Norwegian setter Dreamliner i flere ruter i Europa denne sommeren.

Er det da små muligheter for at ei-lna blir satt inn på DY7002 6/8? Er ikke no oppdateringer på mobilbilletten.

EI-LNA flyr ARN-JFK som første longhaul-avgang den 16/8 i følge spåkula. Så det er smale sjanser dessverre.
 
När kommer EI-LNB? Tänkte om den kommer senare än 16/8 kommer då CS-TQY fortsätta flyga från OSL medan EI-LNA går över till ARN-basen?
 
När kommer EI-LNB? Tänkte om den kommer senare än 16/8 kommer då CS-TQY fortsätta flyga från OSL medan EI-LNA går över till ARN-basen?

Har vel ikke sett noen eksakt dato noe sted på levering av EI-LNB enda. Annet enn i løpet av august. Står fortsatt og venter på tur for testflighter.
 
En kort tur til Malaga for å fly "drømmen til Norwegian" Ikke den helt store forskjellen. Noe roligere avgang, men omtrent det samme som 380. Landingen var grei til "heavy" å være, men har opplevd det bedre. Greit sete å sove i på primium. Da ser Boing lista slik ut: 707-320B, 717, 722, 733, 733 WL retro fit, 734, 735, 736, 737, 737WL, 738, 738WL, 739, 742, 743, 744, 752, 753, 762, 763, 772, 773, 788. Neste mål MIA med LH 748. [Ja, jeg mangler 720, 731, 721, 741, 74SP og 764 (men, den siste er jo mulig)].
Hjem i morgen i 2J
 
Hadde en flott tur og opplevelse med 787-8 til Norwegian i går på ruten OSL-LGW-OSL.

En god miks i cabinen mellom Thaier av begge kjønn, Svensker og Nordmenn.

I cockpit satt det tyskere, det var ukjent for meg at de hadde tyskere også der fremme. :)
 
Man har nok en pool med Europeere. DY har jo sagt at de vil 'fylle' på med noen europaflighter for max utnyttelse. Alle piloter skal jo ha EU-pass, så da er det jo bare å ha et antall f/a'er med 787-utsjekk på en eller flere av Europabasene.
 
OSL-NCE-OSL fløy med 738 i dag, og ikke 788 som annonsert. Noen som vet hvorfor dette ble endret? Turen til Malaga tidligere på dagen gikk som oppsatt.
 
Får håpe at denne avgangen hele tiden har vært planlagt med 738 da. Så det ikke var med mange pax som egentlig skulle prøve dreamliner.
 
OSL-NCE-OSL fløy med 738 i dag, og ikke 788 som annonsert. Noen som vet hvorfor dette ble endret? Turen til Malaga tidligere på dagen gikk som oppsatt.

Var ju konstigt, ska ju vara 788 på en av NCE flighterna på onsdagar. Malaga var enda turen som EI-LNA gjorde igår. Förra onsdagen 10/7 gick hon både på Malaga & Nice.
 
Kjørte Premium fra Gatwick 21/7, hadde sete 01F. Helt grei, noe hardt inni setet der sømmen går på tvers i ryggen. Merket det når jeg lente meg tilbake, er 190cm.

Under safetydemo var det litt dårlig engelsk, ene dama hadde på seg flytevesten bak frem også...godt hun ikke skulle ut i vannet ;)
 
Bevilga meg en liten (og billig) dose Dreamliner i dag, en kjapp svipptur til CPH på vei hjem fra Haugesund.
Det viste seg å være første flight til København, og også første gang flytypen var nede på dansk jord ble det sagt. Det vanket gratis snacks og drikke (i alle fall framme i Premium der jeg satt), og dansk presse/Danmarks Radio var også ombord. Flyet ble også som seg hør og bør ´døpt´da vi var vel nede på CPH. :)
God stemning, fin utflukt, digger IFE´n på DY´s 787, selv om utvalget av filmer ikke er det helt store foreløpig.
 
Last edited:
Satt på LGW-OSL flighten i går, og da var crewet stolt over å få første 787 til Danmark. Den skulle vaskes og fikses skikkelig på natten og fremstå fom ren og pen.

Men det som overrasket meg mest ang interiøret var slitasjen. Synlig slitasje på fotskammelen allerede, og armlenene som vippes opp for å hente ut bord og IFE var laget slik at om man la albuen med litt vekt på så smatt armlenet litt ned i hullet, og "skinnet" ble skvist og fikk fort synlige merker. Så også at en ansatt så at et sidepanel var løst nede på en seterad.

Forøvrig en meget pen kabin. Satt på pemium, og hadde meget god plass med mine drøye 190 cm. Brede fine stoler, og det skal ikke være noe problem å sove godt i de stolene på IC. Selv om prisene i premium er altfor høye for min del mtp hva man får kontra C hos andre selskap, har jeg ikke noe å utsette på seter, kabin og crew. Var en fantastisk hyggelig svensk kvinne i crewet som hjalp oss med ungen, det er hyggelig. Alt i alt en fin flight :)
 
Men det som overrasket meg mest ang interiøret var slitasjen. Synlig slitasje på fotskammelen allerede, og armlenene som vippes opp for å hente ut bord og IFE var laget slik at om man la albuen med litt vekt på så smatt armlenet litt ned i hullet, og "skinnet" ble skvist og fikk fort synlige merker.

Jeg merket meg også det med "lokket" til bordet som lot seg presse ned. På 1J var faktisk hele høyre armelene slarkete. Jeg synes premiumstene var gode å sitte i, men måtte trekke nakkestøtten helt opp, til tross for at jeg bare er 179 cm. Skjønner også at en del barn folk sliter med å felle inn fotsstøtten, jeg måtte virkelig bruke alt jeg hadde av legg muskulatur. :p Ellers var interiøret fresht og fint.

Må for øvrig si at jeg er veldig spent på hvordan det skal gå når thaiene skal kjøre showet på egenhånd, der var det mye surr.
 
Back
Top