• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian starter BOO-LPA

Spanair flyr Charter fra LPA til TOS, EVE og BOO den vinteren, dette for reiseselskaper. Norwegian skal fly rute ikke charter!
 
BOO - LPA
09:35 - 15:15

LPA - BOO
16:05 - 23:45


Med denne avgangstiden fra BOO til LPA ble jeg nå litt nyskjerrig på om de kommer til å øke frekvensen/endre avganger til BOO, siden night stop flyet går til OSL 07:30. Kan det kanskje være maskinen fra BDU (ankomst 07:10) som fortsetter vidre til LPA? Hvis det er denne maskinen som skal fortsette videre, er ikke stopovern litt vell lang (2t 25min) til å være Norwegian?
 
Med denne avgangstiden fra BOO til LPA ble jeg nå litt nyskjerrig på om de kommer til å øke frekvensen/endre avganger til BOO, siden night stop flyet går til OSL 07:30. Kan det kanskje være maskinen fra BDU (ankomst 07:10) som fortsetter vidre til LPA? Hvis det er denne maskinen som skal fortsette videre, er ikke stopovern litt vell lang (2t 25min) til å være Norwegian?
Maskinen fra BDU fortsetter jo til OSL etter en kort mellomlanding i BOO, så den er det ikke.
 
Kan det være at morgen-flyet fra OSL vil gå 7-tiden? Har vært mye forespørsler etter tidligere avganger til BOO fra OSL enn 0825 (SK) og 0845 (DY).
 
Den gjør ikke det på fredager. Da går den bare TRD-BOO etter det jeg kan se..

Hmm, ser ut som du har rett. DY kjører et forholdsvis innfløkt system på flyene mellom TRD/BOO/TOS/OSL iløpet av fredagene når vinterprogrammet starter, var ikke helt lett å skjønne hvor flyene kommer og går fra.
 
Da har Dag Falk-Petersen åpnet ruta med brask, men ikke så mye bram..

1320407814000_3923767524_4037431698x698r.jpg


http://www.an.no/nyheter/article5794973.ece
 
Jeg skal selv fly denne ruta fra LPA fredag 18 nov. :-)

Har stor tro på denne ruta. Bor i BOO å glede meg te å bruke den på fri tiden :-):D
 
Hvordan ser bookingtallene for denne ruta ut fremover?
Det ser bra ut både bookingtall og etterspørsel, ifølge Dag Falk-Pettersen til dagens papirutgave av Avisa Nordland.

Vi får uansett se etterhvert, tror jeg.
Jeg tror flytiden er det som kan felle ruten.
Syv timer med en ganske liten maskin vil kanskje føles som en evighet for mange.
Salten-folk virker ikke særlig verdensvant heller, så her kan det bikke begge veier.
 
Last edited:
Syv timer med en ganske liten maskin vil kanskje føles som en evighet for mange.
Salten-folk virker ikke særlig verdensvant heller, så her kan det bikke begge veier.

Det høres jo mye ut, men skal man reise fra den regionen til varmere strøk så vil det jo nødvendigvis ta noe tid. Alternativer med flybytte er jo også slitsomt.

Første gang jeg reiste på charter var faktisk fra BOO til LPA med Braathens helt tilbake i 1977. Det var selvfølgelig ikke direkte, det kunne jo ikke 732-maskinene fra dengang, det var med ikke mindre enn tre mellomlandinger: BOO-TOS-SVG-LIS-LPA. Tilbaketuren var temmelig lik med LPA-BOD-SVG-TOS-BOO. Og vi var ute av maskinene i både TOS og SVG. Det var crewbytte i SVG, såvidt jeg husker. Husker ikke hvor lang tid det tok, men det var en skikkelig amerikareise. Men sikkert en standard tur på charter den gangen.
 
Last edited:
Back
Top