• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian Reward

Ekstra baggasje gjennom Reward status, gjelder tydeligvis ikke hvis man reiser på Flex billett.

https://www.vg.no/nyheter/i/qPvbJL/...roner-for-bagasje-jeg-synes-den-er-litt-droey

For å kunne sjekke inn ytterligere to bagasjer bestilte han derfor Flex-billett, som inkluderer to ytterligere kolli.

– I mitt hode er 1 + 2 tre, sier Nilsen.

Men flyselskapet krevde at han betalte 2.430 kroner for den tredje bagasjen. Tur retur risikerte Nilsen å betale 4.860 kroner for den tredje bagasjen.
 
Leste den artikkelen og det der er noe av det rareste jeg har sett. Med SAS får man og i pose og sekk og det hadde ikke dalt meg inn at den tolkningen til DY er mulig. Er dette en fallgruve hos flere selskaper?
Fallgruve er det vel ikke, man må lese hva man får. Man velger selv statusfordel hos Norwgeian og der står det når man velger:
"Ta med en bagasje på opptil 23 kg uten kostnad på alle dine flyvninger." Har selv hatt den og det har aldri falt meg inn at dette er en ekstra bagasje.

Hos SAS står det "..ekstra bagasje basert på medlemsnivået deres..."
 
Merkelig lesning, og det Norwegians representanter sier til VG er jo bare svada. Enten bør de være ærlig på at Reward-fordelen ikke er så god som den fremstår, eller innrømme at de har vært inkonsistente i informasjonen de gir til kunde. Men uavhengig av det, hva tror de egentlig de tjener på å behandle en Reward-kunde slik?
 
Synes informasjonen de gir til kundene er ganske krystallklar. Det står ganske tydelig både under bestillingsprosessen og på reisedokumentene hva man har av total bagasje og andre fordeler. Fordeler presenteres alltid som «inkludert» på bestillingssammendraget på høyresiden, og til 0kr underveis i prosessen.

«Syteren», spør du meg, er en som enkelt og greit ikke har lest reisedokumentene sine godt nok.
 
Har det aldri vært snakk om noen form for Lounge tilgang for de med toppnivå på Reward?

Kanskje særlig på Gardermoen, men også andre steder i europa. Nå har jo Gardermoen fått en Norsk Lounge i tillegg til SAS sin, så der kunne de jo kjøpt seg inn.
 
Har det aldri vært snakk om noen form for Lounge tilgang for de med toppnivå på Reward?

Kanskje særlig på Gardermoen, men også andre steder i europa. Nå har jo Gardermoen fått en Norsk Lounge i tillegg til SAS sin, så der kunne de jo kjøpt seg inn.
Er lounge vanlig for LCCs da?
 
I et intervju i forbindelse med Q4-tallene sa vel Karlsen at de ser på mulighetene for lounge, spesielt på OSL.

Man kan vel og diskutere om norwegian lenger kan kategoriseres som en LCC. De har vel også selv uttalt at de har beveget seg litt bort fra den tradisjonelle LCC-modellen. Mtp at «alle» nettverksselskaper og har bevegd seg i retning LCC siden ingenting lenger er inkludert, er jo skillet mellom dem mindre.

Jeg vil i dag heller si at norwegian er et hybrid-selskap. Som vel AirBerlin og ble kategorisert som, til tross for at de vel (opprinnelig?) var et «typ» lavkostselskap.
 
Back
Top