Norwegian setter Dreamliner i flere ruter i Europa denne sommeren.

43000 for bringer deg over det meste annet som har ceiling på 41000 for. Dermed får du mindre restriksjoner.

Ellers er det nokså uungåelig med litt fosinkelse når man setter inn en 787 på en 737-slinge ...

Ja, da har en fått testet dette som er en langdistanse revolusjon som Norwegian påstår at det er..

Grøss for noen fæle seter det var i Premium, det kan man trygt si ikke var gode - mulig dem blir bedre da dem har blitt brukt en periode. Slang ræva innom ett economy-sete, syns det faktisk var bedre. IFE var en stilig greie, selv om den slet litt med touch-responsen syns jeg. Og kunne liksom ikke ha musikken på alltid, selv om man "surfa rundt" ellers på skjermen f.eks om en så på 3D kartet. Kjøp via skjermen var det ikke, så ble BOB over Nordsjøen. Og skjermen er for liten etter min mening.

Noen Norwegian-ansatte var med over til LGW med Kjos i spissen. Pluss journalist fra Dagbladet og noen andre medier så det ut til. Knipset bilder i hytt å gevær hvertfall.

Besetningen sto av norsk-svensk crew for det meste hørs det ut til. Sjefsratter var flygesjef Hoås i Norwegian Long Haul.

Reiste du på fullflex eller Low fare?
Lurer på om en får velge seter i premium cabinen på innsjekk om en har Low fare billetter.

Virker som 787 flyr noe høyere enn det som er vanlig , noen som vet noe om det
Rundt 43000 ft til spania og også høyt til gatwick
Tilfeldighet eller noe med flytypen

sevenseas

Om de dokumentene jeg kom over på nett tolkes rett av meg så skal 787-8 kunne klatre til FL430 fra ca 155 tonn og lettere, så om last OG fuel er under ca 35 tonn så skal den nok klare det. Selvsagt med forbehold om at amatøren tolket ting rett :)

Last edited:
venter spent på en mer utfyllende rapport, etter sigende flere forumfolk på london-turen i går.. Eller var det så dårlig at ingen gidder skrive om det? ;-)

Artig reportasje fra London-turen i Dagbladet ...

Flere av passasjerene om bord var flyentusiaster som reiste utelukkende for å prøve den nye modellen, og skulle tilbake til Norge med den samme maskinen kort tid etter ankomst. De måtte likevel ut for å oppleve det britiske sikkerhetsregimet på flyplassen.

- Må også du (Kjos) helt ut av flyet og gå gjennom alle kontroller på nytt, eller kan du som sjef bare bli ombord?

- Tja, det er det vi prøver å finne ut av nå.

http://ipad.dagbladet.no/2013/07/05/tema/reise/ferie/fly/norwegian/28047753/

Last edited:
Om de dokumentene jeg kom over på nett tolkes rett av meg så skal 787-8 kunne klatre til FL430 fra ca 155 tonn og lettere, så om payload er under ca 35 tonn inkl. drivstoff så skal den nok klare det. Selvsagt med forbehold om at amatøren tolket ting rett :)

Bare for å pirke:
Payload er noe man får betalt for å ta med (passasjerer, frakt), altså ikke drivstoff ;)
ID-pax, deadheadere osv teller vel også som payload.

Last edited:
Jeg fikk ut Boardingkort tur/retur i går når jeg reiste. Dro ned med første DYflight og tilbake med 787'n (som sikkert noen har fått med seg via Facebook) :) Satt bak på Economy da.

Jeg fikk ut Boardingkort tur/retur i går når jeg reiste. Dro ned med første DYflight og tilbake med 787'n (som sikkert noen har fått med seg via Facebook) :) Satt bak på Economy da.

Gikk du via skranke, eller automaten?

Skal jo teste dette selv til torsdag :up:

automaten :) Det kom ingen spørsmål om jeg skulle ha begge veier, det spytta den ut helt på egenhånd :)

automaten :) Det kom ingen spørsmål om jeg skulle ha begge veier, det spytta den ut helt på egenhånd :)
Når ble innsjekkingsautomatene så smarte? :drunk:
Tenkte å ta en studietur på 787 jeg også etterhvert, enten til NCE eller LGW - trodde det kunne by på utfordringer mht. innsjekking på retur på samme fly, men høres jo ut som det ordner seg.

hadde jeg ikke hatt ferie kunne jeg svart på det :-P Er vel sikkert noen andre som kan svare på det? Ellers kan jeg alltids finne det ut i morgen..

Ikke noe cargo foreløpig.
Sjelden det er noe cargo med 737 på de rutene også. Av og til en drøss med Se og Hør til ALC/AGP. Men ikke noe særlig mer enn det.

Men, med cargoselskap opprettet kan det jo hende det blir noe etterhvert.

Om dere skal reise t/r samme dag og dere ikke får ut BP på kiosk/skranke - så ordner vi det i gaten i verstefall.
Skal selv t/r LGW på søndag. :up:

venter spent på en mer utfyllende rapport, etter sigende flere forumfolk på london-turen i går.. Eller var det så dårlig at ingen gidder skrive om det? ;-)

Jeg har flydd T/R AGP og dette er Overhode ikke dårlig. Som jeg skrev i Atc/reg tråden så er det meget gode seter i både eco og premium. Et crew av både Normenn, svensker og Thaier bejtente flyet. Blide og stolte over produktet de er en del av.

På returen i går fikk jeg sitte i premium, og syntes at setene var gode til meg på 182cm. Enig i at eco setene er litt mykere, og har god korsryggstøtte, men satt romslig og godt i premuim.

IFE er utmerket, og fungerer meget bra. Dog var det mange som ikke skjønte at leselyset skrus av og på via skjermen.

Det beste med flyet er faktisk at jeg har ikke fått flysyken, i form av tette bihuler og tungt hode. Dette er verdt mye for meg. Hadde jeg flydd disse 4 timene i en 737 hadde jeg hatt tungt og vondt hode, og det var det ikke nå. Flyet er meget bra!

Skal på ferie i dag, men skal få til en rapport, har mye bilder.

flott, høres fint ut :-) skal selv ned til AGP den 16 og hjem den 18 for å teste, i Premium begge veier, så er litt spent på egen erfaring. Skal prøve å få tatt en hel del bilder og skrevet ned noen kloke eller mindre kloke ord i tr-delen..

Back