Norwegian sine ruter fra Torp

Med fire avganger i uken er Norwegian utelukkende ute etter å skumme fløten av fritidsreisende.

Norwegian kjørte lav frekvens på BGO-AES, BGO-KRS og KRS-TRD og BGO-TOS. Endte ikke så veldig bra med noen av nevnte ruter. Men kan jo hende at ruten kommer tilbake som daglig når S15 begynner.
 
Ser ut som de får det til på TOS-TRD, da. Kom etter at DY la ned TRD-BOO-TOS som gikk opp mot 10 ukentlige. Førstnevnte går bare mandag og fredag og er nok kun ute etter fritidsreisende og en og annen pendler.
 
Ser ut som de får det til på TOS-TRD, da. Kom etter at DY la ned TRD-BOO-TOS som gikk opp mot 10 ukentlige. Førstnevnte går bare mandag og fredag og er nok kun ute etter fritidsreisende og en og annen pendler.
Ja når du sier det går vel TRD-EVE med samme frekvens som TRD-TOS. Blir spennende å se hvordan TRD-TRF utvikler seg, har mine tvil men liker å bli positivt overrasket.
 
Ser ut som DY i det stille har gått vekk fra BGO-TRF 3 x daglig. Booket noen familieturer i desember og januar og det var kun mulighet å velge mellom de to daglige rutene som er likt tilbudet i dag.
 
Det kan nok hende. Jeg fikk beskjed denne uka om at en booking på BGO-TRF var kansellert, og booket om til flyet som går en time før.
 
Ja ja, da forsvant enda en av grunnene til å kanskje kunne benytte seg av DY mellom Torp og Bergen. Jeg kan ennå nyte godene av studenttilværelsen i form av studentbilletter hos Widerøe, hvilket betyr at de i de aller fleste tilfeller er best på pris mellom TRF og BGO. Når de i tillegg har langt flere avganger, spes på ettermiddag/kveld, enn Norwegian, så forsvinner de fleste grunner til å bruke DY. DY har et veldig behagelig produkt, men det er dessverre for mange svakheter ved det til at jeg kan bruke det særlig ofte.

Jeg er veldig klar over at en rimelig liten andel av Widerøes reisende kan benytte seg av studentbilletter, men det er jo allikevel nok et eksempel på hvordan DYs lave frekvens er et av deres største problemer på TRF innenriks. Jeg kan ikke helt se at tilbudet noen gang blir levedyktig med så store fly på så lav frekvens, i konkurranse med et selskap som faktisk leverer ganske konkurransedyktige priser med en frekvens som er flere ganger så høy.
 
Last edited:
Ja ja, da forsvant enda en av grunnene til å kanskje kunne benytte seg av DY mellom Torp og Bergen. Jeg kan ennå nyte godene av studenttilværelsen i form av studentbilletter hos Widerøe, hvilket betyr at de i de aller fleste tilfeller er best på pris mellom TRF og BGO. Når de i tillegg har langt flere avganger, spes på ettermiddag/kveld, enn Norwegian, så forsvinner de fleste grunner til å bruke DY. DY har et veldig behagelig produkt, men det er dessverre for mange svakheter ved det til at jeg kan bruke det særlig ofte.

Mange bruker Norwegian som en brekkstang for billige billetter hos Widerøe. Problemet deres kommer når Norwegian forsvinner fra TRF-BGO, og Widerøe igjen sitter med monopol. Da vil vil prisene hos Widerøe øke dramatisk, vi snakker om ikke langt unna en dobling av prisene på ungdomsbilletter/studentbilletter. Det er bare å se hva en ungdomsbillett koster på TRF-SVG f.eks.
 
Jeg er veldig klar over at en rimelig liten andel av Widerøes reisende kan benytte seg av studentbilletter, men det er jo allikevel nok et eksempel på hvordan DYs lave frekvens er et av deres største problemer på TRF innenriks. Jeg kan ikke helt se at tilbudet noen gang blir levedyktig med så store fly på så lav frekvens, i konkurranse med et selskap som faktisk leverer ganske konkurransedyktige priser med en frekvens som er flere ganger så høy.
WF leverer konkurransedyktige priser bare fordi det faktisk er konkurranse der. Det er bare å se på prisene mellom BGO og AES/KRS etter at DY sluttet på nevnte ruter. Så at du kan nyte godt av konkurransedyktige priser fra WF kan du til en hvis grad takke DY for.

Uansett, jeg frykter at DY til slutt gir seg med innenriks på Torp. Utenom i helgene føler jeg at det som regel er en seterad til hver passasjer, noe som på sikt umulig kan opprettholde frekvensen fra DY vi ser i dag.
 
WF leverer konkurransedyktige priser bare fordi det faktisk er konkurranse der. Det er bare å se på prisene mellom BGO og AES/KRS etter at DY sluttet på nevnte ruter. Så at du kan nyte godt av konkurransedyktige priser fra WF kan du til en hvis grad takke DY for.

Uansett, jeg frykter at DY til slutt gir seg med innenriks på Torp. Utenom i helgene føler jeg at det som regel er en seterad til hver passasjer, noe som på sikt umulig kan opprettholde frekvensen fra DY vi ser i dag.

Dette er da ikke unormalt, eller noe kun WF driver med? Alle ruter der man er alene på markedet vil mulighetene for å ta ut en høyere pris være til stede. Sjekk f.eks. OSL-BDU, så ser du at også andre selskaper benytter seg av denne muligheten.
 
Dette er da ikke unormalt, eller noe kun WF driver med? Alle ruter der man er alene på markedet vil mulighetene for å ta ut en høyere pris være til stede. Sjekk f.eks. OSL-BDU, så ser du at også andre selskaper benytter seg av denne muligheten.
Helt uvesentlig for innlegget mitt. Jeg viste til et innlegg hvor en person foretrekker WF fordi ungdomsbillettene som regel har samme pris som DY. Det er helt legitimt, men det er også verdt å merke seg at tilbudet av nevnte priser fra WF sannsynligvis er som følge av sterk priskonkurranse med DY. I tillegg nevnte jeg eksempler fra andre ruter hvor WF har satt opp prisen etter at DY trakk seg ut. Dette er ikke det samme som å påstå at det er unormalt og noe det bare er WF som driver med.

For å holde oss noenlunde innenfor temaet så er det også verdt å merke seg at DY enda ikke har lagt ut noen ruter fra TRF for salg fra og med uke 14. Jeg tror at vi kommer til å se ytterligere reduksjoner/endringer i S15 sammenlignet med S14 og på sikt frykter jeg at det bare er noen få ferieruter igjen som ALC/AGP.
 
Mange bruker Norwegian som en brekkstang for billige billetter hos Widerøe. Problemet deres kommer når Norwegian forsvinner fra TRF-BGO, og Widerøe igjen sitter med monopol. Da vil vil prisene hos Widerøe øke dramatisk, vi snakker om ikke langt unna en dobling av prisene på ungdomsbilletter/studentbilletter. Det er bare å se hva en ungdomsbillett koster på TRF-SVG f.eks.

WF leverer konkurransedyktige priser bare fordi det faktisk er konkurranse der. Det er bare å se på prisene mellom BGO og AES/KRS etter at DY sluttet på nevnte ruter. Så at du kan nyte godt av konkurransedyktige priser fra WF kan du til en hvis grad takke DY for.

Uansett, jeg frykter at DY til slutt gir seg med innenriks på Torp. Utenom i helgene føler jeg at det som regel er en seterad til hver passasjer, noe som på sikt umulig kan opprettholde frekvensen fra DY vi ser i dag.

Selvfølgelig, jeg 100% klar over at WF tilbyr billige billetter på grunn av konkurransen fra DY. Sånn er det jo overalt i alle konkurransesituasjoner. Men det hjelper ikke, når DY uansett ikke har mulighet til/klarer å svare WF med en økt frekvens. Jeg kommer ikke til å velge DY i ren takknemlighet, jeg velger dem dersom det passer meg best. Sånn er konkurransens ironi; etter at DY begynte på Torp innenriks har jeg fløyet mye oftere BGO-TRF/TRF-BGO, men i 90% av tilfellene skjer det med WF. Jeg tror DY til slutt vil måtte trekke seg ut fra Torp innenriks. Store fly og lav frekvens fungerer dårlig på en sånn flyplass. Hvis de klarer seg skal jeg gladelig spise hatten min, og samtidig feire! For jeg er veldig klar over at jeg har konkurransen å takke for de (altfor) lave prisene.
 
Selvfølgelig, jeg 100% klar over at WF tilbyr billige billetter på grunn av konkurransen fra DY. Sånn er det jo overalt i alle konkurransesituasjoner. Men det hjelper ikke, når DY uansett ikke har mulighet til/klarer å svare WF med en økt frekvens. Jeg kommer ikke til å velge DY i ren takknemlighet, jeg velger dem dersom det passer meg best. Sånn er konkurransens ironi; etter at DY begynte på Torp innenriks har jeg fløyet mye oftere BGO-TRF/TRF-BGO, men i 90% av tilfellene skjer det med WF. Jeg tror DY til slutt vil måtte trekke seg ut fra Torp innenriks. Store fly og lav frekvens fungerer dårlig på en sånn flyplass. Hvis de klarer seg skal jeg gladelig spise hatten min, og samtidig feire! For jeg er veldig klar over at jeg har konkurransen å takke for de (altfor) lave prisene.

Da er vi enige :) Som nevnt over frykter jeg at DY gir seg med innenriks på TRF, men ser gjerne at jeg tar feil på det punktet. Hvordan utenriksruten går har jeg ingen formening om, men siden FR nå kutter flere ferieruter i S15 tror jeg at DY kommer til å selge PMI,ALC og AGP noenlunde ok.
 
Noen som har noen som helst formening om når sommerprogrammet 2015 fra TRF blir lagt ut for salg?
 
Noen som har noen som helst formening om når sommerprogrammet 2015 fra TRF blir lagt ut for salg?

Ja, ca. samtidig som resten av NAX sine sommerruter....Prøv å spør NAX selv for eksempel på Facebook, eller send mail...
 
Ja, ca. samtidig som resten av NAX sine sommerruter....Prøv å spør NAX selv for eksempel på Facebook, eller send mail...

Sommerrutene fra OSL er jo kommet ut.
Ser det er mange som spør på FB, men de får ikke noe konkret svar...
 
De har jo nettopp blitt ferdige med årets vinterprogram fra Torp da. Det har vært mye frem og tilbake der.
 
Eneste rute som er til salgs fra mars og utover er ALC, som ble lagt ut for kort tid siden. Ruten vil opereres 3x ukentlig operert av fly basert i ALC. Ser BCN ligger inne med noen avganger i mars, men er altså enn så lenge kun ALC som er til salgs i sommerprogrammet.
 
Back
Top