Norwegian senker mobil ambisjonene

MartinL

ScanFlyer Dusty
Fra aftenposten.no

Ikke mobilskravling på Norwegian likevel.

Gladmelding til alle som fryktet høylytt mobilskvalder om bord på Norwegian-fly når selskapet åpner for mobilbruk blant passasjerene:

- Vi skal begrense mobilbruk til surfing på internett og sending og mottak av tekstmeldinger, sier direktør for IT og forretningsutvikling i Norwegian, Hans Petter Aanby, til Aftenposten.no.

Dermed begrenser lavprisselskapet sine mobilambisjoner noe. I utgangspunktet hadde selskapet lagt opp til ubegrenset mobilbruk fra sine seter ombord.

- Det er ut fra en forretningsmessig vurdering at vi i nå dropper muligheten for å foreta mobilsamtaler fra flyene. Tilbakemeldinger vi har fått går helt klart i retning av at behovet for å kunne snakke ikke er stort, men at folk gjerne vil surfe på internett, lese e-post og ha muligheten til å sende og motta tekstmeldinger. Og slik blir det, sier Aanby.

Aanby sier at selskapet håper å kunne starte utprøving av mobilbruk på flyene fra høsten av, og at ordningen skal kunne være på lufta i løpet av vinteren neste år.

- Vi kan ennå ikke si hva mobilbruk om bord vil koste. Men installeringen av mobilutstyr om bord på flyene skjer etter hvert som vi får våre nye Boeing 737 800 -maskiner. Dessuten skal utstyret også installeres i de flyene i vår nåværende flypark som vi skal kjøpe. I dag leier vi de fleste av disse flyene, sier Aanby.

Han sier at muligheten til også å snakke i mobiltelefon fra fly vil bli vurdert, dersom det senere skulle komme sterke krav om dette.

Dette hørtes bra ut! Jeg synes det er helt greit at de begrenser seg til sms når det gjelder mobil. Da slipper vi å høre folk prate i telefonen midt på natten når man fly long haul :)

Det vil vel si at prisen på SMS ut "surf" blir stiv det da , men med 3G så kan man altså alikevel ringe så da er man vel like langt ?

Vanvittig bra!!! Tusen takk Norwegian!!! Det lønner seg å si i fra...

Snakk om dobbel PR-effekt.

Først fleske til med full medieomtale om at de åpner for mobil, deretter full medieomtale om at de vil skåne folk, MEN tillate overpriset SMS og internett.

DY skal ha skryt for å ha gode PR-folk...

... Eller at de analyserte markede helt feil og heller lar passasjerene bare få SMS og internett tilgang pga. prisen det ville ha kostet. Så om de kan takke gode PR-folk er jeg ikke helt sikker på, snarere tvert imot. Love en ting og komme med noe annet, gir ikke akuratt god PR. bare se på andre aktører i Scandinavia...

Meget smart valg av DY! I mine oyne blir DY mye mer attraktivt med internet og SMS aksess

Helt enig... Håper trenden med å tilby mobildekning overalt nå begynner å snu...

hmm rart å legge forbud for mobilskravling... ...

For hva om det er to kompiser som sitter sammen i flyet og skravler.. er ikke detr like plagsom da ?

kanskje bedre å legge forbud å prate i flyet... bare sitte der og holde kjeft.. :rolleyes:

hmm rart å legge forbud for mobilskravling... ...

For hva om det er to kompiser som sitter sammen i flyet og skravler.. er ikke detr like plagsom da ?

kanskje bedre å legge forbud å prate i flyet... bare sitte der og holde kjeft.. :rolleyes:

typ vanlig kotyme i en del andre land. feks Japan blir det sett på som svært uhøflig å ha samtaler i mobiltelefon på offentlige transportmidler.

... og skal jeg være helt ærlig hvis jeg kan slippe å høre på sexlivet til de ved siden av meg, foran eller bak meg så er jeg glad for det. Jeg tror hvis du tenker ordentlig etter så forstår du det også. tom flytoget kjører jo sin kampanje med vanlig folkeskikk (noe som begynner å bli vanskeligere og vanskeligere for oss nordmenn) som bla omhandler mobilvett og det å ta hensyn til dine medpassasjerer.

Dersom Norwegian skal ha høye ambisjoner for seg selv og sine passasjerer, fortsetter de forbundet mot mobiltelefoner ombord.

Dersom Norwegian skal ha høye ambisjoner for seg selv og sine passasjerer, fortsetter de forbundet mot mobiltelefoner ombord.

Helt enig Flightdeck! Jeg reiser omtrent hver dag med flytoget, og irriterer meg grenseløst over folk som sitter på stillesonen, som ALLIKEVEL tar opp mobilen sin, skravler og prater i vei, uten hensyn til de andre.....

Det er på tide vi nordmenn lærer oss litt folkeskikk, samt å ta HENSYN! :)

hmmm... hvis to personer sitter sammen og prater... de kan prate om hva som helst... om konas orgasme feks.. hvorfor plager det dere ikke ??

men hvis det er mobilsamtale... så blir dere sterkt irritert over.....

:8:

det kan være ensomt og kjedelig å reise med fly alene...... så da kan mobil være en fint sosialt tidsfordriv... :)

er ikke det spennende å høre hva andre folk snakker om ?

eg er tunghørt .. og får som vanlig ikke med seg hva andre snakke om ... men eg får med meg på tegnspråk... da kan eg se hva andre sier på flere flere meters avstand.. :lol:

det kan være ensomt og kjedelig å reise med fly alene...... så da kan mobil være en fint sosialt tidsfordriv... :)

Nå har jeg reist mye med fly alene de siste årene, itillegg til at jeg får abstinenser hvis jeg er uten mobil, men når jeg er ombord i fly så savner jeg faktisk ikke mobilen

Back