Norwegian sine ruter fra Torp

Ser DY har redusert til to daglige (ma-fr), ingen lørdag og kun en flight søndag på TRF-BGO ... Begynnelsen på slutten?

Dette er ingen reduksjon. DY har aldri hatt mer enn 2 daglige i ukedagene samt 2 på søndagen.

De har imidlertid TO GANGER PÅ RAD lagt ut flere avganger uten at de faktisk har blitt noe av. Det samme skjedde til høsten i fjor, og det samme har tydeligvis skjedd igjen i år. Noen burde ta seg sammen hos DY.

TRF-TRD forsvant da baseflyet forsvant, men kom tilbake etter massive oppslag i sandefjord blad. Om enn med en redusert frekvens. TRF-TRD er sikkert historie, om den ikke dukker opp igjen til høsten.

Sammenlignet med S14 er også BCN, DBV og PMI borte

Var en notis i Finansavisen i dag som jeg så i full fart, mener at det stod at Norwegian ser for seg å avvikle all innenlandstrafikk fra Torp på sikt.

Var en notis i Finansavisen i dag som jeg så i full fart, mener at det stod at Norwegian ser for seg å avvikle all innenlandstrafikk fra Torp på sikt.

Forundrer meg ikke. De siste gangene jeg har tatt DY på BGO-TRF har det vært 30-50% load. Synd, for WF har godt av konkurransen på den ruten.

Det sto følgende i slutten av en artikkel som het: Fredag kommer streikeresultatet

Tidligere har imidlertid Aftenposten skrevet at Norwegian vurderer om de skal legge ned noen av rutene i Norge. Sandaker Nielsen bekrefter at noen endringer kan bli gjort.

- Etterspørselen er generelt god, og vi mener det går godt i Norge. Vi vurderer vår ruteportefølje kontinuerlig. Det vil bli gjort endringer på Torp, hvor vi etterhvert vil slutte å fly innenriks. Under streiken fikk vi bekreftet at det er for liten etterspørsel etter disse billettene.

Tidligere har imidlertid Aftenposten skrevet at Norwegian vurderer om de skal legge ned noen av rutene i Norge. Sandaker Nielsen bekrefter at noen endringer kan bli gjort.

- Etterspørselen er generelt god, og vi mener det går godt i Norge. Vi vurderer vår ruteportefølje kontinuerlig. Det vil bli gjort endringer på Torp, hvor vi etterhvert vil slutte å fly innenriks. Under streiken fikk vi bekreftet at det er for liten etterspørsel etter disse billettene.

Men hvordan går egentlig utenriksrutene? Mulig det har endret seg i det siste, men tidligere har ikke inntrykket vært at det har vært den største suksessen heller?

Nå har jeg kun flydd fra LGW til TRF foruten TRF, men der var loaden totalt begredelig. Bekjente som fløy til Berlin da den ble operert i 2012 meldte om begredelig load også, samme gjelder også da de hadde ruten til TFS.

Antar at DY på TRF fra 2016 kun har LPA, ALC og AGP igjen. Kanskje LGW fortsetter, men ned til 2 eller 3 ukentlige.

Litt for lite folk i nærområdet og litt for kort avstand til OSL.
Samtidig er det jo konkurranse mot Widerøe på innlandsruter.

Har lenge stusset over at det på TRF er to aktører head-to-head på innland, mens RYG på andre siden av fjorden ikke har noe tilbud, overhodet.
Lukter overkapasitet lang vei for TRF sin del..

Forretningsreisende har nok holdt seg til Widerøe i stor grad. Inntil 7 avganger om dagen er bedre enn 2, og WF har betjent markedet bra siden 80-tallet (først med kjøpet av Norsk Air), med passe store fly og ok frekvens.

Skal du fylle 186 seter innenriks fra Sandefjord med kontinuerlig prisdumping så blir det først og fremst i konkurranse med OSL-ruter, kanskje ikke så lønnsomt for Norwegian.

Av pengesluk for Norwegian må Torp innenriks være et av de verste, men nå er det visst slutt.

Har ikke sjekket selv, men det skal ikke være billetter å finne Torp-Bergen etter 1. juni.

Har ikke sjekket selv, men det skal ikke være billetter å finne Torp-Bergen etter 1. juni.

Ja det er takk og god natt. Selv om det er noe jeg har ventet på helt siden de startet har WF hatt godt av en konkurrent på den ruten. Frykter nå for like latterlige priser som på BGO-AES for eksempel.

Her har de vinglet mye fram og tilbake. I løpet av over tre år kom de aldri over 2x daglig på noe innenriks. De solgte billetter til 4 x BGO for sommerprogrammet og nå blir det meste kansellert på 2 ukers varsel. Bedrer vel kabinfaktoren på OSL da, på en litt lur måte.

Forundrer meg ikke. De siste gangene jeg har tatt DY på BGO-TRF har det vært 30-50% load. Synd, for WF har godt av konkurransen på den ruten.

Ja, konkurransen har jo gjort at WF har hatt eit meget godt produkt; grei frekvens til grei pris. Ein del greiare pris enn før DY begynte. Så no får vi sjå :)

Norwegian bekreftet via twitter at de flyr to!(DY478/479) ukentlige avganger ut mai og legger ned morroa fra og med 1 juni.

Mye frem og tilbake her. Først la de ut 3 daglige flyvninger som ble gjort om til 2 daglige da V14/15 kom. Så da sommerprogrammet ble introdusert kjørte de plutselig på med opp til 4 avganger på enkelte dager. Nå er det altså slutt, noe som egentlig er forventet.

Som nevnt over har WF økt frekvensen og samtidig hatt ok priser (har selv valgt WF ved flere høve)

Da er det bare ALC, AGP, LPA og LGW igjen. Frykter at LGW e på vei ut (evt. ned i 2 ukentlige som AES og TOS).

Supert for Widerøe som sikkert kan begynne å tjene penge fra Torp og opprettholde TRF som Teknisk base spesielt for Q400 og Q300. Godt at kampen er vunnet og over..
Q400 er nok et riktig fly å bruke ut fra TRF og med god frekvens er det en vinner.

Supert for Widerøe som sikkert kan begynne å tjene penge fra Torp og opprettholde TRF som Teknisk base spesielt for Q400 og Q300. Godt at kampen er vunnet og over..
Q400 er nok et riktig fly å bruke ut fra TRF og med god frekvens er det en vinner.
De eneste som tjener på det her er WF mens forbrukerne kommer til å merke at det ikke er konkurranse på ruten lenger. Vi er alle enig i at prisene til DY ikke var levedyktig, men antar at prisnivået kommer til å legge seg på BGO-KRS og BGO-AES som er på kanten til latterlig.

De eneste som tjener på det her er WF mens forbrukerne kommer til å merke at det ikke er konkurranse på ruten lenger. Vi er alle enig i at prisene til DY ikke var levedyktig, men antar at prisnivået kommer til å legge seg på BGO-KRS og BGO-AES som er på kanten til latterlig.

Men priser de seg for høyt, gidder vel ikke folk fly WF siden de tydeligvis klarte å overleve økonomisk i konkurranse med DY.

Å fylle en Q400 flere ganger daglig krever vel at prisene holdes på et høvelig nivå slik at fritidsreisende fortsetter å fly WF TRF-BGO i stedet for å fly OSL-BGO bare for å demonstrere sin misnøye med WFs priser.

Å fylle en Q400 flere ganger daglig krever vel at prisene holdes på et høvelig nivå slik at fritidsreisende fortsetter å fly WF TRF-BGO i stedet for å fly OSL-BGO bare for å demonstrere sin misnøye med WFs priser.

Tviler på at noen velger å fly fra OSL for å demonstrere sin misnøye. At mange kanskje vil gjøre det fordi de føler seg tjent med det er en helt annen sak.

Særlig fritidsmarkedet har et stort prisfokus, men det koster å komme seg til og fra OSL også.

Synd at de legger ned ruten til Bergen. Jeg har brukt den noen ganger og da har vi dradd hele familien og fått billetter til 1500 kroner t/r tilsammen for to voksne og to barn. Det sier jo seg selv at dette ikke kan være noe butikk for DY selv om det var fint for min lommebok. :) De gangene jeg har brukt ruten til BGO har flyet vært nesten fullt, men det kan jo selvsagt være tilfeldig og ikke representativt for belegget ellers.

Ser ut som om neste rute under øksen er TRF-LGW. Opprinnelig startet som 6x-ukentlig(unntatt lørdagen). Etter at basen forsvant har den gått man,ons og fredag 16.00 fra TRF og 12ish fra LGW. Nå ser det imidlertid ut som om den er forsvinner, siden det ikke er mulig å booke fra og med uke 44.

Da er det kun ALC, AGP og LPA igjen for DY på Torp. Er egentlig ikke overrasket over at LGW ryker, basert på egne observasjoner.

Back