Norwegian skal hente nordmenn

Hadde jeg hvert en av de som nå ønsker seg fra Japan så tror jeg faktisk jeg glatt hadde sittet på en 737 hjem, for så trangt er det nå ikke på de nye 800 maskinene. Sikkert litt spesielt å vente på flyet i Japan å se en Norwegian maskin taxe inn til gate/stand. Tror ikke det blir så alt for ofte. For satse på at det WIFI ombord da;) Ønsker mine kolleger god tur østover.:)

Hur blir det med visum för Norwegians crew som ska flyga Japan-Ryssland-Norge? Finns det sådana eller måste det ansökas?
Ryska myndigheter kan vara väldigt gnälliga när det gäller paragrafer.

Behövs visum ? Ska besättningarna stanna/ha overnightstop i Ryssland? Jag har regelbundet flugit på Moskva och aldrig haft något speciellt crewvisum.

Med 189 stolar är det trångt i en 737-800. Det spelar ingen roll om flygbolaget heter Norwegian, TUIFly, Ryanair etc...det märks garantererat efter en direktflight på 13h.

Feilsitering - hvis du leser litt hoeyere opp ser du at det er 300 totalt. Skjoent - naa er det kun 150, ettersom den ene er kansellert.

Med 189 stolar är det trångt i en 737-800. Det spelar ingen roll om flygbolaget heter Norwegian, TUIFly, Ryanair etc...det märks garantererat efter en direktflight på 13h.
186. ikke 189 utgjør litt mer fot plass, men bare litt ;)

Vad är det för inflight koncept som gäller för DY flygning från Japan till Norge med 738?
Ingår bagage, mat och dryck eller måste pax betala för detta?

Det finns ca 2000 svenskar boende i Japan, men enligt svenska UD är det långt ifrån alla dessa som är intresserade av att evakueras till Bangkok...många vill stanna eftersom de har sitt liv i Japan.

De som slenger seg på denne flyturen har vel gjerne et sterkt ønske om å komme seg hjem. Da er nok ikke beinplassen det første de tenker på.

Vad är det för inflight koncept som gäller för DY flygning från Japan till Norge med 738?
Ingår bagage, mat och dryck eller måste pax betala för detta?

Det finns ca 2000 svenskar boende i Japan, men enligt svenska UD är det långt ifrån alla dessa som är intresserade av att evakueras till Bangkok...många vill stanna eftersom de har sitt liv i Japan.

Maskinen er chartret, inflight service bestemmes av Norsk UD, regner med at det blir et bra service konsept.

Hvordan er det med ovner paa disse maskinene? Klarer de full varmmatservering for 150 pax?

Hvordan er det med ovner paa disse maskinene? Klarer de full varmmatservering for 150 pax?

De selger jo varmmat på lengre strekninger og har vel nokså standard Galley - så ja det tror jeg de klarer utmerket....

Bare på et flyforum bryr man seg om BEINplass, når det er snakk om en flight for å redde folk fra radioaktivitet. Kan love dere at selv bizflyer hadde lagt seg i baggasjerommet på en golf når nedsmeltningen først er et faktum. En gammel PA31 med 5-6 seter skvisa inn....lett! Unødvendig syt, spesielt når det er snakk om fullstendig kurant plass hos DY. Herregud man har lite å bekymre seg for i livet når man tenker beinplass ved evakuering for strålingsfare. Hallo i luka!

Er fot plass bedre på en airbus eller B747, er det ikke bare sånn at dem trykker sammens seter slik at avstand blir den samme uansett flytype?

Jo, stort sett. Så hva som er den vesentlige forskjellen på 13 timer i en 747 eller A330 klarer jeg ikke helt å se.

Back