Fra vekst til lønnsomhet
Det nye mantraet og begrunnelsen for alle endringer hos Norwegian nå er at selskapet går fra vekst til lønnsomhet. Nå sist avvikling av ruter fra Torp.
Som vanlig blir enhver beslutning som tas av Norwegian, bejublet av Hans Jørgen Elnæs.
Hva innebærer dette egentlig?
Er dette en erkjennelse av at tidligere forretningsmodell for vekst ,og retorikk om at "stadig flere ønsker å fly direkte i våre nye og komfortable fly", til en viss grad har spilt falitt?
Har ikke Norwegian klart å bygge opp en kundebase med lojale kunder som er villige til å betale så mye for billettene at rutene lønner seg?
Har vekst strategien (også bejublet av Elnæs) vært en hodeløs satsing der en oppretter nye ruter uten foregående grundige markedskartlegging, og uten mål om økonomisk fortjeneste?
Det nye mantraet og begrunnelsen for alle endringer hos Norwegian nå er at selskapet går fra vekst til lønnsomhet. Nå sist avvikling av ruter fra Torp.
Som vanlig blir enhver beslutning som tas av Norwegian, bejublet av Hans Jørgen Elnæs.
Hva innebærer dette egentlig?
Er dette en erkjennelse av at tidligere forretningsmodell for vekst ,og retorikk om at "stadig flere ønsker å fly direkte i våre nye og komfortable fly", til en viss grad har spilt falitt?
Har ikke Norwegian klart å bygge opp en kundebase med lojale kunder som er villige til å betale så mye for billettene at rutene lønner seg?
Har vekst strategien (også bejublet av Elnæs) vært en hodeløs satsing der en oppretter nye ruter uten foregående grundige markedskartlegging, og uten mål om økonomisk fortjeneste?