Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Re: Norwegian söker AOC i Sverige

Da har Norwegian Air Sweden fått NSW som ICAO kode.
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Da har Norwegian Air Sweden fått LE som IATA kode. Og ¨billettkode¨ 348.
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige

Planen er også å søke om driftstillatelse til USA med denne AOCen også



Godkjent:

https://media.se.norwegian.com/pres...flyga-till-usa-2836241?utm_campaign=send_list

Norwegians svenska dotterbolag Norwegian Air Sweden (NSE) har fått tillstånd av amerikanska transportdepartementet (DOT) att flyga till och från USA. Tillståndet är ett första steg mot att börja flyga långlinjer med Norwegians svenska bolag – både västerut och österut.
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Det skal i løpet av de nærmeste ukene overføres 10 stk 737-800'er fra norsk til svensk register og AOC, sies det ... Førstemann til helgen. Fire MAX'er skal visst også over.
 
Last edited:
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Det skal i løpet av de nærmeste ukene overføres 10 stk 737-800'er fra norsk til svensk register og AOC, sies det ... Førstemann til helgen. Fire MAX'er skal visst også over.

Därför det står "flygs av Norwegian Air Sweden" på min ARN-MMX biljett som jag har bokad i December kanske?

Gör man det så lätt för sig att flytta över några flyg från -NH* & -NI* serien som redan flyger från ARN?
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Hvilken effekt oppnår NAS å flytte disse til svensk AOC?
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

SE-RRE (ex LN-DYE) blir først ut som DY4355, ARN-FCO i morgen tidlig.

Nesten for likt SAS' LN-RRE...det må jo være tilfeldig, men likevel.


Därför det står "flygs av Norwegian Air Sweden" på min ARN-MMX biljett som jag har bokad i December kanske?

Gör man det så lätt för sig att flytta över några flyg från -NH* & -NI* serien som redan flyger från ARN?

LN-NIJ blir SE-RRJ, så da har man gjort seg selv en tjeneste der i hvertfall. Mulig det blir fler fra ARN-basen, men det har jeg ikke oversikt over.
 
Last edited:
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Dette skal være lista:


LN-DYA -> SE-RRA (4ACA41)

LN-DYB -> SE-RRB (4ACA42)

LN-DYC -> SE-RRC (4ACA43)

LN-DYD -> SE-RRD (4ACA44)

LN-DYE -> SE-RRE (4ACA45)

LN-DYF -> SE-RRF (4ACA46)

LN-DYG -> SE-RRG (4ACA47)

LN-NHG -> SE-RRH (4ACA48)

LN-NHE -> SE-RRI (4ACA49)

LN-NIJ -> SE-RRJ (4ACA4A)

LN-DYN -> SE-RRN (4ACA4E)

LN-DYO -> SE-RRO (4ACA4F)

LN-DYP -> SE-RRP (4ACA50)

LN-DYQ -> SE-RRS (4ACA53)
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

LN-DYF har siste flight i dag, kommer ut som SE-RRF onsdag 16/10
LN-DYG har siste flight tirsdag, kommer ut som SE-RRG torsdag 17/10
LN-DYN ut onsdag, ut som SE-RRN fredag 18/10
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Undersøkte flypriser til SVG sist uke i november. Da dukket «operert av Norwegian Air Sweden» opp på OSL-SVG. Så da skal de fly innenlands i Norge også.
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Ser ut som Norwegian Air Sweden skal operere longhaulrutene ut fra Roma neste sommer
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Ingen aktivitet på -NHE idag, antar att vi ser denne som SE-RRI imorgon?
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Norwegian Air Sweden begynte 23oct å fly for Norwegian i Norge med SE-reg B738. OSL-HAU-OSL i går, OSL-TRD-OSL-BOO i dag.
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Norwegian Air Sweden begynte 23oct å fly for Norwegian i Norge med SE-reg B738. OSL-HAU-OSL i går, OSL-TRD-OSL-BOO i dag.

Men jeg forstår det sånn at her kan man mikse fly og crew mellom norsk og svensk AOC? Slik at hvem som faktisk flyr er litt en definisjonssak?
 
Re: Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden

Men jeg forstår det sånn at her kan man mikse fly og crew mellom norsk og svensk AOC? Slik at hvem som faktisk flyr er litt en definisjonssak?

Ja, det er 'akkurat som SAS' og alt flyr som DY.
 
Back
Top