• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian starter Værnes - Barcelona S15

hifiman

ScanFlyer Gold
Norwegian starter Værnes - Barcelona S15

God nyheter for oss som reiser fra Værnes:
Norwegian skal fra 3 juni til oktober reise direkte fra værnes
til Barcelona.
http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article10440936.ece

da blir det ihvertfalll billigere å reise dit ,enn å må mellomlande på OSl
som det har vært ganske stive billettpriser på...

Last edited by a moderator:
Re: Ny direkterute fra Værnes

Hadde ikke Norwegian en slik direketrute helt i starten, da de begynte med utenlandsruter ?

Husker jeg måtte hjelpe 5-6 Spanske turister (som understreket at de var fra Catalonia) med å finne frem til steder de ønsket å besøke.
Og spørsmål om hvordan vi produserte elektrisitet i Norge.
Og som var veldig opptatt av "grønn energi".

Re: Ny direkterute fra Værnes - DY fra Barcelona

Ha.....passer jo bra i og med at SK ikke gjenoptar denne ruten allikevel....:cool: :cool:

Re: Værnes-Barcelona

Barcelona-drakter – for anledningen med Norwegian-logo klistret over Quatar Airlines-logoen, og kortpasninger
den liker jeg:colgate:

Jeg tror at denne ruten blir en suksess, nordmenn blir aldri lei Barcelona. Spør du meg, så er det litt rart at denne ruten ikke har blitt åpnet tideligere...

Re: Norwegian starter Værnes-Barcelona S15

Jeg tok den noen ganger når SAS hadde direkte fly der. I sommer blir det SAS. Det var rimeligere med SAS pluss enn Norwegian for oss 4... bestilte riktignok en tid tilbake...

Så direkteruter fra TRD liker vi :-) !!

Lurer på hvorfor SAS la ned ruten, de starta jo i 2013 med ruten, så reklamerte de med økning til to ganger i uken i 2014, men kjørte bare på med en gang i uken, og la den ned i år sammen med Split...

Lurer på hvorfor SAS la ned ruten, de starta jo i 2013 med ruten, så reklamerte de med økning til to ganger i uken i 2014, men kjørte bare på med en gang i uken, og la den ned i år sammen med Split...

Kanskje passasjergrunnlaget ikke var så stort allikevel.....

DY5188/5199 är väl "spanska" flightnr?, vilket måste innebära att de är spansk personal från BCN-basen på denna flight?

DY5188/5199 är väl "spanska" flightnr?, vilket måste innebära att de är spansk personal från BCN-basen på denna flight?

Det stemmer, så slipper man å snakke norsk på et norsk fly :spin

Problemet var at dette ikke var grunnen, flyene var stappfulle...

Det hjelper lite hvis yielden (billettprisene) er lave og/eller samme kapasitet kan settes inn på en annen rute mer lønnsomt

Barcelona-drakter – for anledningen med Norwegian-logo klistret over Quatar Airlines-logoen, og kortpasninger

OT men hvor vanskelig kan det være å skrive Qatar riktig,,,,

Back