Norwegian sine ruter fra Torp

Er det slik der blir. Litt uventa, synst eg. Bergen er jo ein større by, men er marknaden altså så ulik samanlikna med Trondheim?

Det kan virke slik. Fra OSL er ruten til TRD større enn den til BGO målt i antall reisende, men det ser ut til at BGO er en betydelig mer etterspurt destinasjon enn TRD fra TRF, hvis man ser på frekvensene Widerøe har til de to destinasjonene.

Det kan virke slik. Fra OSL er ruten til TRD større enn den til BGO målt i antall reisende, men det ser ut til at BGO er en betydelig mer etterspurt destinasjon enn TRD fra TRF, hvis man ser på frekvensene Widerøe har til de to destinasjonene.
Det var vel slik frå Rygge og, lure på om det var meir til Bergen enn til Trondheim med DY, og DAT pinte vel også litt meir ut av Bergensruta. Håpar prisane ikkje går heilt til værs no då.

TRD er naturlig større fra OSL enn BGO fordi TRD knapt har noe nettverk ut i Europa sammenlignet med BGO. TRD har derfor mer trafikk via OSL og ut i verden enn BGO.

Fikk følgende svar på Fb fra NORWEGIAN: "Norwegian Hei JM. Vinterprogrammet er klar for salg, så dersom ruten ikke er i oversikten, skal vi ikke operere denne strekningen i vinterprogrammet. Vi tar forbehold om at det kan komme endringer i ruteprogrammet"

Fikk følgende svar på Fb fra NORWEGIAN: "Norwegian Hei JM. Vinterprogrammet er klar for salg, så dersom ruten ikke er i oversikten, skal vi ikke operere denne strekningen i vinterprogrammet. Vi tar forbehold om at det kan komme endringer i ruteprogrammet"

Det er helt standard svar. Ville tatt det med en god spade salt..

En ting jeg stusser over er at DY har lagt ut TRF-TFS med 3 flyvninger i oktober og ikke noe mer. Er noe som ikke stemmer 100%..

TFS ruten har ikke noe med vinterprogrammet å gjøre, dette henger igjen fra sommerprogrammet. Norwegian kjører Dubrovnik på tirsdager mai-september (samt ekstravgang til Antalya), og så skulle Tenerife gå på tirsdager i April og Oktober i sommersesongen istedenfor disse 2 destinasjonene. Dermed henger disse 3 avgangene igjen herfra, og det kommer ikke noe vintertabellen fordi de tydligvis har ombestemt seg angående denne ruten.

TFS ruten har ikke noe med vinterprogrammet å gjøre, dette henger igjen fra sommerprogrammet. Norwegian kjører Dubrovnik på tirsdager mai-september (samt ekstravgang til Antalya), og så skulle Tenerife gå på tirsdager i April og Oktober i sommersesongen istedenfor disse 2 destinasjonene. Dermed henger disse 3 avgangene igjen herfra, og det kommer ikke noe vintertabellen fordi de tydligvis har ombestemt seg angående denne ruten.
Åja ok. Høres veldig snodig ut. Jeg er fornøyd siden det fortsatt betyr forholdsvis lave priser fra BGO til TRF. Men for de som benytter TRD-TRF frykter jeg høyere priser. Å få fatt i noenlunde rimelige billetter til KRS fra BGO på kort varsel er helt umulig etter at DY trakk seg ut fra nevnte rute.

Last edited:
Nå får Norwegian svaret på hvor mange av de som har flydd billig TRF-TRD som velger Norwegian OSL-TRD til normal pris. Der ligger også svaret på om billigsalget TRF-BGO skal fortsette, eller om man i for stor grad konkurrerer med seg selv. Belegg og priser etter 2 1/2 år er nok ikke som de håpet.

Jeg syns fly bransjen klarer det helt fint selv jeg. Når det var monopol så kjører de prisene opp så folk hater de. Nå er det konkurranse så da er det motsatt.

Mye proteksjonistiske gammalholdninger ute å går.

Uansett så syns jeg det er like greit at Norwegian dropper ut. Mange jeg vet om som har flydd til trf fordi i søket til dy så kommer torp alltid opp med 199.
En ting er prisen for å komme seg til oslo. Noe annet er tiden. Bommer du på toget tar det over 3 timer.

<mod>
Da har mye blitt borte - dessverre så går folk etter person og ikke sak så da ender det slik!
</mod>

Jeg har ikke sett det nevnt på denne siden, men vinterprogrammet 14/15 fra TRF medfører også at det ikke vil være crew på nattstopp på TRF. Produksjonen flys fra respektive utebaser som dagslynge; ALC, AGP, LGW, LPA, BGO

Det dumpet akkurat inn en mail fra Torp om at DY fortsetter med TRF-TRD 4 ganger i uken, så da må de ha ombestemt seg!

Back