Norwegian Reward

Av en eller annen grunn får jeg ikke cashpoint for kona (selv om det er jeg som betaler)?
Får beskjed av Norwegian at alle voksne som har billett i sitt navn må opprette en egen reward konto? Så teit..? Stemmer dette?
 
Av en eller annen grunn får jeg ikke cashpoint for kona (selv om det er jeg som betaler)?
Får beskjed av Norwegian at alle voksne som har billett i sitt navn må opprette en egen reward konto? Så teit..? Stemmer dette?

Jeg mener å huske at det ble endret slik Norwegain svarer ved siste "store oppgradering" av Norwegian Reward.
 
Nope.. Har mailet frem og tilbake med Norwegian, de avviser å overføre cashpoints til min konto selv om kona står på billetten. De opplyser om at hun må opprette en egen profil..
 
Ble attpåtil innført med tilbakevirkene kraft slik at jeg ble fratrukket poeng jeg allerede hadde opptjent på å booke for andre.
 
Nope.. Har mailet frem og tilbake med Norwegian, de avviser å overføre cashpoints til min konto selv om kona står på billetten. De opplyser om at hun må opprette en egen profil..

Hvis du booker med norwegians kredittkort får du poengene for bruk av kredittkortet, men poengene for selve reisen er personlig. Du kan fortsatt booke fra din profil, men du må legge inn hennes reward nr på hennes billett.
 
Ble attpåtil innført med tilbakevirkene kraft slik at jeg ble fratrukket poeng jeg allerede hadde opptjent på å booke for andre.

Jeg fikk beskjed fra Norwegians Chat i juni i fjor at det ikke skulle ha tilbakevirkende kraft, men jeg fikk aldri noen poeng allikevel. Surt, ettersom det også dreide seg om en 20 % fullfleksbonus ved bruk av Norwegian-kort ved bestilling. Men jeg løste dette så enkelt som at jeg etter slik svindel ikke gidder å bruke Norwegian-kortet og for den saks skyld heller ikke gidder å fly med dem mer enn jeg absolutt må.
 
Men.......
Er det andre bonus systemer som lar deg opptjene poeng for andre på din konto da ?
 
Men.......
Er det andre bonus systemer som lar deg opptjene poeng for andre på din konto da ?

Poenget er vel mindre at det ikke er noen andre systemer som tillater dette som at det har vært mulig med Norwegian, før de altså avviklet dette med tilbakevirkende kraft. De må gjerne avvikle slike ordninger, men å gjøre det med tilbakevirkende kraft blir litt for dumt etter min mening. Noe av mitt incentiv med å bestille to fullfleksbilletter med de i fjor, var nettopp løfte om 20 % ekstra cashpoints, som for begge reisendes vedkommende kunne krediteres min konto, før Norwegian plutselig innfører en ny ordning slik at dette ikke blir tilfelle allikevel. Når SAS slaktet Eurobonus i november 2014, så hadde de i det minste anstendighet nok til å kreditere reiser bestilt før slaktedato etter gammelt system.
 
Jeg har hatt en liten korrespondanse med Norwegian om at fordelene man opparbeider seg må legges til ved bestillingstidpunkt og ikke følger medlemsnummeret. Jeg har påpekt at dette er høyst uvanlig i de fleste bonusprogrammer, men jeg ble i prinsippet bedt om å ryke å reise. Norwegian brukte veldig lang tid på å svare og og kundeservice på facebook og Twitter kan ikke svare på noe om dette og nekter å ta det videre. På vanlig mail tar det flere uker å få et intetsigende svar om at vi vi ser på vårt program kontinuerlig og ber om at du respekter at det er som det er. Norwegian bør skjerpe seg, personer som får reiser gjennom jobb m.m. ellrt hvor det er brukt reisebyrå får jo ikke fordeler som fast-track og bagasje. Dette er direkte tøvete.
 
Personer som får reiser gjennom jobb m.m. ellrt hvor det er brukt reisebyrå får jo ikke fordeler som fast-track og bagasje. Dette er direkte tøvete.

Helt enig med deg at det er dårlig av Norwegian at man ikke kan legge til bonusnummer i ettertid og motta fordelene. Men det du skriver her stemmer jo ikke. Alle corporate avtaler med norwegian mottar fastrack, og bestiller du gjennom reisebyrå er det jo 2 bag inkludert pluss free seating.
 
Etter i underkant av 30 eposter til Norwegian Reward og Talkmore fikk jeg i går endelig mine 2000 cashpoints fra jukekalenderkampanjen. Talkmore har vært til god hjelp hele tiden, mens Norwegians kundeservice har vært, mildt sagt, elendig. Copy & Paste standardsvar hele veien, ingen som har satt seg inn i saken, og flere ganger ingen respons i det hele tatt. De unngikk rett og slett å svare på mine spørsmål.

Enden på visa er at Talkmore gir meg gavekort på 2x1000 cashpoints, og at jeg har fått et negativt inntrykk av Norwegian Reward. Takke meg til Eurobonus.
 
Helt enig med deg at det er dårlig av Norwegian at man ikke kan legge til bonusnummer i ettertid og motta fordelene. Men det du skriver her stemmer jo ikke. Alle corporate avtaler med norwegian mottar fastrack, og bestiller du gjennom reisebyrå er det jo 2 bag inkludert pluss free seating.



Alle bedrifter har vel ikke corporate avtaler. Jeg mente også hvis privatpersoner bestiller gjennom et reisebyrå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har en flyreise i morgen som jeg ikke får vært med på og lurer på hva som er smartest hvis jeg skal ha noe som helst sjanse for å få den godskrevet i rewardprogrammet. Bør jeg sjekke inn i appen eller har ikke det noe å si for om den blir tellende? De roper meg vel ikke opp så lenge jeg ikke har gått gjennom sikkerhetskontrollen?
 
Jeg har en flyreise i morgen som jeg ikke får vært med på og lurer på hva som er smartest hvis jeg skal ha noe som helst sjanse for å få den godskrevet i rewardprogrammet. Bør jeg sjekke inn i appen eller har ikke det noe å si for om den blir tellende? De roper meg vel ikke opp så lenge jeg ikke har gått gjennom sikkerhetskontrollen?

Du får ikke flighten registrert i rewardprogrammet hvis du ikke møter opp til avgang. Hvis du sjekker inn på mobil, havner du i en egen "sjekket inn via mobil"-liste i Altea. Siden OSL er en "stille lufthavn" blir ikke ropt opp. Men, det skal sies at du lager en del ekstra arbeid for dem i gaten. Personlig roper jeg alltid opp pax som har sjekket inn, uavhengig om det er via mobil eller skranke. Skal nevnes at jeg ikke jobber på OSL da;)

Vi har ikke noe system som sjekker om du har vært igjennom sikkerhetskontrollen. Grunnen til at du piper billetten din der, er for å sjekke at du har et gyldig reisedokument.
 
Du får ikke flighten registrert i rewardprogrammet hvis du ikke møter opp til avgang. Hvis du sjekker inn på mobil, havner du i en egen "sjekket inn via mobil"-liste i Altea. Siden OSL er en "stille lufthavn" blir ikke ropt opp. Men, det skal sies at du lager en del ekstra arbeid for dem i gaten. Personlig roper jeg alltid opp pax som har sjekket inn, uavhengig om det er via mobil eller skranke. Skal nevnes at jeg ikke jobber på OSL da;)

Vi har ikke noe system som sjekker om du har vært igjennom sikkerhetskontrollen. Grunnen til at du piper billetten din der, er for å sjekke at du har et gyldig reisedokument.

Takk for svar. Har ingen forventninger om det, men er ganske sikker på at jeg leste om en på insideflyer som hadde fått det her om dagen :)
 
I utgangspunktet er vel poengopptjening knyttet til at kupongen på billetten endres til flown; altså ville jeg ikke hatt store forhåpninger...
 
2 dager har gått siden flighten og ingenting har skjedd, oppdaterer hvis det endrer seg.

Har en uflydd flight selv fra søndag, ikke fått den...så den kommer nok ikke :) Før funka de å bestille en 199 for å telle uflydde turer...men ikke nå lenger.
 
Back
Top