Norwegian starter TOS-LPA

Eller kanskje som -MOW hinter mot: Fuelstopp og crewbytte i Malaga, hvor de allerede har en "base"?

Heller i retning av Flightdeck`s tanker:

LPA-RYG
LPA-HAU
LPA-EVE
LPA-TOS

Det lukter det "base" av;)
 
DY har snakket om base i LPA tidligere, og også sesongflytte crew mellom Malaga og LPA. Stakkars kontraktsansatte i så fall, men det er en annen diskusjon...
 
DY har snakket om base i LPA tidligere, og også sesongflytte crew mellom Malaga og LPA. Stakkars kontraktsansatte i så fall, men det er en annen diskusjon...

Ja, et lengre opphold i solen på Gran Canaria høres ut som ren tortur :colgate: (før noen går bananas; ja, det var sleivende sagt - og var kun ment som en morsomhet).
 
Kan jo bli interessant med holding/divertions på så små marginer, i vintermånedene..

Ja det kan det. Selv om ruten ikke er lagt inn med fuelstop, så kan det nok for bli noen alikevel. Tallene for DXB-ruten nå i vinter viser at det var 14 ikke planlagte fuelstop på totalt 83 t/r flygninger så bør vel realistisk regne med det samme eller antagelig noe mer til TOS.
 
Som det står i tråden angående EVE-LPA så skal de sette inn de nyeste B737-800 "dreamliner". Har ikke de nyeste av 738ene til DY oppgraderte motorer og ytelse, eller kommer det først på MAx?
 
Delvis riktig. Man er nettopp ferdige med sertifisering av en del oppgraderinger på det tekniske, med litt forbedret performance. Om dette blir ettermontert på de eldre, er jeg ikke sikker på.
 
ok, så da er disse enda ikke levert DY. Kan kanskje hende de passer på å slinge de flyene med best ytelse på de lengste turene, da de flyene ankommer DY.
 
Som det står i tråden angående EVE-LPA så skal de sette inn de nyeste B737-800 "dreamliner". Har ikke de nyeste av 738ene til DY oppgraderte motorer og ytelse, eller kommer det først på MAx?

Har forstått det slik at de nye i NAx serien har noe bedre performance, slik at EVE/TOS ikke skal bli de store utfordringene. Jeg kjenner dog ikke detaljene rundt dette. Men så spørs det jo om disse blir stasjonert på LPA da.
 
Nå er ikke dette noen 'mirakelkur'. Dette er kun finsliping .. Noen synes å tro at winglets og andrre performance enhancements løser alle verdensproblemer og gir selv 737'er range Oslo-Sydney ... Vær, vind og baneforhold har nok mer betydning enn dette - selv om det selvfølgelig hjelper litt når man opererer helt ute i grenseland av tabellene ...

160 pax og fulle tanker vil uansett bli en utfordring fra TOS .. men de har nok regnet på hva som lønner seg best - fuelstop eller 26 usolgte seter ... Men en og annen fuelstopp blir det helt sikkert uansett.
 
Last edited:
Rutetider:
Avgang torsdag fra GC klokka 21:50 og lander i Tromsø klokka 06:00
Avgang fredag fra Tromsø klokka 07:00 og lander på GC klokka 13:05
 
Last edited:
Litt mere oversiktelig denne:

Tromso – Las Palmas NEW Route
DY2843 TOS0700 – 1305LPA 73H 5
DY2842 LPA2150 – 0600+1TOS 73H 4
 
Rutetider:
Avgang torsdag fra GC klokka 21:50 og lander i Tromsø klokka 06:00
Avgang fredag fra Tromsø klokka 07:00 og lander på GC klokka 13:05

Siden noen påstår at mange dømmer LCC nord og ned uansett når de kommer med red-eyes, her tror jeg en redeye vil fungere meget bra. Fin avgangstid fra LPA, og en såpass lang flight at man kan klare å få seg noen timer søvn i lufta. Man ankommer også Tromsø såpass sent på morgenen at busser og taxi er tilgjengelige. Rett på arbeid fredagen kan dog bli noe hardt for mange. ;)

Utnyttelsen av fly blir jo også maximal på denne måten, men hva med crew?
 
Flott at DY også satser på direkteruter fra de mindre byene.
Tipper at mange synes det er greit å få direkte forbindelser og slippe transfer på veien til og fra varmere strøk! Så gjenstår det å se om folk benytter seg av tilbudet :fly
 
Jeg tror folk vil bruke det. Fantastisk bra at små byer får slikt tilbud. Ser også at Norwegian starter opp Billund - GC. Men der starter ikke billettsalget før til uken.
 
Kjempefint å slippe å dra innom OSL når man skal til sydeligere strøk på ferie. (spesielt når man er sliten på tilbake turen). Håper ruten går godt, nå bør i alle fall de i Tromsø området kjenne sin besøkelsestid. Priser fra 799 er jo bra.
 
Back
Top