Norwegian - (Nye) IC ruter

Har aldri vært bekreftet av Norwegian.




27MAR2015


Norwegian Long Haul (DU, Oslo Gardermoen) has selected Paris Orly as its next longhaul base Tore Østby, the director of investor relations for parent Norwegian (DY, Oslo Gardermoen), has disclosed.


http://www.ch-aviation.com/portal/ne...to-set-up-bases-in-paris-barcelona



Men så har vi ikke hørt noe mer ...


Det har nettopp vært en tread vedrørende dette temaet på airliners.net og der mener de at Norwegian vil ha problemer med å få slots ...
 
Med London-San Francisco og økning på London-Los Angeles til 5 ukentlige så har Norwegian fylt opp sin 10. Dreamliner så da blir det vel neppe nye ruter før 3. Kvartal 2016. Men de presenterer gjerne nye ruter 6-10 måneder før så kommer nok noe nytt allerede 1. Kvartal 2016:-)
 
Last edited:
Norwegian skal ha reservert slots på Orly til sommeren for 6 ukentlige Orly-Los Angeles .. Dette iflg den vandrende armener ...
 
Norwegian dropper trolig USA-rute


Norwegian må sette en ny rute til USA «på vent» fordi flyselskapet ikke får nødvendig avklaring fra amerikanske myndigheter.

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2016/01/25/1628/Norwegian/norwegian-dropper-trolig-usarute


Fagforeninger i amerikanske flyselskaper som Delta og American Airlines hindrer behandling av Norwegian Air UKs søknad til Department of Transportation om å bruke britiske avtaler, inkludert «Open Skies».
- Vi får ikke piloter og kabinansatte hvis vi ikke betaler markedslønn. Det er bare så dumt at de prøver å styre britisk arbeidsmarkedslovgivning, sier konsernsjef Bjørn Kjos i Norwegian Air Shuttle til avisen.

Fagforeningene viser til at Norwegian vil undergrave inneværende lønnsbetingelser for mannskap.

Klagen støttes av SAS og Air France-KLM, skriver The Sunday Times søndag.


http://www.dn.no/nyheter/finans/2016/01/25/0818/Luftfart/angriper-norwegians-usadrm
 
Dette er jo som en irsk innenriksrute og regne, og dette er klart taktisk for å prøve å engasjere politikere og opinion. Hadde DY virkelig ønsket å operere ruten, kunne dette godt vært gjort med NAX materiell ...
 
Norwegians langruter fra CPH har siden åbningen i november 2013 haft 500.000 passagerer:

http://www.takeoff.dk/en-halv-million-med-norwegians-langruter/

Den 27.Jan kom det tilsvarende positiv overraskelse til reisende nr. 750.000 fra OSL.
http://www.hangar.no/750-000-pa-langrutene-til-norwegian-fra-osl-i-2015/


Vil tro at ARN også runder samme tall om ikke lenge.

Dette gir også noen indikasjoner på hvordan fyllingsgraden til Norwegian ser ut på de interkontinentale rutene.

Basert på programmene Norwegian selv har presentert for sommer/vinter og oppstarter gjennom sine egne pressemeldinger, så skal det pr DD være gjennomført følgende rotasjoner:

ARN: 1488
OSL: 1444
CPH: 1082

I grove trekk gir det et snitt belegg på følgende:
OSL: 259pax pr flight 89% load
CPH: 231pax pr flight 79% load
ARN: (foreligger ingen pax tall)

Dette må jo sies å være meget bra og gir samtidig en indikasjon på at Norwegian kan forsvare å benytte 787-900 på utvalgte destinasjoner også fra Skandinavia.
 
Last edited:
Arlanda nåede 750.000 passagerer d. 21. januar i år.

Dine belægningstal er interessante, men vi mangler information om, hvilken pris billetterne er solgt til ;)
 
Dine belægningstal er interessante, men vi mangler information om, hvilken pris billetterne er solgt til ;)

Hehe, det får vi nok aldri vite ThomasB, men vi får jo trøste oss med at Norwegian rapporterer om en profitabel interkontinental operasjon, så jeg er sikker på at de tjener gode penger fra alle de skandinaviske hovedflyplassene. Ruter som ikke går godt, vil nok forsvinne meget fort:)
 
Viktig informasjon for passasjerer som reiser mellom København og St. Croix
Vi vil gjøre et stopp i San Juan for å fylle drivstoff. Under dette stoppet må passasjerene hente ut bagasjen, og passere USA sin toll- og grensekontroll. Dette er kun et teknisk stopp, og det er dessverre ikke mulig å dele opp reisen slik at denne inkluderer opphold i San Juan. Vi selger ikke billetter mellom St. Croix og San Juan.


Hva er årsaken til dette? Det virker for meg fryktelig ulogisk å fly rett til Puerto Rico og deretter fly en hel Dreamliner for hele 15 minutter?
På veien tilbake, flyr de direkte uten mellomlanding.
 

Attachments

  • Skjermbilde 2016-01-29 kl. 08.51.13.jpg
    Skjermbilde 2016-01-29 kl. 08.51.13.jpg
    57.8 KB · Views: 1,079
Hva er årsaken til dette? Det virker for meg fryktelig ulogisk å fly rett til Puerto Rico og deretter fly en hel Dreamliner for hele 15 minutter?
På veien tilbake, flyr de direkte uten mellomlanding.
Är inte båda del av amerikansk territorium? Då blir väl resan emellan en inrikes resa.
 
Hva er årsaken til dette? Det virker for meg fryktelig ulogisk å fly rett til Puerto Rico og deretter fly en hel Dreamliner for hele 15 minutter?
På veien tilbake, flyr de direkte uten mellomlanding.

Kan vel være fordi St. Croix ikkje har immigrasjon(?)
 
Den info giver ingen mening. Det er da ikke et teknisk stop de selger billetter til san juan og st croix hver for sig... men ja de må gå i immigrationen på første stop måske fordi stx ikke har faciliteterne. Begge destinationer er us da man kan reise med ESTA og usa visum begge steder..
 
Den 27.Jan kom det tilsvarende positiv overraskelse til reisende nr. 750.000 fra OSL.
http://www.hangar.no/750-000-pa-langrutene-til-norwegian-fra-osl-i-2015/


Vil tro at ARN også runder samme tall om ikke lenge.

Dette gir også noen indikasjoner på hvordan fyllingsgraden til Norwegian ser ut på de interkontinentale rutene.

Basert på programmene Norwegian selv har presentert for sommer/vinter og oppstarter gjennom sine egne pressemeldinger, så skal det pr DD være gjennomført følgende rotasjoner:

ARN: 1488
OSL: 1444
CPH: 1082

I grove trekk gir det et snitt belegg på følgende:
OSL: 259pax pr flight 89% load
CPH: 231pax pr flight 79% load
ARN: (foreligger ingen pax tall)

Dette må jo sies å være meget bra og gir samtidig en indikasjon på at Norwegian kan forsvare å benytte 787-900 på utvalgte destinasjoner også fra Skandinavia.

Her følger tallene for de enkelte CPH-ruters gennemsnitlige belægning i hele 2015 og for december alene:

JFK:
2015: 94%
Dec: 93%

FLL:
2015: 94%
Dec: 94%

LAX:
2015: 91%
Dec: 91%

MCO:
2015: 86%
Dec: 86%

LAS:
2015: 78%
Dec: 82%

Jeg har desværre ikke tal for Bangkok-ruten eller San Juan/St. Croix. Tallene er fra en pålidelig kilde.
 
Back
Top