Cockpitview
ScanFlyer Gold
Det er vel få som er uenig i at Norwegian sine forsinkelser ikke er bra og at håndteringen kunne vært bedre. Derimot vil dette kunne føre til tilsvarende rett til konpensasjon hos andre selskaper. Dessuten vil jo denne saken kunne gi en helt ny næring av selskap som tar saken til de reisende, noe jeg selv tror vil bli svært håpløst.
Sett at Airbus må grounde alle A350 etter at de første flyene er levert på grunn av alvorlige hendelser. SAS har lansert 4 nye destinasjoner som følge av utvidet flåte og har 2.000 daglige berørte pax. Et stort antall selskap er berørt og alt av ekstra materiell er hyret inn over hele verden for å erstatte A350 i tiden frem til det er på vingene.
Ombooking gir noe fleksibillitet, men de reisende bruker lenger tid og kommer senere frem, noe som automatisk gir rett til kompensasjon. Seter er også vanskelig å oppdrive og prisene går himmelhøyt på grunn av høy etterspørsel.
De fleste ville i utgangspunktet akseptert dette, men ny etablerte selskap tar kontakt med deg og overbeviser deg om st du her lett kan øke ferie budsjettet.
De tar saken og det eneste du behøver å gjøre er å godkjenne at de selv tar 30% av erstatnings beløpet. Dette øker antall krav voldsomt.
Da kan jeg garantere at mange av de mest skadefryde over denne saken vil se sin egen hale tygget helt av!
Derfor tror jeg ikke st de fleste egentlig skjønner hva dette dreier seg om. Skadefryd over at Norwegian har tryna, blinder konsekvensene for dems egen del.
Sett at Airbus må grounde alle A350 etter at de første flyene er levert på grunn av alvorlige hendelser. SAS har lansert 4 nye destinasjoner som følge av utvidet flåte og har 2.000 daglige berørte pax. Et stort antall selskap er berørt og alt av ekstra materiell er hyret inn over hele verden for å erstatte A350 i tiden frem til det er på vingene.
Ombooking gir noe fleksibillitet, men de reisende bruker lenger tid og kommer senere frem, noe som automatisk gir rett til kompensasjon. Seter er også vanskelig å oppdrive og prisene går himmelhøyt på grunn av høy etterspørsel.
De fleste ville i utgangspunktet akseptert dette, men ny etablerte selskap tar kontakt med deg og overbeviser deg om st du her lett kan øke ferie budsjettet.
De tar saken og det eneste du behøver å gjøre er å godkjenne at de selv tar 30% av erstatnings beløpet. Dette øker antall krav voldsomt.
Da kan jeg garantere at mange av de mest skadefryde over denne saken vil se sin egen hale tygget helt av!
Derfor tror jeg ikke st de fleste egentlig skjønner hva dette dreier seg om. Skadefryd over at Norwegian har tryna, blinder konsekvensene for dems egen del.
Last edited: