Skulle de ikke starte long haul fra Paris også ? Hva skjedde med det ?
Har aldri vært bekreftet av Norwegian.
Skulle de ikke starte long haul fra Paris også ? Hva skjedde med det ?
Har aldri vært bekreftet av Norwegian.
27MAR2015
Norwegian Long Haul (DU, Oslo Gardermoen) has selected Paris Orly as its next longhaul base Tore Østby, the director of investor relations for parent Norwegian (DY, Oslo Gardermoen), has disclosed.
Det har nettopp vært en tread vedrørende dette temaet på airliners.net og der mener de at Norwegian vil ha problemer med å få slots ...
http://www.ch-aviation.com/portal/ne...to-set-up-bases-in-paris-barcelona
Men så har vi ikke hørt noe mer ...
Det har nettopp vært en tread vedrørende dette temaet på airliners.net og der mener de at Norwegian vil ha problemer med å få slots ...
Norwegian dropper trolig USA-rute
Norwegian må sette en ny rute til USA «på vent» fordi flyselskapet ikke får nødvendig avklaring fra amerikanske myndigheter.
Fagforeninger i amerikanske flyselskaper som Delta og American Airlines hindrer behandling av Norwegian Air UKs søknad til Department of Transportation om å bruke britiske avtaler, inkludert «Open Skies».
- Vi får ikke piloter og kabinansatte hvis vi ikke betaler markedslønn. Det er bare så dumt at de prøver å styre britisk arbeidsmarkedslovgivning, sier konsernsjef Bjørn Kjos i Norwegian Air Shuttle til avisen.
Fagforeningene viser til at Norwegian vil undergrave inneværende lønnsbetingelser for mannskap.
Klagen støttes av SAS og Air France-KLM, skriver The Sunday Times søndag.
Så Boston er udskudt? Gælder dette for alle afgange, eller kun dem til/fra London?
Norwegians langruter fra CPH har siden åbningen i november 2013 haft 500.000 passagerer:
http://www.takeoff.dk/en-halv-million-med-norwegians-langruter/
Dine belægningstal er interessante, men vi mangler information om, hvilken pris billetterne er solgt til![]()
Viktig informasjon for passasjerer som reiser mellom København og St. Croix
Vi vil gjøre et stopp i San Juan for å fylle drivstoff. Under dette stoppet må passasjerene hente ut bagasjen, og passere USA sin toll- og grensekontroll. Dette er kun et teknisk stopp, og det er dessverre ikke mulig å dele opp reisen slik at denne inkluderer opphold i San Juan. Vi selger ikke billetter mellom St. Croix og San Juan.
Är inte båda del av amerikansk territorium? Då blir väl resan emellan en inrikes resa.Hva er årsaken til dette? Det virker for meg fryktelig ulogisk å fly rett til Puerto Rico og deretter fly en hel Dreamliner for hele 15 minutter?
På veien tilbake, flyr de direkte uten mellomlanding.
Hva er årsaken til dette? Det virker for meg fryktelig ulogisk å fly rett til Puerto Rico og deretter fly en hel Dreamliner for hele 15 minutter?
På veien tilbake, flyr de direkte uten mellomlanding.
Den 27.Jan kom det tilsvarende positiv overraskelse til reisende nr. 750.000 fra OSL.
http://www.hangar.no/750-000-pa-langrutene-til-norwegian-fra-osl-i-2015/
Vil tro at ARN også runder samme tall om ikke lenge.
Dette gir også noen indikasjoner på hvordan fyllingsgraden til Norwegian ser ut på de interkontinentale rutene.
Basert på programmene Norwegian selv har presentert for sommer/vinter og oppstarter gjennom sine egne pressemeldinger, så skal det pr DD være gjennomført følgende rotasjoner:
ARN: 1488
OSL: 1444
CPH: 1082
I grove trekk gir det et snitt belegg på følgende:
OSL: 259pax pr flight 89% load
CPH: 231pax pr flight 79% load
ARN: (foreligger ingen pax tall)
Dette må jo sies å være meget bra og gir samtidig en indikasjon på at Norwegian kan forsvare å benytte 787-900 på utvalgte destinasjoner også fra Skandinavia.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.