man kan ha base der.
 
Back
Top