Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF S14

Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Og hvis man hever blikket litt og ser andre veien, så finnes det noen mennesker i New York området også, som muligens vil titte på fjorder og andre attraksjoner....
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Lurer på om Norwegian vil klare å fylle setene på en 787 fra Bergen - NY. Bergensregionen har bare rundt 300 000 innbyggere å vise til, så får se videre hvordan dekningen på denne ruten blir.

Iallefall er det bra å få igjen Praharuten igjen. Det var avganger både fra Stavanger, Bergen og Trondheim til Praha for noen år siden som ble lagt ned.

Her tror jeg du kan regne med hele Vestlandet som markedsområdet.
Kort vei tidsmessig fra SVG i syd til AES i nord til BGO når du først skal til New York med "lavpris-expressen".
Det er et adskillelig større markedsområdet med stor kjøpekraft.
68% av verdiskapningen i fedrelandet skjer i dette området!
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Og hvis man hever blikket litt og ser andre veien, så finnes det noen mennesker i New York området også, som muligens vil titte på fjorder og andre attraksjoner....

Og hvis man i tillegg prater litt med Hurtigruten (tross en litt kranglete historie) og starter opp fra TRD (kan jo drømme?) så kan man nok dra en del turister.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Blir ikke overrasket om vi ser to ukentlig etter hvert.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Og hvis man i tillegg prater litt med Hurtigruten (tross en litt kranglete historie) og starter opp fra TRD (kan jo drømme?) så kan man nok dra en del turister.

Starte opp fra TRD?
Hurtigruten går da helt ned til BGO før den snur mot KKN igjen.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Starte opp fra TRD?
Hurtigruten går da helt ned til BGO før den snur mot KKN igjen.

Ja, og nettopp derfor kan JFK-BGO, BGO-TRD og TRD-JFK være en idé.
Strekningen BGO-TRD er veldig populær, og passer godt med en ukentlig til JFK fra begge flyplassene.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

I forhold til Hurtigruten så hadde TOS-JFK vært noe, men jeg betviler at 1. markedet er tilstede og 2. at rullebanen er tilstrekkelig lang til å håndtere en B787 med brukbar load... ;) Man kan vel uansett drømme. :)
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Blir spennende å se om amerikanere som bruker tusenvis av dollar på Hurtigruta blir imponert over å måtte betale for å sende kofferten eller for å få mat ombord.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Blir spennende å se om amerikanere som bruker tusenvis av dollar på Hurtigruta blir imponert over å måtte betale for å sende kofferten eller for å få mat ombord.

Kjøpes sikkert som pakkereise med fly og hurtigruta innkludert. Da er Pluss pakka grantert innkludert.....
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Blir spennende å se om amerikanere som bruker tusenvis av dollar på Hurtigruta blir imponert over å måtte betale for å sende kofferten eller for å få mat ombord.

Tipper disse reisende blir bestilt gjennom ett reisebyråd som en pakke med all-inclusive..
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Blir spennende å se om amerikanere som bruker tusenvis av dollar på Hurtigruta blir imponert over å måtte betale for å sende kofferten eller for å få mat ombord.

De bør vel være vant med det fra amerikanske selskaper.......
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

De amerikanerne jeg kjenner som er aktuelle for Hurtigruta flyr ikke Spirit for å si det slik. De flyr helst ikke amerikanske selskaper på vei over dammen heller vel å merke :)
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

De amerikanerne jeg kjenner som er aktuelle for Hurtigruta flyr ikke Spirit for å si det slik. De flyr helst ikke amerikanske selskaper på vei over dammen heller vel å merke :)

Er det kun Spirit av amerikanske selskaper som tar betalt for å sende bag og for mat ombord?
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Ikke for bag, men for drikke. Mat må man kjøpe hos alle, hvis det i det hele tatt tilbys. Imidlertid har man status eller 'rett' kredittkort, er første bag gratis. Southwest har første bag gratis for alle.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Er det kun Spirit av amerikanske selskaper som tar betalt for å sende bag og for mat ombord?
Nei, men det er et like kjipt selskap som DY. Tar gjerne listen over hvilke amerikanske selskaper som ikke serverer mat på longhaul dog.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

På longhaul får du vel mat på alle. UA prøvde seg med BOB, men det var ikke spesielt vellykket ..
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

I forhold til Hurtigruten så hadde TOS-JFK vært noe, men jeg betviler at 1. markedet er tilstede og 2. at rullebanen er tilstrekkelig lang til å håndtere en B787 med brukbar load... ;) Man kan vel uansett drømme. :)

Kjos har snakket varmt om longhaul til Nordnorge, men ikke til ENTC

Sitat fra http://www.fremover.no/debatt/article7044897.ece


Norwegian-eier Bjørn Kjos fortalte meg i et intervju for noen år siden at Evenes i et 20-årsperspektiv er landets mest spennende flyplass. Et asiatisk marked vil innen få timer kunne få alt de ønsker seg fra en ferie. Unike naturopplevelser i Lofoten, Vesterålen og Steigen. Nordlys og midnattssol. Skuter og heli-skiing i Sverige. Turistene har for lengst oppdaget Nord-Norge. Og vinnerne i nord vil være de med de unike historiene å fortelle
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Mye som kan gjøres i nord, hvis noen er villig til å satse. Men man trenger et stort trekkplaster - som f.eks. en stor nordlyspark, med aktiviteter, severdigheter, multimediashow - og selvfølgelig 'the real thing'. Gjør det skikkelig glorete og 'amerikansk' så kommer folk i hopetall.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Mye som kan gjøres i nord, hvis noen er villig til å satse. Men man trenger et stort trekkplaster - som f.eks. en stor nordlyspark, med aktiviteter, severdigheter, multimediashow - og selvfølgelig 'the real thing'. Gjør det skikkelig glorete og 'amerikansk' så kommer folk i hopetall.

Veldig riktig!
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Mye som kan gjøres i nord, hvis noen er villig til å satse. Men man trenger et stort trekkplaster - som f.eks. en stor nordlyspark, med aktiviteter, severdigheter, multimediashow - og selvfølgelig 'the real thing'. Gjør det skikkelig glorete og 'amerikansk' så kommer folk i hopetall.

Så sant, så sant. Man mangler en stor fornøyelsespark i Nord-Norge som tar for seg den flotte naturen, nordlyset og kanskje også den samiske kulturen. Hva med en julelandsby slik Finland har ?
 
Back
Top