Norwegian Reward

Opptjeningen endres også:
- 1 % CashPoints på LowFare-billetter (ned fra 2%)
- 2 % CashPoints på LowFare+-billetter (samme som før)
- 5 % CashPoints på Flex-billetter (ned fra 10%)

Og ikke minst:
Vær oppmerksom på at fordelene du har  i  Reward-profilen din 28. mars 2023 fortsatt vil være gyldige i minst ett år til, frem til  28. mars 2024.

Last edited:
Med andre ord høres dette ut som en totalt sett solid downgrade da? De setevalgene og halvering ac CP på flex er jo ikke spes best.

Last edited:
Med andre ord høres dette ut som en totalt sett solid downgrade da? De setevalgene og halvering ac CP på flex er jo ikke spes best.
Du burde jo vite at de fleste "forbedringer" ikke gjelder for kundene.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

Jah, hadde "bundet" meg til 12mnd med gratis setereservasjon.
Og etter 2mnd så er jeg plutselig bundet i 10mnd med gratis STANDARD setereservasjon....
Da er jo avtalen plutselig ikke verdt en drit.

Hva er vitsen med at vi som lojale kunder skal binde reward-avtaler når Norwegian kan endre den som de vil?

Snakket med en kundebehandler på chat som ikke såg helt problemet, men han ba meg sende mail for å spørre om å kunne oppheve bindingen.
Men jeg vil jo ikke oppheve den, jeg vil ha den avtalen jeg bindet meg til

Hva er vitsen med at vi som lojale kunder skal binde reward-avtaler når Norwegian kan endre den som de vil?
Det er en del av gamet og noe man aksepterer som del av vilkårene.

Norwegian Reward har rett til, når som helst og med minst en måneds varsel, å endre de eksisterende vilkårene og betingelsene, inkludert endre reglene for opptjening- og innløsing av CashPoints og fordeler.
https://no.norwegianreward.com/om-oss/medlemsbetingelser

På den annen side skrev Norwegian "Vær oppmerksom på at fordelene du har  i  Reward-profilen din 28. mars 2023 fortsatt vil være gyldige i minst ett år til, frem til  28. mars 2024." så det er jo det man evt må "ta dem på".

Ut over det er det vel ikke et selskap som ikke har justert (forbedret bort) ting i programmene sine, mer eller mindre uten forvarsel.

På den annen side skrev Norwegian "Vær oppmerksom på at fordelene du har  i  Reward-profilen din 28. mars 2023 fortsatt vil være gyldige i minst ett år til, frem til  28. mars 2024." så det er jo det man evt må "ta dem på".

Ja får se hva de svarer, de kunne i det minste kommunisert vilkårene mere tydlig. Og gitt kundene mulighet til å endre fordel når vilkårene endres.

De kunne jo endret det til at kundene som har denne fordelen må ha klovnenese på for å få gå ombord i flyet. Og jeg er da bundet til dette i 10mnd siden jeg valgte noe helt annet.

.

Hvor leser du denne setningen?

De svarte meg med at jeg kunne skrive hvilken fordel jeg ville bytte setereservasjon mot

Bank Norwegian-kortet: Ekstra opptjening i utlandet (var 1%) og for el-billading (var 2%) forsvinners og begge er tilbake til normal opptjening på 0,5%

Bank Norwegian-kortet: Ekstra opptjening i utlandet (var 1%) og for el-billading (var 2%) forsvinner og begge er tilbake til normal opptjening på 0,5%

Jeg har flere kort med ulike typer poeng- og cashbackopptjening, de siste dagene er det kommet flere meldinger om at disse reduseres fra nyttår. Jeg gjetter på at MasterCard og Visa kutter i bankenes andel av provisjonen brukerstedet betaler.

EU har begrenset kortselskapenes provisjoner til max 0,2 % for debetkort og 0,3 % for kredittkort. Det har vært vanlig med provisjonssatser på opptil 2-3 % for Visa og MC og enda litt høyere for mer obskure kort som AmEx og Diners.

Når vil kommer dit at brukerstedet ikke kan kreves for mer enn 0,3% av omsetningen er det ikke så mye igjen som kan bli til poeng, miles, cashback og status. Kortselskapene har utgifter til å drive systemene sine også, og dekke tap fra kortholdere som ikke kan gjøre opp for seg.

Og så tjener de selvsagt penger på renter på utestående, jeg vet ikke hvor stor del av businessen dette er. Jeg tror nok poengjunkies ikke er de som generer mest renteinntekter.

Last edited:
Bank Norwegian-kortet: Ekstra opptjening i utlandet (var 1%) og for el-billading (var 2%) forsvinners og begge er tilbake til normal opptjening på 0,5%
Nei, slik eg tolka er no ingen opptening (Cash - points) i utlandet eller for lading, men det blir 0,5% cashback viss ein brukar der.

Norwegian Reward kjører statusmatch mot EuroBonus Gold og Diamant, dog med noen betingelser:

https://e24.no/naeringsliv/i/PpgMl0/norwegian-vil-lokke-sas-kunder-med-snarvei-til-bonusnivaa

For å benytte «status match» må kundene fylle ut et skjema på Norwegian sine sider og dokumentere gull- eller diamantmedlemskap hos Eurobonus.
Etter godkjenning får kundene Norwegian Reward Priority i en prøveperiode på 60 dager. I løpet av denne perioden må man bestille og gjennomføre to flyvninger med Norwegian for å videreføre statusen til et helt år fra den datoen statusen ble godkjent.

Blir spennende å se om WF blir implementert i Reward snart. Skjer det snarlig, og helst under denne kampanjen, vil nok det lokke en del kunder over. Fra vinterprogrammet begynner jo og virkelig sammenflettingen av ruteprogrammene å skje, så da vil vi nok se at SK mister en del pax som isteden reiser på DY-WF-kombinasjon.

Jeg bruker Bank Norwegian Visa til alt innkjøp, og dette skal jo gi 0,5% cashpoints. Jeg klarer ikke å se at dette er tilfellet. Pussig nok når jeg sammenligner antall cashpoints med forbruk, så ender jeg opp med en prosent på 0,399. Skulle tro prosenten bare var 0,4. Noen andre som har regnet på det? Her er det ingen cashpoints for kjøp av flybilletter forresten.

Opptjeningen på dette kortet er blitt virkelig dårlig etter NOBA bank tok over.

Er det like dårlig opptjening på f.eks SAS Amex?

Back