Norwegian setter Dreamliner i flere ruter i Europa denne sommeren.

I følge Espen Andersen som har snakket med Kjos idag. Så skal disse 787 gå en blanding av short og long haul... Litt spesielt?

Kilde: Espen Anderesen

Hm. Hvordan kan dette se ut i praksis? :stir

Noe ala f.eks OSL - BKK - SIN og retur? Eller tenker å bruke de på spesielle high density ruter i Europa? F.eks OSL-CPH eller OSL-LGW?
 
Hm. Hvordan kan dette se ut i praksis? :stir

Noe ala f.eks OSL - BKK - SIN og retur? Eller tenker å bruke de på spesielle high density ruter i Europa? F.eks OSL-CPH eller OSL-LGW?

Ikke sikker det er så dumt. Fylle store fly i peak til High density ruter, kan jo være en måte å utnytte ledig kapasitet på. Kan jo bli ordentlig krøll med en 788 værfast på LGW, når det står 291 pax å venter på å komme til Florida.

Kanariholmene og Dubai blir vel for langt, og maskina blir borte for lenge?
 
Ikke sikker det er så dumt. Fylle store fly i peak til High density ruter, kan jo være en måte å utnytte ledig kapasitet på. Kan jo bli ordentlig krøll med en 788 værfast på LGW, når det står 291 pax å venter på å komme til Florida.

Kanariholmene og Dubai blir vel for langt, og maskina blir borte for lenge?

Kan vel forsåvidt bli værfast andre steder også. Men jeg skjønner tegninga.
 
Kan vel forsåvidt bli værfast andre steder også. Men jeg skjønner tegninga.

Poenget er : Jo flere korte leg, jo større sjanse for at det skjer noe som kan skape forsinkelser.
Skjelden man blir værfast på 36000fot på vei til BKK.
 
Tror nok det er noen år før man er der. Foreløpig vil nok 787'ene ha mer enn nok å gjøre på longhaul. Men på sikt vil de sikkert ha hull i rutetabellen som de kan fylle opp med en kortere rundtur. Men det er jo ikke noe nytt .. SAS gjorde jo det med 767 på tyngre Europaruter også. De hadde en periode to maskiner i 'full Europatrafikk' men har også variert dette.
 
Er ikke korte flyturen mere Crew trening. Det er vel nye piloter som skal ha X antall takeoff og landinger for å bli sertifisert på flytypen. Langruter gir ikke mye trening og alt for lite antall takeoff og landinger for å få godkjenning på typen. Autopiloten er den som jobber mest. Hvem tar det tekniske? Ikke mange flyteknikere med 787 sertifikat her eller andre plasser.
 
Er ikke korte flyturen mere Crew trening. Det er vel nye piloter som skal ha X antall takeoff og landinger for å bli sertifisert på flytypen. Langruter gir ikke mye trening og alt for lite antall takeoff og landinger for å få godkjenning på typen. Autopiloten er den som jobber mest. Hvem tar det tekniske? Ikke mange flyteknikere med 787 sertifikat her eller andre plasser.

Var det ikke slik at Boeing selv skulle stå for vedlikeholdet av B787 for Norwegian?
 
Flygingene i Europa er ren trening for crewet. Det er også samarbeid med Virgin for trening, så jeg antar de vil prøve å få til en del legs også? Ren gjetning fra min side, riktignok.
 
Var det ikke slik at Boeing selv skulle stå for vedlikeholdet av B787 for Norwegian?

DU har kjøpt 'Boeing Gold Care' for maskinene. Dette utføres av en rekke forskjellige verksteder rundt omkring i verden - bl.a. på Arlanda. (husker ikke navnet i farten).
Linjesjekker er ikke så komplisert, og krever bare et kortere sertifiseringskurs.
 
EI-LNA går som planlagt som første ruteflyvning for DY/DU. Den flyr i morgen tidlig til Malaga som DY1800.
Vi har minst ett forummedlem ombord, så vi får håpe på rapport.

Får håpe det går smertefritt og uten delay ..
 
Re: Re: Norwegian setter Dreamliner i flere ruter i Europa denne sommeren.

Den har hatt motortesting idag og det virker til at den er überklar for å starte i jobb!

Så på FB at en dame hadde fått seg en tur. Har de hatt gjester på motortesttur?
 
Får lage en oversikt over forumhoder som skal avgårde, når og hvor :-) se hvor mange som har benyttet seg av muligheten :-)
 
Er det bare du som 'kjører' widebodies hor Røros? :fly

De bruker meg som testkanin virker det som. :up:

Neida, men har flest fly på samvittigheten til JFK/BKK...så det ble sånn - og det er jo artig.
Lærer opp folk hver dag...så det kommer seg..! :)
 
Så på FB at en dame hadde fått seg en tur. Har de hatt gjester på motortesttur?

Sikkert samme person som sa til meg at han hadde fløyet Norwegian til Chicago i 2007? :colgate:

For mange er 737=787 selv om det kan virke ubegripelig.
 
Back
Top