Norwegian - (Nye) IC ruter

I dag er Check In lei seg siden DY IC reduserer på CPH og Nordens største største lufthavn blir forbigått av ARN og OSL mht DY IC.

http://www.check-in.dk/flere-norwegian-langdistanceruter-stockholm-oslo/

DY har strengt talt nesten utelukkende redusert på CPH siden oppstarten (med unntak av nylanseringer) men det har vært motsatte tilfeller ved ARN og OSL.

Dakar Check In..

Snart må CPH forstå, at prisniveauet betyder noget. Og sammenligningsgrundlaget er ikke Amsterdam og Frankfurt.
 
Snart må CPH forstå, at prisniveauet betyder noget. Og sammenligningsgrundlaget er ikke Amsterdam og Frankfurt.

Det kan du si, men så må en også tenke på relaterte støtteordninger som også er en del av totaløkonomien. Og ikke minst så handler det om markedsgrunnlaget og hvor stor konkurransen er.
 
Håper på det. Det er ofte dyrt å reise til Sør Amerika. Håper på bedre priser nå :) De skal også muligens starte med innenriks til Cordoba. samt Santiago de Chile.

I så fald vil det være i direkte modstrid med, hvad Kjos tidligere har sagt om, at det ikke giver mening at flyve til Søramerika fra de skandinaviske hovedstæder. Der er vel et marked fra Spanien.

Mon ikke snarere, at der kan være tale om Madrid/Barcelona og London? Det er vel mere realistisk.
 
Mon ikke snarere, at der kan være tale om Madrid/Barcelona og London? Det er vel mere realistisk.

http://www.bloomberg.com/news/artic...uenos-aires-as-150-transatlantic-tickets-loom

Norwegian Air Shuttle ASA is evaluating plans for a base in Buenos Aires with flights from cities including Oslo, London, Paris, Madrid and Barcelona as the next phase of its long-haul, low-cost expansion strategy.

Kjos said he’s also speaking with authorities in Chilean capital Santiago about possible routes there, though is less keen on entering the Brazilian market.

Low-cost operations on short-haul routes, in which Norwegian specializes, require intensive timetables to make money and the CEO said planes would need to be in the air 18 or 19 hours a day for the long-haul model to work. That might mean the introduction of connecting or multi-leg fights such as India and South Africa to the Americas via Europe.
 
Konkret hvilke nye ruter startes nå som den nye -LNL maskinen er i drift? Eller er det økning på eksisterende ruter?
 
http://www.bloomberg.com/news/artic...uenos-aires-as-150-transatlantic-tickets-loom

Norwegian Air Shuttle ASA is evaluating plans for a base in Buenos Aires with flights from cities including Oslo, London, Paris, Madrid and Barcelona as the next phase of its long-haul, low-cost expansion strategy.

Kjos said he’s also speaking with authorities in Chilean capital Santiago about possible routes there, though is less keen on entering the Brazilian market.

Low-cost operations on short-haul routes, in which Norwegian specializes, require intensive timetables to make money and the CEO said planes would need to be in the air 18 or 19 hours a day for the long-haul model to work. That might mean the introduction of connecting or multi-leg fights such as India and South Africa to the Americas via Europe.

Tøft. Santiago har jeg tro på. Ser prisene dit er skyhøye for premiumbilletter. Det gjelder vel delvis Buenos Aires også, men ikke i samme grad. Business fra Oslo ligger jevnt over 30k i Club World med BA til Santiago. EZE kan man finne ned i 17-20k på enkelte datoer hvilket tyder på relativt lite load. Men allikevel ofte over 30k der også. Har fulgt med en del på prisene i høst.
 
DY 7101/7102 Oslo-Las Vegas t/r hadde sin første rundtur i går, og kom tilbake i formiddag.


Men det kan se ut som at de har sluttet å fly Oslo-Oakland nonstop, og at man må bytte fly enten på Arlanda eller på Gatwick.

Oslo-Boston ser også ut til å ha blitt skrinlagt, eller mao tilbys via andre flyplasser.

Oslo-Bangkok er oppgradert til 3x pr uke, og i dag flyr for første gang LN-LNH som DY 7201 "vinge mot vinge" med TG 955 over Russland..

LAX har blitt 2x pr uke med et fly som går LAX-OSL-LAX ser det ut som, DY 7082/7081

DY 7031 FLL skal fly mandag og onsdag og DY 7051 MCO fortsetter som før på torsdag.

JFK går som før, 4x pr uke

Så langt jeg har kommet utfra et lite søk på Flyradar og på norwegian.com om rutetider etter 30.oktober.
 
Oakland og Boston er vel sommerruter fra OSL

Ellers fikk Vegas-maskinen dusj av brannbilene i går, så de måtte ut som sprute to ganger i går (Cargolux senere på dagen)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Slutter ikke Osl-Vegas i april 2017 og blir kun sesong rute.
Noe med at 787-800 (900) Rolls Royes moterene ikke tåler over 40 grader.
 
Egen tråd om dette, men LAS er 'hot and high' og DY vil ikke risikere å måtte blokkere seter eller hive av folk for å komme hjem uten stopp. Marginene er ikke større enn man ikke vil satse på dette.
 
Visstnok så er Oslo-Singapore en mulighet neste år

Norwegian utvider markedet sitt hele tiden, og arbeider nå med å legge til rette for oppstart av en direkterute fra Oslo til Singapore, etter det Aftenposten kjenner til.

Selskapet planlegger to avganger i uken fra etter sommerferien 2017.

Ruten skal flys i kombinasjon med en annen by i Europa.

Kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik sier at hun ikke vil kommentere Aftenpostens opplysninger, men sier at selskapet jobber med flere konkrete ruteplaner.

– Vi får inn mange nye langdistansefly i månedene fremover, men et ruteopplegg er et møysommelig arbeid som ikke er klart før alt er klart. Derfor vil jeg ikke kommentere våre planer på annen måte enn å si at vi svært gjerne vil involvere ruter til Oslo Lufthavn i våre fremtidige planer, sier Skånvik.

http://www.aftenposten.no/okonomi/D...nterkontinentale-rutene-fra-Oslo-609581b.html
 
Her kommer Ch-Aviation med noen steder NAI kikker på ....
Of its first six MAX jets, due to arrive from Boeing (BOE, Chicago O'Hare) during the second quarter of next year, Norwegian will likely base at least four in the Greater New York City area and the Greater Boston area next year with Newburgh and Providence strong contenders. The carrier is also considering transatlantic operations from Portsmouth and Hartford Bradley.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/51439-norwegian-to-open-more-us-european-bases-in-2017
 
Nuvel .. flere av disse stedene mangler FIS-tjenester og kan kun betjenes fra flyplasser med preclearence.
 
Nuvel .. flere av disse stedene mangler FIS-tjenester og kan kun betjenes fra flyplasser med preclearence.

Jeg stoler minimalt på rykter om hvor Norwegia skal etablere seg, men hva skal til for å etablere toll- og immigrasjon på en flyplass?

Å etablere seg på Portsmouth Worldwide (!!!) Airport med ruter kun Shannon og Dublin virker ikke som noen spesielt god ide, men det kan muligens komme nok preclearane i Europa etterhvert. Muligens. Kanskje.
 
Ikke sikkert at det kommer så mange ruter med det første da, de 5 neste 787 som kommer er allerede "booket" til å øke frekvenser på LGW/CDG, samt starte opp BCN. Da har vi 4 igjen (9 787 neste år), øke frekvens på eksisterende fra OSL/CPH/ARN?
 
Back
Top