Synes nå TNT sine B733 er veldig like i fargen som NAX..
TNT er da vitterlig Oransje...?!....
Synes nå TNT sine B733 er veldig like i fargen som NAX..
Helt enig skal du være kritisk så får du også være konstruktivt kritisk.
Selv synes jeg liveryet til DY er helt greit og kan egentlig ikke komme på mer enn noen få andre livery som jeg synes er bedre. South West air synes jeg har veldig fint, Ryanair ser også greit ut. Mange har jo en lang historie å slekte på og at ikke designet endrer seg fra det ene året til det andre er greit. Mange selskap kjøper maskinene nye og kan ha dem i over 20 år, selv om de blir lakkert opp en gang eller 2 i løpet av sitt liv, så er det stort sett billigst å lakke opp i det designet som var på fra før av.
DY har kjøpt mange av sine maskiner brukte eller leaset dem og de har derfor behov for omlakkering både før og etter tjeneste hos DY. De fleste fly er hvite i større eller mindre grad. Hos DY er det bare den fremste 1/4 av flyet som trenger å lakkeres og det kan redusere kostnadene ved ommlakkering.
Ser vi et fly på himmelen så er det ganske lett å kjenne igjenn et DY fly. Eneste som har noe liknende er TNT.
Syns det er litt teit av Norwegian at de kun skal ha døde berømtheter på halene. Hadde vært enklere om de hadde gått vekk fra denne regelen og også tilatt nålevende berømtheter ...
På flyene de har tenkt å bruke til USA, kunne de også kanskje brukt Norsk Amerikanske berømtheter ....
Nå er ikke jeg en designerspire, men det finnes jo heldigvis slike.
Jeg syns dette forslaget som jeg har sakset fra fjesboka er et meget godt et.
Fortsatt beholdes det mye av det orginale designet, men det er en "ny vri"..
![]()
Nå er ikke jeg en designerspire, men det finnes jo heldigvis slike.
Jeg syns dette forslaget som jeg har sakset fra fjesboka er et meget godt et.
Fortsatt beholdes det mye av det orginale designet, men det er en "ny vri"..
Syns det er litt teit av Norwegian at de kun skal ha døde berømtheter på halene. Hadde vært enklere om de hadde gått vekk fra denne regelen og også tilatt nålevende berømtheter ...
På flyene de har tenkt å bruke til USA, kunne de også kanskje brukt Norsk Amerikanske berømtheter ....
Marilyn Monroe
Pricilla Presley
Renee Zellweger
Jennifer Conelly
Linda Evans
James Cagney
James Arness
Peter Graves
Carole Landis
Virginia Mayo.
Robert Mitchum
Barry Nelson
Ann Reinking
Michelle Williams
Chet Baker
Beck
Joni Mitchell
Iggy Pop
Tom Waits
Matt Groening
![]()
Den var slett ikke dum nei. Skal jeg være pirkete ville jeg vel hatt en noe tykkere blåstripe.. og kanskje enda litt mer hvitt mellom det blå og røde.
Syns Norwegian har et helt greit livery, ikke noe super fancy, men enkelt og greit. Jeg ville gjerne sett en maskin i et retro Air Shuttle livery før eller siden.
Og når det kommer til 787, så hadde kanskje skandinaviske landemerker vært en ting. Se Holmenkollen eller bryggen i Bergen passere forbi på JFK må jo være litt fin reklame.
Så du har tydeligvis ikke sett den store vertikale halen i blått og to/fire motorer i rødt på et SAS fly altså?
I markedsføring kan det ofte være greit å ha et enstydig og helhetlig profil når det kommer til bemaling av "kjøretøy". Det for å skape noe lett gjenkjennelig på avstand.
Når Ola og Kari Nordmann skal til Spania så er det lett for dem å kjenne igjen en blå hale med ordet "SAS" skrevet i stor font, enn en haug med forskjellige mennesker?
Alle er ikke like oppdaterte som oss vettu
Smaken er som baken, nemlig delt.
Men la oss få tilbake Dragen igjen
God helg alle sammen :drink
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.