Norwegian satser i Argentina - Solgt til JetSMART

Re: Norwegian satser i Argentina

I følge checkin.dk var belegget 75,8% i juni og 81,4% i juli
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Dette er vel ikke godt nytt for Norwegian. Man regner ned en statlig konkurs ganske snart og Norwegian bør snarest bakke- ut. Det ble lovløse tilstander i 2002 og kan godt bli det igjen.

Hva ville være fordelen ved å bakke ut nå, tenker du? Hva skulle man redde fra lovløshet, selve flyene?
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Hva ville være fordelen ved å bakke ut nå, tenker du? Hva skulle man redde fra lovløshet, selve flyene?

Hvis du leser artikkelen så kommer økonomien omlandet til å føre til at ingen har råd til å bruke penger på flyreiser. Flyene blir nok stående trygt på bakken
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Tror nok ikke flyene stopper, men hvis inntektene faller ned til et nivå som skader resten av firmaet, må man vurdere andre løsninger.

Men foreløpig er det vel mest spekulasjon...
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Nå er det ikke helt det samme, men United melder nå om vesentlig lavere etterspørsel til/fra Argentina, så legger derfor ned EWR-EZE fra slutten av oktober
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Nå er det ikke helt det samme, men United melder nå om vesentlig lavere etterspørsel til/fra Argentina, så legger derfor ned EWR-EZE fra slutten av oktober


De var kjapp på labben. Fram til og med juli ser pax-mengden totalt for United på EZE ut til å være nesten flat, bare et par prosent ned ift. juli 2018. Men klart, tallene kan jo skjule en skjevfordeling mellom Houston og New York-rutene.
 

Attachments

Last edited:
Re: Norwegian satser i Argentina

Da har de nye rutene til Jujuy og Ushaia blitt innviet. Dermed fikk Norwegian sin syvende og åttende rute i drift i løpet av det første driftsåret i landet. Vårsnø på bakken i Ushaia passer jo for et selskap som er vant til å fly i kalde strøk.
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Vårsnø på bakken i Ushaia passer jo for et selskap som er vant til å fly i kalde strøk.

Er virkelig Norwegian et selskap som er vant til å fly i kalde strøk?

På vinteren er det jo ofte Norwegian som snur og drar sørover, mens Widerøe og SAS lander på flyplassene i nord.
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Er virkelig Norwegian et selskap som er vant til å fly i kalde strøk?

På vinteren er det jo ofte Norwegian som snur og drar sørover, mens Widerøe og SAS lander på flyplassene i nord.

Nja, Norwegian pleier nesten alltid å dividere tilbake til OSL hvis de ikke kommer seg ned.
Mens du heller se SAS dividere til en annen flyplass i nærheten.

Norwegian gjør det for å få flyet rett ut i trafikk igjen, og ikke ender opp med store forsinkelser.
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Nja, Norwegian pleier nesten alltid å dividere tilbake til OSL hvis de ikke kommer seg ned.
Mens du heller se SAS dividere til en annen flyplass i nærheten.
Norwegian gjør det for å få flyet rett ut i trafikk igjen, og ikke ender opp med store forsinkelser.

Nja..det stemmer ikke. Diverter i de aller fleste tilfeller til nærmeste egnede flyplass.
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Med fare for å gå enda mer OT så pleier (pleide) Widerøe å diverte tilbake til OSL på BNN-OSL
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Norwegian har god kontroll på utviklingen i Argentina. Mens konkurrentene Flybondi og Jetsmart nå må forholde seg til nattestenging på EPA, kan Norwegian utnytte sene og tidlige avganger på AEP. NAA fyller riktignok færre seter enn Flybondi, men utnytter flyene bedre. Norwegian hadde gj.snittlig 192 bevegelser pr fly i sept mot Flybondis 150, og dette kommer altså til å bli verre for Flybondi når det nå er innført nattestenging på EPA fra 22 til 07.

https://datos.anac.gob.ar/estadisticas/article/137b9689-118c-408d-8189-5f3fdbfe47e2
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Da skjedde det som Norwegian nok ikke hadde trodd da de besluttet å satse i Argentina: Cristina Kirschner og peronistene tilbake i regjeringskontorene.
Skal bli spennende å se om dette vil medføre endringer i "arbeidsforholdene" for selskap av Norwegians type. Det kan vise seg å være mye verdt at man vektla god dialog med fagforeningene.

https://www.theguardian.com/world/2...fernandez-de-kirchner-returns-to-office-as-vp
 
Back
Top