Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF S14

Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Og det er solgt 250 fra USA første tur også, trodde det ville vere motsatt passasjerstrøm første turen(e):thumbup:
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Verden dreier seg om Nordmenn - og deres reisemønster.

Så dette var positivt overaskende ( om ikke uventet) :D
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

_MG_5267.jpg


Kilde: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Landet-i-solen-3111072.html#.U2UiY8fVsnI

Er forøvrig enda en time forsinket, etter først å ha blitt forsinket 7 timer eller noe. Bra start...
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Hvordan gikk det egentlig med JFK-BGO-JFK ruten? Noen som sitter på noen tall? Loadfactor osv?

Er denne å se sommer 2015?
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Har en del info om at flyene ut av BGO stort sett er stappfull, mens det er noe mer varierende inn fra JFK. Nå sist var det +/- stappfullt hver vei. Skal selv reise førstkommende lørdag så kan rapportere litt da.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

En BBJ-variant klarer det greit - men USA-farere har en del bagasje, og med mindre de installerer vingegrinder, kan det fort bli trangt i lasterommene hvis de skal ha ekstra fueltanker. Tror dette bare var en slengbemerkning fra Kjos.

Boeing 737-800 har rekkevidde på ca 7 timer. Oslo-Dubai ca 5000 km. Når med andre ord nesten Oslo-NY eller Bergen-NY. Max har rekkevidde på ca 10 timer altså omtrent 7500 km. Når med andre ord fint byer på Øst-Kysten og kan absolutt nå BGO - SEATTLE også.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Boeing 737-800 har rekkevidde på ca 7 timer. Oslo-Dubai ca 5000 km. Når med andre ord nesten Oslo-NY eller Bergen-NY. Max har rekkevidde på ca 10 timer altså omtrent 7500 km. Når med andre ord fint byer på Øst-Kysten og kan absolutt nå BGO - SEATTLE også.

BGO-SEA er 7158 km. En full 737-800 klarer 5700 km - men det er uten å ta høyde for vær og vind. Boeings regnestykke baserer seg heller ikke på en 189-seters versjon, men '2 klassers' - trolig 160-170 pax.

'Nesten' Oslo-NY holder dårlig, med mindre man vil svømmme siste biten ..
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

BGO-SEA er 7158 km. En full 737-800 klarer 5700 km - men det er uten å ta høyde for vær og vind. Boeings regnestykke baserer seg heller ikke på en 189-seters versjon, men '2 klassers' - trolig 160-170 pax.

'Nesten' Oslo-NY holder dårlig, med mindre man vil svømmme siste biten ..


Ikke så langt unna. Oslo-Dubai er 5131 km, mens Oslo-NY er 5910 og BGO-NY 5610.

Så MAX flyet klarer disse destinasjonene lett:-)
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

'Lett' er nok å overdrive ... Det antydes max range 6700km - trolig med samme to-klassers konfigurasjon. Det er 500km mindre enn publisert for 757-200 (med P&W .. UA's RR-motorer er noe mindre). Så MAX 8 kan nok klare f.eks. OSL-NY, men vil slite på dager med ugunstig vær.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

'Lett' er nok å overdrive ... Det antydes max range 6700km - trolig med samme to-klassers konfigurasjon. Det er 500km mindre enn publisert for 757-200 (med P&W .. UA's RR-motorer er noe mindre). Så MAX 8 kan nok klare f.eks. OSL-NY, men vil slite på dager med ugunstig vær.

Da tror jeg været skal være veldig ugunstig. Men ulempen med å ha ruter som er helt på grensen er jo at man kanskje må fylle på veien på dager med dårlig Vær eller ikke kan ta med all bagasje.
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Da tror jeg været skal være veldig ugunstig. Men ulempen med å ha ruter som er helt på grensen er jo at man kanskje må fylle på veien på dager med dårlig Vær eller ikke kan ta med all bagasje.

Du har dårligere rekkevidde enn UA's 757'er. Disse opererer helt i grenseland når det gjelder fuelstops. Blir det for mye av disse, vil mange av dine best betalende kunde velge andre selskaper.

Tro flytter kanskje fjell, men får ikke flyet ditt frem ... ^_^
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

Boeing (og andre produsenter) sine rekkeviddetall er i bestefall veldig optimistiske og man må slå av endel når man skal beregne realistisk rekkevidde
 
Re: Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF

BGO-SEA er 7158 km. En full 737-800 klarer 5700 km - men det er uten å ta høyde for vær og vind. Boeings regnestykke baserer seg heller ikke på en 189-seters versjon, men '2 klassers' - trolig 160-170 pax.

'Nesten' Oslo-NY holder dårlig, med mindre man vil svømmme siste biten ..

Ja, kan fort bli kaldt i vannet. Ser jo fra tid til annen, slik som nå sist lørdag SVG-LPA, hvor en -800 skurte rett ned uten problemer, mens den som gikk 1 time senere måtte sette igjen 50-60 kolli p.g.a vekt.
Antar det er headwinds som har utgjort det, og den er "bare" 3718km
 
Back
Top