Norwegian pøser på med Classic i nord

Re: Norwegian pøser på med Classic i nord

Hm, så det var en glipp da jeg fløy OSL-SVG-OSL med 737NG nå for et par dager siden? :)

Da må det ha vært flere glipper, for når jeg fløy til Stavanger helga for halvannen uke, fikk jeg 737NG begge veier :-)

Da må det ha vært flere glipper, for når jeg fløy til Stavanger helga for halvannen uke, fikk jeg 737NG begge veier :-)

Selvsagt! My point: lite sannsynlig at det ligger en konspirasjon bak hvor de sender CL og NG. De flyr for å tjene penger. Punktum!

Men når det er sagt så mente jeg at SAS flyr mye CL på SVG-BGO, og også innimellom til OSL uten at jeg bygger dette på vitenskapelig statistikk. Og at også DY flyr CL der det passer dem, også til byer i sør som SVG. Det forekommer gjennom hele året, ergo. hele året, ikke bare unntaksvis, men regelmessig. Nord-Norge er på ingen måte overrepresentert når det gjelder CL i forhold til resten av Norge, men muligens i forhold til hva de er vant med ellers i året og i så fall skal jeg la denne diskusjonen gå sin gang.. :)

Last edited:

Helt klart mye dårlig vær her i landet nå

agurk.jpg

Har problemer med å skille SAS sine gamle og nye fly. Hos DY er det derimot som dag og natt. Og når jeg de siste gangen har sett DYs 737-300 parkert på Vigra har jeg vært glad for at jeg har valgt SAS...:)

Agurker er for øvrig fine saker om sommeren. Det er for øvrig mer vann i agurken enn i havet. ;)

I morgen går 5 av 7 med NG ...

Er det virkelig noen som tror at det ligger annet enn finansielle/operasjonstekniske årsaker til grunn for valg av materiell på en rutestrekning .... ? :rolleyes:

Det var da svert da.

Denne ruta er DY392/DY393, og flys to ganger per uke; søndag og torsdag. Første turen gikk søndag 24. juni med LN-DYU, altså en -800. Ruten har nå vært trafikkert 8 ganger. Seks av turene er opererert med 737-300. Sist torsdag ble den for andre gang fløyet med en -800; LN-DYC. Faktasjekk, herr Grindstein

Min uttalese var basert på de opplysningene som framkommer i den artikkelen jeg viste til. At DY ikke har gjort det som de sier i artikkelen er da ikke min feil.

Faktasjekk 2 til Grindstein...

Nå har jeg sjekket siste 3 ukene og å si sas flyr med halvfulle fly er i bestefall løgn. På de (20 avg) jeg har sjekket har det vært fullt.

Hva Norwegian flyr med, og om de flyr med fulle eller halvfulle fly har jeg ingen grunnlag for å uttale meg om.

Jeg har ikke sagt med et ord at dette var status på nåværende tidspunkt, men at situasjonen har vert slik tidligere. Jeg har ikke tilgang på data som gir meg oversikt for bookingene de siste tre uker. Og verken jeg eller lillebror har flyd denne ruta i nevnte periode. Vær så vennlig å ro ned tarmtottene, og ikke gå i strupen med en gang om dere har nyere og bedre data en de opplysningene jeg har hatt tilgang til.

Det var da svert da.

Min uttalese var basert på de opplysningene som framkommer i den artikkelen jeg viste til. At DY ikke har gjort det som de sier i artikkelen er da ikke min feil.

Jeg har ikke sagt med et ord at dette var status på nåværende tidspunkt, men at situasjonen har vert slik tidligere. Jeg har ikke tilgang på data som gir meg oversikt for bookingene de siste tre uker. Og verken jeg eller lillebror har flyd denne ruta i nevnte periode. Vær så vennlig å ro ned tarmtottene, og ikke gå i strupen med en gang om dere har nyere og bedre data en de opplysningene jeg har hatt tilgang til.

Tarmtottene mine er helt fine og rolige de. Men en må da få lov til å komme med fakta når du bare kommer med påstander, eller hva ?
Og om du føler at det er å gå i strupen på deg bare for at jeg kommer med fakta, javel da beklager jeg det.

Det var da svert da.

Moralen er: Ikke ta pressens 'fakta' for god fisk ..... ;)

Tror nok mange hadde hatt godt av en tur bak kulissene hos et selskap, så ser de kanskje det store bildet.

Fortsatt god sommer

Jeg hadde ikke trodd at mine observasjoner den siste måneden ville engasjere så voldsomt. Så har jeg har banket et hull i den seiglivete myten om at NAX bare har nye fly; mange av mine arbeidskollegaer og "kretsen rundt meg" har denne klippetroen. En regnvåt ferie er en fin tid til å rokke med en slik tro :)

Jeg er selvfølgelig klar over at flymaskinene ikke sendes rundt i hytt og pine, men at flåten skal forsøkes brukt mest mulig effektivt. Men det er jo interessant å kunne påvise at en bevisst styring kan gi slike tilfeldige utslag som vi har sett her. Litt overraskende var kanskje et par, tre kommentarer ;)

I morgen går 5 av 7 med NG ...

Er det virkelig noen som tror at det ligger annet enn finansielle/operasjonstekniske årsaker til grunn for valg av materiell på en rutestrekning .... ? :rolleyes:

"Nei" er vel det korte svaret, dog kun gjeldende for min egen del. Jeg tenkte at det kanskje kunne være interessant å diskutere nettopp de finansielle årsakene, og da slik at folk som vet noe om saken (og som ikke er forhindret av arb.givers taushetsplikt) kunne belyse situasjonen. Går eksempelvis DY381 konstant med lavt belegg slik at DY ihvertfall ikke gidder å kaste bort en -800 på ruta e.l.?

Dessverre forsvant hele tråden ned i halvparanoide forestillinger, umiddelbart møtt med herlig sarkasme fra folk som sitter på absolutt hele sannheten, men som er forhindret fra å utdype.

God sommer!

Folk tror mye rart om så mangt. Så. Ja.

737-300: ser denne også har fått vinger med spoiler på tuppene. Er vel oppgradert da? :) Kjørte en slik fra CPH til OSL onsdag kveld. Den hadde også helt åpent foran ved rad 1A-C. Så du satt rett imot crewet.

DY's fire 'egne' -300'er har hatt winglets lenge.

Back