Fokuset mitt her var på det tekniske aspektet (ikke foreldelsessaken)Blir litt o/t. Men unnnskyld meg, dette blir bare helt på trynet.
At en skal kunne legge frem en klage 6 år etter at skaden er skjedd.....

Fokuset mitt her var på det tekniske aspektet (ikke foreldelsessaken)Blir litt o/t. Men unnnskyld meg, dette blir bare helt på trynet.
At en skal kunne legge frem en klage 6 år etter at skaden er skjedd.....
Fokuset mitt her var på det tekniske aspektet (ikke foreldelsessaken)![]()
Lavprisselskapet Norwegian gir etter for krav i en erstatningssak som fire passasjerer, som ble 16 timer forsinket på en flyvning til Bangkok, anla mot selskapet.
Under vintern drevs en serie rättsfall med hjälp av Travel Right Services, TRS och advokaten Stephan Eriksson. Ett av dem gällde en flygning till Bangkok 2014 och gick till förlikning där familjen i fråga fick sammanlagt 22 000 kronor i ersättning, efter avdrag för advokatkostnader på 25 procent. Erfarenheterna från Bangkokresan hindrade dock inte samma familj från att åter boka in sig hos Norwegian, denna gång för en resa till Los Angeles dit hela familjen på två vuxna och tre barn skulle resa den 30 april i år.
– Tyvärr blev denna flight försenad cirka sex timmar och det meddelade vi alla passagerare dagen innan avresa så att de inte behövde åka till Arlanda i onödan. Dessutom erbjöds alla passagerare gratis ombokning till senare datum eller att avboka resan och få pengarna tillbaka, säger Charlotte Holmbergh Jacobsson, informationschef på Norwegian.
Väl ute på Arlanda igen och i väntan på avgång hade kvinnan i familjen med sig en pärm med utförliga uppgifter om hur det går till att begära ersättning av flygbolag vid förseningar. Med hjälp av den ”signade jag upp 25 passagerare, 100% hitrate”, enligt egna uppgifter från kvinnan i fråga och som Flygtorget har tagit del av.
Ombord under flygningen till Los Angeles fortsatte arbetet med pärmen: ”På planet pratade jag med de som satt närmast men började sedan skicka runt pärmen. Hade skrivit ”Pass on to next passenger or leave to passenger at seat15B + mitt namn. Den åkte tillbaka till min stol med jämna mellanrum och jag gick ut igen. Senaste jag kollade var det ca 60 signups, sedan gick den en vända i hela bakre planet. Borde därefter legat på +80 signups.”
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.